ישעיהו מז פסוקים א עד ג
רְדִי וּשְׁבִי עַל-עָפָר בְּתוּלַת בַּת-בָּבֶל שְׁבִי-לָאָרֶץ אֵין-כִּסֵּא בַּת-כַּשְׂדִּים כִּי לֹא תוֹסִיפִי יִקְרְאוּ-לָךְ רַכָּה וַעֲנֻגָּה. קְחִי רֵחַיִם וְטַחֲנִי קָמַח גַּלִּי צַמָּתֵךְ חֶשְׂפִּי-שֹׁבֶל גַּלִּי-שׁוֹק עִבְרִי נְהָרוֹת. תִּגָּל עֶרְוָתֵךְ גַּם תֵּרָאֶה חֶרְפָּתֵךְ נָקָם אֶקָּח וְלֹא אֶפְגַּע אָדָם.
במסכת ברכות כד,א כתוב
אמר רב חסדא שוק באשה ערוה שנאמר (ישעיהו מז) גלי שוק עברי נהרות וכתיב (ישעיהו מז) תגל ערותך וגם תראה חרפתך
השאלה שיש לדון בה, האם שוק של התנ"ך = החלק העליון של הרגל או החלק התחתון.
אני מדגיש של התנ"ך, כי התפראת ישראל, פירוש בועז לאהלות פרק א משנה ח כתב:
וכבר ידוע דלשון תורה לחוד ולשון חכמים לחוד (כחולין קל"ז ב') דהרי בלשון תורה. שוק הניתן משלמים להכהן, הן ב' עמצות ארוכות של יד הבהמה (כחולין קלב,ב) וכן בכל דוכתא שנזכר שם שוק בקרא בין ביד או ברגל. משמעותו ב' העצמות העליונות שבכל א'. אבל הכא {פירוש כאן במשנה, במסכת אוהלות א,ח} הרי מוכח שהשוק הוא רק העצם הארוך התחתון של רגל למטה מהברך.
האם משהו רוצה להביא ראיות בעד או נגד שיטת התפארת ישראל, שבתנ"ך השוק = החלק העליון של הרגל?