אם הוא היה מייחס את דבריו לעצמו במקום להתלות ברב כהנא זה לא היה כל כך נורא. הוא לא גינה את תג מחיר, אלא הביע דעה, שצריך לפעול בדרך אחרת, דרך הממסד.
הרב כהנא ישב בבתי מעצר ובבתי כלא יותר מ-100 פעמים.
הרב קרויזר לא ישב אפילו יום אחד.
ברור לחלוטין ששיטות הפעולה בהם דוגלים שני האישים הפוכות בתכלית ההיפוך.
גם במחלוקת על שיטות הפעולה האפשרות יש חשיבות מבחינת ה-SUBSTANCE ולא רק מבחינת STYLE.
הרב כהנא מאמין שאם יש חילול השם מוטל עלינו לפעול למניעתו, הוא כותב את זה בכמה מקומות באור הרעיון
ואמר את זה באינספור שיעורים בישיבה. הרב כהנא מאמין שאם הרשויות לא עושות את מה שצריך לעשות כל
יהודי חייב לפעול להצלת חברו היהודי, גם אם הוא עובר על 100000 חוקים באמצע.
הרב כהנא לא האמין ב"יעילות" כערך עליון. יש מצבים בהם חייבים לפעול בלי חשבונות ולעשות את רצון השם
בתמימות גמורה. הסילוף הזה הוא הסילוף הגרוע ביותר ששמעתי מעולם על תורת מו"ר. אף שמאלני לא הצליח
לעוות את תורת הרב באופן כל כך פוגעני.