א. ביאור על דרך הפשט - אפשר לומר שהעוף שיוצא מהפרי זה שרץ העוף, ואז לא תהיה בעיה להוכיח
את זה - הרי יש לא מעט בעלי חיים שחיים בתוך זחל בתוך פרי ואחר כך יוצאים ממנו מעופפים.
ב. בכל הנוגע לאדני השדה - יש מאמרי חז"ל שנשמע מהם שאדני השדה היו כמו אדם פראי, ואם זה
כך, מה הכופרים האלו מבלבלים במוח? הרי הם אלה שמאמינים שיצורים כאלו היו קיימים בעבר, כמו
הניאנדרתלים וההומו ארקטוס.
ג. בקשר לידוע ועכבר שחציו כך וחציו כך: יתכן שמדובר בעכברי מדבר כמו הירבועים שחיים במחילות,
אבל הגמרא שמדברת על העכבר שחציו עכבר וחציו אדמה מדברת על חכמים שדיברו עם מלכת הגוים
קליאופטרה ויש שמסבירים שהם דיברו לפי דעתה (היא האמינה שהעכברים האלה חציים אדמה, לא חז"ל).
ד. בקשר לבת הים - הגמרא המדוברת מדברת על דולפינים, ורש"י מזכיר שיש יצורים כאלה "סירנות" (כך הגוים אומרים).
ה. לגבי היצורים שמדובר עליהם בזוהר בויקרא - קשה מאוד לפרש, אם כפשוטו אפשר לומר שהיצורים בעלי
השתיים וארבעה ראשים הם כמו תאומים סיאמים. הזוהר שם מדבר על כך שהעולם בנוי מקליפות כאלו (כמו
גלדי בצלים) ושיש 7 כאלה. הוא גם אומר שיש שבע יבשות, אז השאלה היא אם מדובר על מפלס אחד.
כתוב שם גם שירושלים גבוהה מכל הארצות האלו, ואם כך, מדובר במפלס אחד, והיצורים הללו גם במפלס.
אבל אם נאמר שהם בתוך הגלידים (כדה"א בנוי מגלידים), אז אולי מדובר בכל מיני יצורים במעמקי האדמה
שאכן קיימים שם (כמו תולעים, חיידקים וכו').
בנוגע לרב שראה את היצורים האלה - אולי הוא זכה לראות חלק מהיצורים המיקרוסקופיים או חלק מהיצורים
באיזורים עמוקים.לדוגמה, יש יצורים שהם כמו צינורות ארוכים עם מלאי ראשים בקרקעית האוקיאנוס, והם חיים
באיזורים עם אדים חמים שבוקעים ממעקי האדמה. אולי הוא ראה כאלה. אבל בכל אופן, הסיפור קשה מאוד
להבנה רגילה, אלו דברי עומק. הזוהר לא מדבר כפשוטו, זו לא הדרך של הקבלה.
ו. בנוגע לאנשי זאב - כנראה מדובר במחלה הנדירה שיש לאנשים שיש להם שיער בכל הגוף, כולל בפנים.
ולסיכום - מדובר במדרשי אגדה. הרעיון מאחורי מדרשי אגדה הוא להעביר מסר, לא לוקחים דברים כאלה כפשוטם.