כתב נושא: "ממשלת אולמרט - החלשה בתולדות ישראל"  (נקרא 1391 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
לא רק ראש הממשלה יודע שאינו פופולרי. הדיווחים על כך הגיעו גם לדמשק. בראיון שהעניק לעיתון סעודי אמר נשיא סוריה כי ממשלת ישראל הנוכחית היא החלשה בתולדות המדינה. לדבריו, אולמרט העביר מסר לפיו המפתח למו"מ טמון בהסכמה אמריקנית ולכן הסיכוי לשלום נמוך מאוד. "כל דור שמגיע הולך ומתרחק מהשלום", הוסיף. ויש גם הסבר על טיב הקשרים המיוחדים עם איראן.


"ממשלת ישראל הנוכחית היא החלשה בתולדותיה". כך אומר היום (ב') נשיא סוריה, בשאר אסד, בראיון שהעניק לעיתון הסעודי "אל ג'זירה". הנשיא הסורי מבהיר כי אין כל סימן לחידוש התהליך המדיני בין שתי המדינות, ומעריך כי השנתיים הקרובות אינן טומנות בחובן עתיד ורוד.


 

בראיון מודה הנשיא אסד כי הגיעו לארצו שורה של שליחים אירופים, אמריקנים וערבים בניסיון לתווך בין ירושלים לדמשק. אלא שלדבריו, לא מדובר היה במגעים רציניים. ייתכן שהנשיא הסורי מתייחס בכך לשיחות הבלתי רשמיות שניהל מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, אלון ליאל, מול האזרח הסורי-אמריקני אייב סולימאן. "היו אישים שבאו לסוריה, אישים אמריקנים ואירופים... אולי הם היו אישים ערבים שחיו במערב ומחזיקים באזרחות כפולה. איננו יודעים מיהו ערבי ומיהו זר. בכל אופן, האישים הללו הגיעו אלינו ואמרו לנו שצריך להניע את תהליך השלום בנינו לבין ישראל.


"אותן המשלחות שמעו את דעותינו והעבירו אותן לישראל, ואילו אישים אחרים הלכו לישראל ובאו לסוריה עם הדעות הישראליות. אולם לא היה שום דבר רציני בפועל, במיוחד כאשר הממשלה הישראלית הנוכחית היא החלשה ביותר בהיסטוריה של ישראל. הם (השליחים) אמרו לנו מפי אולמרט כי 'ההחלטה (לחדש את השיחות- ר.נ.) נמצאת בוושינגטון'. וזהו הממשל האמריקני שהצהיר יותר מפעם אחת שהוא אינו מעוניין בתהליך שלום. בתנאים האלה איננו רואים סממנים קרובים לחידוש תהליך השלום. למרות שהדיבורים על שלום נעשו אינטנסיביים לאחרונה, עדיין מדובר בדיבורים. האם הדבר יעבור לכלל מעשים? קשה לקבוע זאת, לפחות בחודשים הקרובים".



"כל דור מתרחק יותר מהשלום"



הנשיא הסורי נשאל על ידי מראיינו הסעודי האם העיכוב שבמציאת פתרון מדיני לא מסבך את המצב שכן, "ישראל תמשיך בתכניותיה למחוק את הזהות הסורית-ערבית מהשטחים הכבושים", על כך השיב: "לכן הזמן הוא חשוב מאד. אני גם אומר זאת לבכירים הזרים - הזמן הוא חשוב מאד בנוגע לתהליך השלום. כל דור שמגיע הולך ומתרחק מהשלום, והטעות היא שהם, בישראל, חושבים שכל דור שמגיע – יהיה לו קל יותר לתת לישראל את מה שהיא רוצה למען השלום, אולם האמת היא הפוכה. לכן, העיכוב יוצר מתיחות שמולידה קיצוניות. לכן אנחנו בסוריה חושבים תמיד שהשלום הוא הפתרון הקל, המהיר והזול ביותר למען העתיד והיציבות באזור".



לדברי אסד, "טרם איבדנו את התקווה לחלוטין. אולי איבדנו את האמון בממשלה או בממשל. אני אומר שאיננו אופטימי בנוגע לתהליך השלום בשנתיים הקרובות, אולם אינני יכול לאבד את התקווה בשלום לחלוטין. שאם לא כן - עליך לפנות לכיוון המלחמה, בין אם תרצה ובין אם לאו. זאת תהיה האופציה הכללית באזור. לכן אנחנו אומרים: המצב לא נראה ורוד בשנתיים הקרובות, אולם עלינו להכין את עצמנו כדי שאולי השלב הבא יהיה שלב השלום".

 
במקביל לכל זאת הולכת דמשק ומהדקת את קשריה הכלכליים, המדיניים והצבאיים עם איראן במיוחד בחודשים האחרונים. השתיים שידרגו את שיתוף הפעולה הצבאי שלהם וחתמו על שורה של מזכרים, והנשיא אסד מאותת כי כל זאת קורה על רקע האיומים שחשים בבירה הסורית מצד ארה"ב וישראל.
   

"איראן היא מדינה שכנה, גדולה וחשובה באזור. כל קשר חיובי בין מדינה ערבית לאיראן הוא קשר שמשרת את האזור, וכך גם לגבי טורקיה. ישנם היבטים אחרים שיש להם הקשרים היסטוריים לקשר בין סוריה ואיראן. סוריה לא תשכח שאיראן הפכה את השגרירות הישראלית בשטחה (אחרי המהפכה – ר.נ.) לשגרירות פלסטינית. איראן לא תשכח שסוריה עמדה לצידה כאשר סדאם חוסיין נלחם בה. אלו הם שני צמתים ראשיים עבורנו, ומקור להערכה", הסביר אסד.



הוא הוסיף כי "היחסים התפתחו באופן מתמשך, ובמיוחד בתנאים הללו, משום שראינו שהמצב בעיראק שם אותנו במסגרת של עימות עם גורם אחד - ארה"ב ובת בריתה, ישראל. מצד שני, מצב חוסר היציבות באזור אשר אירע בשנים האחרונות דחף אותנו להדק את קשרינו עם איראן ועם טורקיה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i