כתב נושא: ”די למינוי דיינים חרדים”  (נקרא 1485 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
”די למינוי דיינים חרדים”
« ב- : מרץ 18, 2007, 15:00:33 »
הזרם הדתי-לאומי וארגוני הנשים זועמים על הסירוב למנות דיינים חובשי כיפות סרוגות, בישיבת מינוי הדיינים הראשונה זה 3 שנים.

דריכות במפלגות הדתיות לקראת כינוסה המתוכנן מחר של הוועדה למינוי דיינים לבתי הדין הרבניים, לראשונה זה כשלוש שנים.


ארגון "צהר", המאגד רבנים מהאגף הליברלי בציונות הדתית, פנה שלשום לממשלה בדרישה לעכב את כינוסה. הארגון טוען, כי העובדה שרוב המועמדים הינם חרדים, תחזיר את בתי הדין "שנות דור לאחור". לדבריהם, "לא יתכן כי התנאי להתמנותם של המועמדים לדיינים, הוא היותם מקובלים על מנהיגי העולם החרדי".


בשנים האחרונות נמנעו שרי המשפטים מלכנס את הוועדה בניסיון לעקוף את המאבקים בין המפלגות החרדיות לבין המפד"ל, התובעת להגביר את ייצוג הרבנים הציונים. המפלגות החרדיות, הנהנות מרוב מוחלט בוועדה, הסכימו עד כה למנות רק שני דיינים חובשי כיפות סרוגות.


ארגון "צהר", לעומת זאת, מתריע מפני "מינוי דיינים שאינם רגישים לסבל הנשים", בעיקר בסוגיות כמו סרבנות גט, וטוען כי "לא ייתכן כי יתמנו דיינים שאינם ציוניים ורובם לא שירת בצבא, בזמן שעומדים אתגרים מהותיים בפני העם היהודי".

"הדיינים אינם רגישים לסבל הנשים"
גם קואליציית "עיקר", הפועלת למען נשים עגונות ומסורבות גט, פנתה היום במכתב לשר המשפטים החדש ובו דרשה גם היא לדחות את מועד הישיבה, עד לביצועם של שינויים בדרך עבודת הוועדה.


קואליציית עיקר הזהירה כי רוב המועמדים לדיינים בבתי הדין הרבניים אינם מתאימים לקריטריונים הקבועים היום בחוק ובנוסף, אין מחייבים אותם לעבור קורס השתלמות בדין האזרחי, אותו אין הם מכירים, למרות שמתפקידם לאכוף את החוק האזרחי במסגרת ההתדיינות בפניהם. בנוסף, הם אינם עוברים מבחני התאמה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i