כתב נושא: 'רוצים לרוקן את י-ם מפלשתינים'  (נקרא 1440 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
'רוצים לרוקן את י-ם מפלשתינים'
« ב- : מרץ 18, 2007, 14:52:47 »
בנאום ברמאללה תקף ח"כ מוחמד ברכה את "מדיניותה של ישראל שמתייחסת לירושלים כאל נדל"ן".

המדיניות הישראלית שמה לה למטרה לרוקן את ירושלים המזרחית מתושביה הפלשתינים והיא פועלת להשתלטות פוליטית ודמוגרפית על אזור זה ומתייחסת לירושלים כאל נדל"ן – כך אמר בצהריים יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, בכנס שנערך ברמאללה בנושא ירושלים. בנוסף ציין ברכה כי המערכה על ירושלים לא צריכה להיות מערכה דתית, אלא מערכה פוליטית הקשורה למימוש הריבונות הפלשתינית על ירושלים המזרחית. יו"ר רע"מ-תע"ל, השייח' אברהים צרצור, תקף את הממשלה על ניסיונה "ליהד" את ירושלים.

הכנס, שבו השתתף ח"כ ברכה, מתקיים תחת הכותרת "ירושלים תחילה" והוא עוסק בהשלכות ובהתפתחויות הקשורות לירושלים. בכנס, שנערך ביוזמת אש"ף, משתתפים גם יו"ר רע"מ-תע"ל ומנהיג הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, ח"כ השייח' אבראהים צרצור; סגן ראש הממשלה הפלשתיני, עזאם אל-אחמד, ומזכ"ל הנשיאות הפלשתינית, טייב עבד אל-רחים.

בנאומו בכנס תקף יו"ר חד"ש בחריפות את המדיניות הישראלית 
כלפי ירושלים. "מדיניות ישראל נועדה לרוקן את ירושלים המזרחית מתושביה הפלשתינים והיא פועלת לא רק להשתלטות פוליטית ודמוגרפית על ירושלים המזרחית, אלא גם מתייחסת לירושלים כאל נדל"ן", אמר.

על הרקע הזה, הסביר ברכה, מטילה ישראל התניות על העסקאות עם הכנסייה האורתודוכסית, ומתקיימות בה "עסקאות מפוקפקות" להשתלטות של מתנחלים על בתים ונכסים בירושלים המזרחית בהסכמת הממשלה.

"המקומות ללא האנשים הם גושי אבן"
ברכה הדגיש בנאומו כי המערכה על ירושלים לא צריכה להיות מערכה דתית אלא מערכה פוליטית. "נושא ירושלים הוא לא נושא של חופש פולחן, אלא של ריבונות. גם אם לכל הדתות בעיר יש צרכים דתיים, שיש לכבד את כולם, המערכה צריכה להיות על הריבונות הפלשתינית בירושלים המזרחית", אמר.

הוא הזהיר את הנוכחים מפני היגררות להפיכת העימות על ירושלים לעימות דתי. "זו מלכודת מסוכנת והמערכה צריכה להיות מערכה פוליטית - שפתרונה ייעשה כחלק מפיתרון הבעיה הפלשתינית, על ידי הקמת מדינית פלשתינית, שבירתה ירושלים המזרחית", אמר.

"מה שמפליא אותי, הוא שעכשיו מזדעקים על החפירות במתחם מסגד אל-אקצה (החפירות בשער המוגרבים – א.ע), שזה מוצדק כשלעצמו, אבל מי שחרד לנושא ירושלים היה צריך להזדעק גם כשהפקיעו את תעודות הזהות מהפלשתינים, גם כשנבנתה הגדר הגזענית וגם כשנבנו הרבה שכונות התנחלותיות בירושלים המזרחית". בסיום דבריו אמר: "המקומות הקדושים ללא האנשים - הם גושי אבן".


"מנסים לייהד את ירושלים"
מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ח"כ אברהים צרצור, דיבר בנאומו בכנס על מצבה הקשה של ירושלים וקרא לעולם הערבי והאיסלאמי לשים את ירושלים בראש מעייניו. "אנחנו לא צריכים בעיות בתאילנד, בעיראק ובקשמיר. כל העולם הערבי והאיסלאמי צריך להתמקד בנושא אחד ויחיד: הנושא הפלשתיני וירושלים הערבית", אמר. "המצב בירושלים הערבית הינו קשה ביותר: מצב נכסי ההקדש, הן המוסלמי והן הנוצרי, בשפל והאדם הערבי עצמו חי במצב קטסטרופאלי ביותר".

צרצור תקף בחריפות את מדיניותה של ישראל וקרא לשים קץ לכיבוש הישראלי של ירושלים ו"לשחרר" אותה. "המדיניות של ישראל היא ברורה והיא "לייהד" את ירושלים המזרחית וליצור עובדות בניגוד לחוק הבינלאומי כדי למנוע כל פיתרון שיבטיח את חזרתה של ירושלים הערבית לחיק המדינה הפלשתינית העתידית במסגרת של משא ומתן רציני", אמר. "אי לכך, סיום הכיבוש הישראלי ושחרור ירושלים הערבית הינו הערובה היחידה לביטחונה ולרווחתה של ירושלים הערבית ולשלום כל העמים באזור ובעולם".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i