כתב נושא: "ערביי ישראל הם לא בעיה, הם מלח הארץ"  (נקרא 1379 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל יצאה נגד יחס המדינה למיעוט הערבי. "בואו נקיים דיאלוג", הציעו. בנוסף, קראו חבריה לא לאפשר לליברמן, אותו כינו "חולה רוח", לבקר ביישובי המגזר.

ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית בישראל התכנסה היום בצהריים בנצרת ושיגרה מסר ברור להנהגה הישראלית: "הממסד השולט בישראל רואה בציבור הערבי בעיה שיש לטפל בו, אבל האזרחים הערבים אינם בעיה, אלא מלח הארץ".

במהלך הישיבה החליטו חברי הוועדה כי יום השנה ה-31 לציון "יום האדמה", שיחול בסוף החודש, יצוין בעצרות מרכזיות בסכנין ובטייבה, ולא ילווה בשביתה כללית. חברי ועדת המעקב גם בירכו על השבעתה של ממשלת האחדות הפלשתינית היום וקראו לממשלת ישראל להתייחס לממשלה זו. בנוסף, קראו חברי הוועדה ליישובים הערביים שלא להרשות לשר לעניינים אסטרטגיים ויו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, שאותו כינו "חולה רוח", לבקר בהם.

במהלך הישיבה התייחסו החברים בהרחבה לידיעה שפורסמה השבוע במעריב, לפיה ראש הממשלה אהוד אולמרט קיים לאחרונה דיון סגור עם ראש השב"כ יובל דיסקין ועם בכירים נוספים במערכת הביטחון בנושא המיעוט הערבי בישראל, מידת הזדהותו ההולכת ופוחתת עם המדינה, עלייתם של הגורמים החתרניים בתוכו והסכנות הגלומות בכך. במהלך הדיון הוצגו גם המלצות לפעולה.

לפי הידיעה, חלק מגורמי הביטחון הגדירו בשיחות סגורות את המתרחש בקרב המיעוט הערבי כ"סכנה האסטרטגית האמיתית לטווח ארוך" לצביונה היהודי ולעצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. גורמי הביטחון הביעו דאגה מעלייה בהזדהות של הערבים בישראל עם הפלשתינים ועם גורמי טרור, והביעו דאגה במיוחד לאור המסמכים שהפיצו לאחרונה גורמים בציבור הערבי שמבקשים לנסח מחדש את אופי הקשרים בין המיעוט הערבי והרוב היהודי.



"הציבור הערבי רוצה לחיות בכבוד"
יו"ר ועדת המעקב העליונה התייחס בחומרה לתוכנה של הידיעה, וביקש להעביר מסר לקברינטי המדינה. "על הממסד השלט לדעת שהציבור הערבי נושא מימד ערבי ופלשתיני, אך הוא פועל גם לאזרחות מלאה על פי הפירוש שלו", אמר. "הציבור הערבי רוצה לחיות בכבוד, ואנו קוראים לממסד השולט לקיים דיאלוג".

גם מנהיגים נוספים מקרב הציבור הערבי מתחו ביקורת על השב"כ ועל התנהלות המדינה 
כלפי האזרחים הערבים. "אנו דוחים את יחס המדינה שנעשה דרך לחישות השב"כ", אמר יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה.

הוא אמר כי ועדת המעקב צריכה לפנות לראש הממשלה  ולקרוא לו להפסיק להתייחס לאזרחים ערבים דרך השב"כ ודרך הכותרות בעיתונים כ"אל איום אסטרטגי". "מדיניות הממשלה היא האיום האסטרטגי", אמר.

הוא גם גינה בחריפות את הצעת החוק של ח"כ ישראל כץ (ליכוד) להוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ואמר כי "הסתה נגד התנועה האיסלאמית היא הסתה נגד הציבור הערבי כולו".

יו"ר סיעת בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר כי לפי הידיעה ניתן היה לחשוב שהמדינה "מסכנה ונתונה לסכנה אסטרטגית מצד האזרחים הערבים", בעוד שבפועל מדינת ישראל היא זו שמהווה סכנה על האזרחים הערבים. "אנחנו נתונים למתקפה, לא רק מצד הימין אלא גם מצד המדינה, על מושג האזרחות", אמר.


"להסיר המצור מעל הפלשתינים"
נושא נוסף שעלה בישיבת ועדת המעקב הוא אישורה היום של ממשלת האחדות הפלשתינית. יו"ר ועדת המעקב בירך את הפלשתינים על ה"הישג" שהשיגו בדמות הקמתה של ממשלת האחדות, ודרש מממשלת ישראל להתייחס לממשלה זו, שהיא לדבריו פועל יוצא של החלטה נבחרת. הוא קרא לקהילה הבינלאומית להסיר את המצור מעל הפלשתינים ולהיות בקשר עם הממשלה הפלשתינית החדשה.

ח"כ זחאלקה אמר בהתייחסו לממשלת האחדות כי כעת החל הקרב האמיתי והוא הקרב להסרת המצור מעל הפלשתינים.

יו"ר חד"ש גם התייחס בדבריו לביקורת שמתח השבוע מספר 2 באל-קאעידה וסגנו של אוסאמה בן-לאדן, איימן אל-זוואהירי, על תנועת החמאס. "ארגון זה מרשה לעצמו להאשים את כל העם הפלשתיני בבגידה ועל כל אחד מאיתנו לומר אמירה ברורה בעניין הזה, גם אלו ששותקים מול הצהרות כאלו ואחרות של אל-קאעידה", אמר.

"למנוע את ביקור 'חולה הרוח'"
בהודעת הסיכום של הישיבה, שאותה הקריא יו"ר ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית, שאוקי ח'טיב, הופיעה הצהרה המדגישה את החשיבות של "יום האדמה", שיחול ב-30 לחודש ושמציין את האירועים האלימים שפרצו ב-1976 בעקבות כוונת ממשלת ישראל להפקיע אלפי דונמים של אדמות בבעלות פרטית של ערבים. במהומות שפרצו נהרגו שישה ערבים אזרחי ישראל ועשרות אחרים נפצעו מאש שוטרים וחיילים.

"חשוב שנציין את היום הזה ולהנציח את 'יום האדמה' בזיכרון הקולקטיבי הלאומי וחשוב שנמשיך לפעול עד שיוסר העושק", אמר ח'טיב. הוא הוסיף כי הסיבות של "יום האדמה" הראשון עדיין תקפות היום וטען כי הפקעת האדמות נמשכת אך היא אינה נעשית בצורה ישירה אלא בצורה "עקיפה ויותר מתוחכמת".

חברי ועדת המעקב החליטו לציין את "יום האדמה" ב-30 במרס בשתי תהלוכות מרכזיות: בסכנין ובטייבה. בנוסף, הוחלט להצטרף ליוזמה של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ולקיים "יום סולידאריות" עם תושבי הנגב ב-31 במרס וזאת לאות הזדהות עם מאבקם של ערביי הנגב נגד הפקעת הקרקעות. בנוסף, נשקלת גם האפשרות לציין את "יום האדמה" בעצרת שתיערך באחת מהערים המעורבות. השנה הוחלט שאירועי "יום האדמה" לא ילוו בשביתה כללית.

ח'טיב הזכיר גם בהודעת הסיכום את ביקורו של יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, בכפר מעיליא שבגליל, שלשום. הוא נמנע מלנקוב במפורש בשמו של ליברמן אך אמר כי יש למנוע את ביקוריו של מי שכינה "חולה הרוח" ביישובים הערביים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i