כתב נושא: ישראל במאבק נגד ההכרה בממשלת הרשות  (נקרא 1424 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
נורבגיה הסירה החרם על הרשות, באירופה בוחנים בזהירות את הממשלה וארה"ב מוטרדת. ובישראל: הממשלה תודיע כי החרם הישראלי נמשך, בעוד המאבק להמשך החרם העולמי בעיצומו.

ממשיכים להחרים: הממשלה תקיים מחר בבוקר דיון ראשון אחרי אישורה של הממשלה הפלשתינית החדשה, אולם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושרת החוץ, ציפי לבני, כבר הכריעו כי ישראל תמשיך להחרים את ממשלת האחדות הפלשתינית, ותמשיך לקיים דיאלוג רק עם היו"ר אבו-מאזן, בנימוק כי רק הוא נבחר על ידי העם הפלשתיני. במקביל, עובדים בירושלים קשה על מנת לנסות לבלום את מדינות המערב מלהכיר בממשלה הפלשתינית החדשה.

אולמרט העריך בשבועות האחרונים כי הממשלה הפלשתינית החדשה לא תושפע מעמדותיו המתונות של אבו-מאזן, ובמהלך סוף השבוע הבהירה ישראל בערוצים הדיפלומטיים כי אין בכוונתה להכיר בממשלת האחדות החדשה.


ביומיים האחרונים הבהירה לבני את עמדת ישראל בין היתר בשיחות עם הנציג הבכיר של האיחוד האירופי למדיניות חוץ, חאוויר סולנה, וכן עם שרי החוץ של גרמניה, רוסיה ובריטניה.

כמו כן, אגף אירופה המערבית במשרד החוץ יזם שיחות טלפוניות עם כל שגרירי מדינות האיחוד בישראל, על מנת להבהיר את עמדת הממשלה הישראלית. שגריר ישראל בברלין, שמעון שטיין, הופקד על ההבהרות כלפי הנשיאות האירופית, שכיום עומדץ בראשה גרמניה, ושגריר ישראל למוסדות האיחוד האירופאי בבריסל, עודד ערן, הופקד על העברת המסר שם.

המסר הישראלי, כפי שהוחלט בתיאומים בין הלשכות של אולמרט ולבני, הוא כי חייבים להתייחס לממשלה הפלשתינית כמכלול, ללא הבחנה בין שרי הפת"ח לחמאס. בנוסף, ישראל מבהירה כי תנאי הסף של הקוורטט הם אלו שיכתיבו אם הממשלה הפלשתינית הינה לגיטימית או לא.

תמיכה עולמית גוברת
ברשות הפלשתינית ממתינים בקוצר רוח, כמובן, להכרה בממשלה החדשה. "אנו מצפים לעמדה אירופית אחידה לסיום המצור הפוליטי והכלכלי על הרשות הפלשתינית", אמר הערב ראש הממשלה הפלשתיני אסמעאיל הנייה לאחר טקס השבעת חברי הממשלה. בנוסף בירך הנייה על הצלחת המהלך, שלדבריו "גורם לגאווה לפלשתינים ולאומה הערבית".

שתי יוזמות בעניין ממשלת הרשות מטרידות מאוד את ישראל ביומיים האחרונים: הבריטית-אמריקנית, ויותר מכך - האירית-ספרדית. גורמים לא רשמיים בבריטניה צוטטו בעיתונות כמי שטוענים כי בריטניה תודיע על תמיכתה בהמשך הדיאלוג עם שרי הפת"ח שיישבו בממשלה.

התוצאה של מהלכים אלה תהיה איומה בעיני ממשלת ישראל, שכן הכספים של הקהילה הבינלאומית הם הדבר אותו הכי צריכים כיום הפלשתינים. 
אם יקבלו אותם, תיפגע לחלוטין המוטיבציה של ממשלת הרשות להטיף להפסקת הטרור ולקרוא להכרה בישראל.

כבר הערב אמרה שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, כי היא מברכת את מאמציו המתמשכים של היו"ר אבו-מאזן שהובילו להסכם על ייסוד ממשלת האחדות. "אנו נשפוט את הממשלה על-פי פעולותיה ונתייחס בהתאם", אמרה בקט. "כפי שבריטניה הבהירה לא אחת, אנו נכונים לשתף פעולה עם ממשלה המבוססת על תנאי הקוורטט, ונמשיך לתמוך בעם הפלשתיני, לרבות מימון".

אירלנד וספרד, שתי חברות לא זוטרות באיחוד האירופי, קוראות להסרת החרם מעל הפלשתינים ולחזרה למדיניות העברת התרומות לממשלת הרשות. ואילו בארה"ב כבר מתייחסים לממשלה החדשה  בספקנות. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ננסי בק, אמרה כי "ההכרזה על זכות ההתנגדות לישראל מטרידה ועומדת בניגוד לעקרונות הקוורטט", אמרה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i