כתב נושא: 'ממשלת השיבה' יוצאת לדרך  (נקרא 1434 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
'ממשלת השיבה' יוצאת לדרך
« ב- : מרץ 17, 2007, 21:20:00 »
ממשלת האחדות הלאומית זכתה לאמון הפרלמנט. אבו מאזן ואיסמאעיל הניה הדגישו את הנחישות הפלשתינית לממש את "זכות השיבה".

ברוב של 83 תומכים לעומת 3 מתנגדים אישרה המחוקקת הפלשתינית (17 במרץ 2007) את הצבעת האמון בממשלת האחדות הלאומית הפלשתינית בראשותו של איסמאעיל הניה. את הישיבה פתח אחמד בחר, סגן יו"ר המועצה המחוקקת ובכיר בהנהגת החמאס, שהקריא הודעה שנשלחה על ידי חברי המועצה המחוקקת העצורים בישראל, אשר הביעו אמון בממשלה החדשה.

יו"ר הרשות הפלשתינית, אוב מאזן, הציג בנאומו בפני הפרלמנט את תפיסתו לגבי פתרון הבעיה הפלשתינית המתבססת על נסיגה ישראלית לשטחי 67' ובכללם ירושלים המזרחית והשגת פתרון צודק לבעיית הפליטים על בסיס החלטת מועצת הביטחון 194 (שמשמעותה – חזרת מיליוני הפליטים וצאצאיהם לשטחי מדינת ישראל). "אנו דוחים מכל וכל את האלימות, ומנסים להשיג פתרון על בסיס ההחלטות הבינלאומיות כדי להגיע לשלום כולל וצודק, ולהימנע מפתרונות חד צדדיים. אנו קוראים לישראל להפסיק באופן הדדי את כל ביטויי האלימות, התוקפנות וההתנקשויות", אמר.

אבו מאזן פנה בנאומו לעם בישראל באומרו: "אנו מוכנים ללכת בדרך ללא הצבת כל תנאים... בניית ההתנחלויות, בניית גדר ההפרדה והמצור על ירושלים, אינם מקרבים את השלום בינינו, אלא הופכים את הדרך ליותר קשה". בהקשר לעסקת חילופי השבויים אמר אבו מאזן, כי הרשות הפלשתינית תפעל ככל יכולתה להביא לשחרור החייל הישראלי במסגרת העסקה הנידונה בחסות מצרית".

ראש ממשלת האחדות הלאומית, איסמאעיל הניה, הבטיח לאסירים הפלשתינים, כי הממשלה החדשה תוסיף להיאבק למען שחרורם. במסר המופנה למערב אמר הניה, כי הממשלה תפעל יחד עם הקהילה הבינלאומית לסיום הכיבוש, והשגת הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני, כדי לאפשר הכנת קרקע חזקה ויציבה לשלום, ביטחון ושגשוג ברחבי האזור. המפתח לדבריו לביטחון וליציבות באזור הוא סיום הכיבוש הישראלי בשטחים הפלשתיניים, וההכרה בזכות העם הפלסטיני להגדרה העצמית. הניה הדגיש, כי הממשלה מכבדת את החלטות הלגיטימיות הבינלאומית (החלטות האו"ם) וההסכמים החתומים ע"י אש"ף.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i