כתב נושא: "טעות לנתק קשר עם אבו-מאזן"  (נקרא 1345 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"טעות לנתק קשר עם אבו-מאזן"
« ב- : מרץ 16, 2007, 15:32:29 »
עימות צפוי בישיבת הממשלה בין ראש הממשלה אולמרט וסגנו, ליברמן, בשאלת המשך הקשרים עם אבו-מאזן, שחתם על הסכם אחדות עם חמאס. גורם מדיני בכיר: "יש להותיר פתח של הידברות עם הפלסטינים, והפתח הזה הוא אבו-מאזן".


ישיבת הממשלה ביום ראשון צפויה להיות סוערת. העימות העומד על הפרק יתמקד באי-ההסכמה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לסגנו, השר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן, בנוגע לאופן ההתייחסות לממשלת האחדות שתוקם ברשות הפלסטינית. גורם מדיני בכיר בלשכתו של אולמרט אומר היום (ו') ל-ynet כי "פתח ההידברות עם הפלסטינים הוא אבו-מאזן ומוסד הנשיאות". מנגד, ליברמן קורא לנתק לאלתר את הקשר עם הנשיא הפלסטיני.


כזכור, ליברמן אמר השבוע ל-ynet כי יקרא לאולמרט להתנתק מאבו-מאזן לאלתר: "אבו מאזן מנסה לתת הכשר לרצון של החמאס להרוס אותנו, לכן אנו צריכים לנתק אותו מאיתנו. אני יודע מה עמדתו של ראש הממשלה בסוגייה, ודעתו של אולמרט שונה משלי".


גורם מדיני בכיר בלשכת ראש הממשלה אומר כי העמדה של ראש הממשלה היא שאין לסגור את כל התריסים הדלתות והחלונות, ויש להותיר פתח של הידברות עם הפלסטינים. "יש המון אינטרסים שיש לקיים אותם מבחינת ישראל, אך עם זאת הדיאלוג המדיני, במצב הנוכחי, יהיה מוגבל. ברור שבסיטואציה זאת יהיה קשה לכרות איזה שהוא הסכם מדיני, ודאי לא הסכם קבע".

 

עם זאת, הסביר הבכיר כי "עדיין יש קשת של נושאים שבהם יש לדון. אנו מתכוונים להמשיך ולדון עם אבו-מאזן על הקלות לאוכלוסייה הפלסטינית ועל סוגיות ביטחון שנוגעות למלחמה בטרור. הכוונה היא להמשיך ולתבוע את הפסקת ירי הקסאם, הפסקת הברחת נשק לעזה, וקיום 'פול בילטראלי' שיפעיל לחץ על ממשלת חמאס. וכמובן שאין לשכוח את נושא שחרור גלעד שליט".


מקורבי אולמרט טענו היום כי "זה לא נכון שאין לעבאס שליטה בממשלה הזאת. העובדה שחמאס הלך איתו לממשלת אחדות אומרת שהוא אינו חסר השפעה, כנראה שיש לו מה לתת. מה שצריך לעשות הוא לוודא שהדברים שיש לו לתת פועלים לטובתנו, ולטובת שני העמים. אין זה נכון לנתק ממנו את הקשרים בעת הזו".


רוצים שלום? מלאו את תנאי הקוורטט


ובתוך כך, גורמים מדיניים בירושלים הגיבו הבוקר (יום ו') לדבריו של שר ההסברה הפלסטיני המיועד, מוסטפא ברגותי, שאמר כי אם ישראל רוצה שלום, עליה להכיר בממשלה החדשה. "אם הפלסטינים רוצים שלום, עליהם להכיר בתנאי הקהילה הבינלאומית, זהו תנאי בסיסי והכרחי", אמרו בירושלים. "שום תרגיל מילולי כזה או אחר לא יחלץ אותם ממחויבותם לעמוד בשלושת תנאי הסף של הקהילה הבינלאומית".

 
על אף האמור, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הפגישה הבאה עם אבו-מאזן טרם נקבעה, אם כי לא מן הנמנע שהפגישה הבאה תתרחש סמוך לבואה של מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס למזרח התיכון, בעוד כשבועיים.


באותה עת גם צפוי להגיע לביקור ראשון בישראל, מאז נבחר, מזכ"ל האו"ם החדש, באן קי-מון. השניים אמורים לקיים סבב של פגישות עם הצמרת הישראלית והפלסטינית בביקורם זה כדי להמשיך ולקיים דיאלוג בין הצדדים, למרות משבר הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i