יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

"יום העצמאות"

<< < (3/4) > >>

דוקא_כך:

--- ציטוט של: אריה י על דצמבר 01, 2006, 14:16:50 ---לק"י [!!!!]

טוב, אני לא אכנס עכשיו לעובי הקורה, רק אומר, שאותם תלמידי הרב שכן אומרים הלל, ועם ברכה וגם בערב [לדעתי, אם כבר אומרים - אז כך צריך להיות!] אז לא מודים בהלל על מצב המדינה! אלא על הנס, שקיבלנו והודיה לה' יתברך, על הטוב שעשה לנו - בהקמת המדינה.

לדידי, זה כלל לא תקף. אני לא מתפלל את הלל ביום העצמות. אני עושה חישוב אחר: המדינה הזאת. נכון. היו לוחמי מחתרת, שאם היו מצליחים להשתלט על המוסדות השלטוניים, אולי היו מצליחים להשליט כאן שלטון יהודי-תורני, אבל לא הצלחנו. המדינה הזאת כמה ע"י קבוצה של כופרים/פוקרים - שאין לנו שיג ושיח איתם [ז"א לא אמור להיות] - לא על זה היתה תקוותנו, ובמדינה הזאת, לא יצא לנו שום טוב. רב הרע, על מעט הטוב [שאין כלל טוב במדינה הזאת] - כך שאין לומר.

בנוסף, שאמירת הלל היום, באיזשהי מידה היא נותנת לגיטימציה להמשך קיום השלטון הערב-רב הזה, כך שזה פסול מכל וכל מעיקרו.

ונקודה אחרונה. מה שבאמת ייצג את הרב, זה כפי שכתבו פה - האמת! אם הוא נוכח לדעת שנקודה אחרת ממה שהוא חשב, היא באמת האמת - הוא לא התבייש להודות - ואף עשה - והמריץ לעשות כמותו - כי זאת היהדות! אני חושב שזה לא נכון ללכת בעיניים עצומות אחרי תלמידיו - יש כ"כ הרבה צורות... - מי שרוצה, דבר ראשון ילמד את אור הרעיון. - מתוך זה, זה ייתן לו כיווני מחשבה, בדרך החשיבה של הרב - והוא יחליט לבד האם צריך או לא.

לענ"ד לא.

יש משהו מעניין עם תלמידי הגאון מווילנא - שהם קבעו בכ' לעומר (20) יום משתה ושמחה לדורות. היה להם משהו טוב בזה. זה מופיע בספר קול התור. - וזה יוצא ה' באייר....

שב"ש

--- סוף ציטוט ---

החכמנו.  תודה.

אריה י:
לק"י [!!!!]

שני דברים.

- האחד, בעניין תלמידי הגאון, אשתדל להביא את הקטע המלא מהספר, בהזדמנות.

- השני, תגובה בעניין שכתבתי בפורום אחר:


==========
תחילת הודעה מהפורום - http://revava.org/hebforum
==========

הצבעה לכנסת - לפי דעתו של מו"ר כהנא הי"ד (ממה שאני הבנתי) כנסו!

לק"י

- ממה שאני הבנתי. - לענ"ד א"א לשאול היום את התלמידים שלו... כי כל אחד בעל אינטרסים. (גם אני) - אבל הבעיה - נדמה לי שכולם בעלי "אינטרסים אישיים"....

- העדפתי לשים את זה בפורום הזה - אפילו שאולי זה לא ממש מתאים (פורום תורה והלכה)

- בנוסף, רציתי להבהיר - מה אני חושב לגבי דעותיו של הרב כהנא. - וגם! נניח והרב כהנא היה אומר (בזמנו) אחרת ממה שאני כותב שאני חושב שהיה אומר - אני, לא חסיד שוטה. - אמנם משתדל להידבק ברעיונות שהרב הפיץ. אבל אם אני רואה/חושב שהרב טעה - אני לא אלך אחרי הטעות (כדוגמת - (עם הבדל עצום!) - רבני אירופה בזמן השואה וגם בזמן המשכילים).



בשבת האחרונה - קראתי/למדתי עוד פעם חלקים רבים מהספר "צופה ומנהיג" שיעורים של הרב בישיבה (בעיקר) ששיכתב נתנאל הי"ד. למותר לציין שאחד הדברים הממש טובים בספר הוא - סדר הכנסת השיעורים לספר. - לפי התאריך... ז"א- אב... אלול.... תשרי... וכו'... תמוז.... אב.. אלול... (כל שנה.. בשנים תשמ"ז תנש"א).
וזה למעשה אחד הדברים שמהם אני שואב את דעתי לגבי דעתו. - הרי ידוע שהרב שינה את הדעה שלו בדברים כאלו או אחרים במשך השנים... לכאן או לכאן.. - כל פעם שראה שהדרך אליה הוא משנה את דעותיו - היא הדרך האמיתית!! ללא סילוף ועיוות. "רק חמור לא משנה את דעתו".

טוב. - אז בעמ' 177 הרב (לפני הדיון בבג"צ על הפסילה) הרב מסביר את הטוב שבתנועה.. שהיא לא משנה את המצע... כדי להיכנס בכל זאת... (כפי שהציעו חברי המפד"ל).

ואז! בעמ' 180 - הרב אומר כך: (ולא מחסיר מילה אחת - זו פיסקה בפני עצמה)

ד' חשון תשמ"ט


--- ציטוט ---שאלה: הרי מצינו שחז"ל אמרו (ספרי נשוא מב) : "שאפילו עובדי עבודה זרה, ושלום ביניהם, כביכול, אין השטן נוגע בהם [הנח להם ואל תפגע בהם] שנאמר 'חבור עצבים אפרים הנח לו' (הושע ד)". וכן מצינו שאמרו חז"ל "דורו של דוד כולם צדיקים היו, ועל ידי שהיה להן דילטורים, היו יוצאים במלחמה והיו נופלים... אבל דורו של אחאב עובדי עבודה זרה היו, ועל ידי שלא היו דילטורין, היו יורדים למלחמה ונוצחין" (ירושלמי פאה א,א [ד:]). מכאן אנו רואים שאפילו אחדות של רשעים היא טובה, כלומר היא בתקיום. איך זה מסתדר עם מה שאמרנו שכל התאחדות של רשעים פסולה?

תשובה:
יש להבחין בין אחדות כלל עולמית לבין אחדות בין יהודים. אחדות כלל עולמית פסולה ואסורה מהטעמים שאמרתי, אך כמובן אחדות יהודית רצויה, וחובה עלינו לשאוף להגיע אליה. הרי אנו מוכרחים לקבל את עקרון הדמוקרטיה, כי אנו יודעים שאם לא נקבל עיקרון זה, יווצר מצב של תפיסת שלטון רק על ידי מהפכה, דבר המצריך מלחמת אחים ח"ו שאליה אסור לנו להגיע בכל מקרה. לכן, בגלל האחדות, אנו מנסים לשנות ולהשפיע בדרך הדמוקרטיה.
--- סוף ציטוט ---



מכאן, אפשר להבין שהרב משלים עם המצב שיש כאן שלטון עם חוקים דמוקרטיים - ושצריכים להיכנס אליהם... ולנסותלהשפיע דרכם. וידוע, שמי שנכנס בפנים יכול להיות מושפע בעצמו... - אבל בעיקר...!! זה נראה הדרך של הרב?? - "אנו מוכרחים לקבל את עקרון הדמוקרטיה"??.

טוב - בא נמשיך קצת הלאה... - פתאום מגיעים כמה נושאים אחד אחרי השני - על מדינה יהודית. - בה הרב מסביר - שאין יותר מה לחפש במדינה. - שהוא נורא מצטער - אבל אם המדינה לא משרתת את העם - היא תקבל מדינה חדשה בפרצוף "מדינת יהודה" - שתכונן כאן מדינה יהודית. ע"פ ההלכה היהודית. [ולא הדמוקרטית].

ואז תראו מה הוא אומר; (זה מתחיל בעמודים; 226,230,234 - ואני מצטט מעמ' 235) ואני מביא כמה קטעים - מאותו הנושא (לפי הסדר - לא את כולם. כי יש כאלו שלא נוגעים לעניין שלנו ספציפית).

י"ח אד"א תשמ"ט



--- ציטוט ---מכל מיני סיבות אין מקום לדמוקרטיה ביהדות. גם אם העם היה נורמלי וחזק, לא היה מקום לדמוקרטיה, שהרי התורה היא אמת, ולא ייתכן שכל ארבע שנים יצביעו בעד או נגד האמת. דמוקרטיה שייכת אצל מי שאין לו אמת (תורה). כדי לשא תהיה אצלם אנרכיה, הם צריכים דמוקרטיה, שלטון העם. בסנהדרין הייתה דמוקרטיה, כי זה במסגרת של אמת! הפסוק אומר (משלי יט:י) : "לא נאוה לכסיל תענוג אף כי לעבד משול בשרים". אדם שיש לו תורה - הוא אמת והוא שר. הרלב"ג מפרש: "שיבלבל הפעולות האנושיות, וישיב פעולותיהו בהמיות ולא אנושיות". משום כך אומרת הגמרא (שבת קיט: ) : "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהשוו קטן וגדול" - דמוקרטיה!! לא הייתה להם אמת, חכמה ובינה. גם במסגרת של סנהדרין, האמת לא נקבעת על פי השקפת הרוב, אלא על פי דעות הלכתיות של הרוב. חבל שיש רבנים שדוגלים בדמוקרטיה. הגמרא אומרת (סנהדרין כו: ) : "קשר רשעים אינו מן המניין"! הקלפי הזה פסול ואין להם זכות הצבעה, שהרי זה נגד ההלכה. אדם שאין לו הלכה, אין לו זכות לפסוק ולקבוע![/b]


יש עלינו חובה להפעיל כפייה! כמובן, אם אתה מיעוט, אם אין בידך כוח לכפות או אם הדבר יביא למלחמת אחים, אל תכפה. אך אם זה בידך, אתה חייב לכפות. - לא מתנוך שנאה, ח"ו, אלא מתוך אהבה. ספר החינוך (מצווה תצא) כותב: "למנות שופטים ושוטרים כדי שיכריחו לעשות התורה... ויצוו בראוי לעשות וימנעו הדברים המגונים... עד שלא יהיו מצוות התורה צריכות לאמונת כל איש ואיש" - לא יקבעו על פי הרוב או על פי רצון אומונה אישית של כל אחד, אלא בכפייה. עצם מהותה של מדינה היא כפייה, שהרי המדינה קובעת שאני חייב לעצור ברמזור אדום. בעבר, האדם היה חופשי. מכל מיני סיבות (ביטחון וכדומה), האדם קיבל על עצמו מסים וכפייה - מדינה היא פייה. אומר המדרש (פסיקתא רבתי פרשה לג פ' ב) : "אם אין שוטר, אין שופט", ואם אין שופט, אין שוטר. לא די רק לחנך את האדם, אלא צריך גם לכפות! הרי אם יש שודד בנק, צריך לתופסו. כמובן, בתחילה ריך לחנך, אך תוך כדי חינוך, יש כפייה. ואם זה מובן לגבי שודד בנק, קל וחומר שזה מובן לגבי מחלל שבת.

כפייה נעשית מתוך אהבה.... .... .... וכו'.....

כותב אור החיים .... .... .... וכו'...

עוד כתב אור החיים ... .... ...

הבאתי מקורות אלו הערב, משום שאני רוצה להודיע על פעולה יסודית מאין כמוה, שרק דרכה ניתן צהיל את העם מאבדון (ולפני כן רציתי להודיע ודעה משמחת, שקנינו בניין לישיבה). אנשים שואלים אם יש אפשרות וסיכוי להגיע לכנסת. אי אפשר לומר "כן" ואי אפשר לומר "לא". שהרי מדובר כאן במשטר שאינו הגון. אך יש כאן עניין יותר חשוב שאנו צריכים להבין: גם אם לא היו פוסלים את תנועת "כך", והיינו זוכים בעשרה מנדטים, אמנם בוודאי הייתה שמחה גדול, אך היו עושים ממשלת אחדות, ותארו לכם ארבע שנים בצורה זו... ואחר כך היינו מקבלים שלושים מנדטים, ושווב... אבל אין לנו שמונה שנים, ופחות ממהפכה לא יועיל. אך אי אפשר להגיד זאת. מכל מקום, ניתן להגיע לדבר כזה בתחכום. ראשית, צריך להכניס לתוך ראשו של כל יהודי שבמשטר כזה אי אפשר להמשיך. אמתול בערב המשיעו ברדיו את אבו-איאד (ראש המחבלים) במשך תשע דקות. זה לא ייתכן. אנו חייבים לגרום התמוטטות מבפנים, אנו חייבים לומר לעם: "קחו את גורלכם בידכם". נדרוש לקיים משאל עם בשאלה האם לפזר את הכנסת. המאשל יקבע שבתוך חודש ימים תתקיימנה בחירות שבהן ישתתפו רק גופים שמקבלים את המצע של: דיכוי האינתיפאדה, סיפוח שטחים, הודרת הזרים מהר הבית, גירוש ערבים, חינוך יהודי וציוני וכו'. המשאל גם יקבע שאין שלטון אחר זולת זה לארבע שנים, והוא זכאי לעשות מה שהוא רוצה, אבל רק לארבע שנים.

המדינה הולכת ומתמוטטת מדי יום, ורק על ידיד זה ניתן לשנות את המצב. כשהיה משבר מלחמה ]במלחמת העולם השינה], האנגלים הקפיאו את הדמוקרטיה למשך שש שנים, ולממשלה היה כוח אבסולוטי. אנו במצב הרבה יותר מסוכן, וקל וחומר שצריך לעשות זאת. כך אנו נפיל את הדמוקרטיה.

ודאי וודאי ששום דבר לא יקרה תוך חצי שנה או שנה, אך אנו נפעל בכל הארץ - תיבות דואר, עצרות כדומה. על ידי זה אנו ניצור  מצב של תחילת התמוטטות, וזה יתן לנו את המצב שאנו צריכים.

צריך לעשות מזה שיחת היום. בשלב השני, אנשים יסכימו, ואז נפעיל לחץ על הממשלה. אם מישהו יגיד "זה לא דמוקרטיה", אנו נראה להם שכמו שפסלו אותנו, מותר לנו לפסול אותם ואת הדמוקרטיה שלהם. כאשר הם פסלו אותנו, הם לא הבינו מה הם יצרו - הם יצרו לנו תקדים.

אנו מפנים את כל המשאבים לכך, כי רק כך יהיה ניתן להציל את העם!
--- סוף ציטוט ---

- שימו לב - לתאריכים. - בין המאמר הראשון - לשני. - הרב במשך הזמן - הבין, שהם - השלטון לא יתן לו לשחק את המשחק אצליהם. - הוא לא יוכל להשפיע משם - וזה רק מעכב את כל המהלך שאנחנו חושבים שנצליח ליצור דרך שם.
- "אנו מפנים את כל המשאבים לכך, כי רק כך יהיה ניתן להציל את העם!"
- "וזה יתן לנו את המצב שאנו צריכים".
- "צריך להכניס לתוך ראשו של כל יהודי שבמשטר כזה אי אפשר להמשיך" - עם המושג "דמוקרטיה".
- "שרק דרכה [עם המהפכה - ולא להסכים לעקרון של הדמוקרטיה בחיים שלנו]  ניתן להציל את העם מאבדון".
ויש עוד הרבה הערות והארות... - תחזרו על זה כמה פעמים ותבינו שהרב - הבין (במשך הזמן)

לא חייבים להסכים עם הרב כהנא. - אבל לבא ולומר שהרב כהנא ניסה וניסה להידחס לכנסת?? - ולא להזכיר שהוא יצא בסופו (לקראת הרצח) נגד זה בכל תוקף?? - בזיון!!!!!!! שקר ועיוות!!!!


=========
סוף ההודעה מהפורום ההוא http://revava.org/hebforum
=========


כמובן ,זה היה קרוב לבחירות האחרונות, אז הייתי קצת נרגש ועצבני. מאז שיניתי בכמה תחומים את דעתי. בכ"א, זה -משהו שכדאי להראות לאנשים מהבחינה של - הגדולה והאמת של הרב כהנא. - אפ' להסיק מזה שהוא עדיין היה מצביע - או לא... אני לא יודע לעומק. לא זכיתי להכיר אותו - מפאת גילי. אבל לראות את האמת - זה מה שיפה כאן - ראה משהו? ראה דרך חדשה - שבמצב הנוכחי, היא המוכרחת והיחידה? אמר אותה - ולא היה כמו הפוליטיקאים שכשרואים שטעו... מתרצים את זה עם תיבולים מגעילים....

יאללה -בהצלחה ושבוע טוב :)

דוקא_כך:
תודה על תגובתך המפורטת, אריה.

אני מסכים 100% עם הרב כהנא הי"ד.  כפייה אכן מוצדקת, מכיוון שאף אחד לא מכריח יהודי להישאר יהודי, אבל אם כבר בחרת מרצון להיות יהודי, אתה תחיה במסגרת יהודית אמיתית.  לא מתאים---יש אמריקה או קנדה.  באופן אישי, זו בדיוק הנקודה שמפריעה לי יותר מכל.  לאחר שקראתי לעומק מקורות יהודיים, ספרי מוסר, ספריו של הרב הי"ד, הבנתי את הרעיון היהודי, וניצבתי בפני שלוש ברירות: (א) לבחור להיות יהודי אמיתי, (ב) לבחור להיות משומד, ו-(ג) לבחור להיות יהודון מזויף מתבולל.  בתור בן אדם (שמתיימר להיות) מוסרי עם קמצוץ כבוד עצמי, אפשרות (ג) אף פעם לא עמדה על הפרק.  החלטתי, אפשר לומר באופן שרירותי, על אפשרות (א), ואני יכול להבין ואפילו להעריך אנשים שבחרו באפשרות (ב) מפני שיהדות אמיתית יותר מדי קשה עבורם, אבל אני פשוט לא יכול לסבול ת"ח מזויפים וצבועים, במיוחד כל מיני "רביי'ס" בגלות, שבחרו באפשרות (ג).

כמובן שכל הדיון הזה לא תקף לגבי תינוקות שנשבו שאינם יודעים דבר.

אריה י:
לק"י [!!!]

רק לא מסכים לגמרי עם המשפט האחרון שלך.

- ורק הערה. אני מודע לכך שיש כאן חברים לא מעטים חילונים. [זמנית] בנוסף, יש לי במשפחה... כך שאני יודע.

היום דין תינוק שנשבה - לא תקף במלואו, כי אין מצב להתחמק מהדת. אתה רואה אותה בכל חור. אם תרצה או לא. - כך שאתה מודע לקיומה. הבעי'ה היא ש: חלק גם לא מודעים לעונש [ואז יש פה מן חשש של תינוק שנשבה] יש סדרי עדיפויות ביהדות. - זה לא שאני אפסיק עכשיו לקרב יהודים. - אבל אם יש לי; יהודי חילוני שבדעות שלי, כי יודע שאני צודק - מהרעיון התורני, ונצא ביחד להילחם על קידוש ה', או לנסות להחזיר אותו בתשובה, אני מעדיף את הראשון! אם תוך כדי או אחרי אני אצליח סבב"ה - ב"ה מצויין! - אבל יש סדרי עדיפויות.

דוקא_כך:

--- ציטוט של: אריה י על דצמבר 03, 2006, 14:46:03 ---לק"י [!!!]

רק לא מסכים לגמרי עם המשפט האחרון שלך.

- ורק הערה. אני מודע לכך שיש כאן חברים לא מעטים חילונים. [זמנית] בנוסף, יש לי במשפחה... כך שאני יודע.

היום דין תינוק שנשבה - לא תקף במלואו, כי אין מצב להתחמק מהדת. אתה רואה אותה בכל חור. אם תרצה או לא. - כך שאתה מודע לקיומה. הבעי'ה היא ש: חלק גם לא מודעים לעונש [ואז יש פה מן חשש של תינוק שנשבה] יש סדרי עדיפויות ביהדות. - זה לא שאני אפסיק עכשיו לקרב יהודים. - אבל אם יש לי; יהודי חילוני שבדעות שלי, כי יודע שאני צודק - מהרעיון התורני, ונצא ביחד להילחם על קידוש ה', או לנסות להחזיר אותו בתשובה, אני מעדיף את הראשון! אם תוך כדי או אחרי אני אצליח סבב"ה - ב"ה מצויין! - אבל יש סדרי עדיפויות.

--- סוף ציטוט ---
"תלמידי חכמים" מזויפים ומושחתים (ש"ס, למשל) מסבים הרבה יותר נזק ליהדות מאשר שמאלניים קיצוניים, מכיוון שיהודים חילוניים שפויים קוראים כל יום בעיתונים על פרשיות שחיתות שבהן מעורבים "דוסים" ומתמלאים תחושת גועל ושנאת חינם, ומגיעים למסקנה מי"נית המתבקשת שהרבה יותר חשוב להיות בן אדם טוב ומוסרי מאשר להיות יהודי אמוני, ושחזרה בתשובה בדר"כ גוררת בעקבותיה ירידה מוסרית.  הם מקשרים בין יהדות לבין מוסר ירוד!  חילול השם!  וזה בעיקר בגלל ה"דוסים" האלה.  לא לחינם יש בתנועה הכהניסטית סלידה מסוימת מהחרדים ומהחסידים---הם מסלפים ומזייפים, ומחללים שם שמיים.  ידע הגאון מוילנא על מה הוא דבר כשקרה לחסידים כת שמסוכנת ליהדות.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה