כתב נושא: קריית גת תיכנס לטווח הירי  (נקרא 1448 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
קריית גת תיכנס לטווח הירי
« ב- : מרץ 13, 2007, 16:23:57 »
ראש השב"כ מתריע: "קריית גת ויעדי תשתית בדרום הארץ יהיו בטווח ירי הטילים", ומוסיף "ככל שיעבור הזמן יהיה קשה יותר לפעול".

היום הופיע ראש השב"כ, יובל דיסקין, בועדת חוץ וביטחון את דבריו פתח בהערכה כי החמאס ואבו מאזן חותרים למימוש הסכם מכה, "אנו נותנים סיכוי גבוה שהממשלה תקום יתגברו על חילוקי הדעות... מי שלא יכנס לממשלה הם הג'יהאד הפלסטיני, שהוא הגורם הכי פחות נשלט ברשות, ונשלט רק על ידי הנהגה מדמשק והאיראנים".

"מערכת היחסים בין הפתח והחמאס הם פצצה מתקתקת, למרות הסכם מכה, אמנם גובה הלהבות ירד קצת לאחר מכה, אך כבר ביומיים האחרונים אנו מזהים עליה בקרבות ביניהם הכוללים הרוגים ופצועים, והמתח נמשך וימשך גם לאחר שתקום ממשלה... שני הצדדים, רואים את הרגיעה כזמן להתעצמות והתארגנות להחיות את מוסדות התנועה המנגנונים למיניהם, היוצר מרוץ חימוש בין הגורמים".

"בשנת 2006 עלו ההישגים בתחום הטרור, הם ירו טיל גראד ל-16.3 ק"מ שנחת לא רחוק מברור חייל... הישג גדול שלהם הוא שהצליחו לגרום לתחושת שגרה בירי רקטות", דיסקין הוסיף כי בידי הפלסטינים מטענים "החודרים כמעט כל רק"מ משוריין שלנו".

"בשנת 2006 הוברחו 31 טון חומר נפץ תקני מדובר בפי שש מההברחות בשנת 2005, אחד הדברים שהכי מדאגיים אותי זה ההכשרות של עשרות ומאות לוחמים שיצאו לאיראן לתקופות הכשרה של עד חודש, אני רואה בזה סיכון גדול יותר אפילו מהצלחת הברחת האמל"ח כי בהכשרת האנשים יעלה גם הידע".

דיסקין התריע מפני מערך תת קרקעי ברצועת עזה, "כתוצאה מכך שצה"ל יתקל בקשיים לא מבוטלים אם ירצה לפעול בעזה, וככל שינקוף הזמן יהיה יותר ויותר קשה לפעול, לא רק בגלל המערך התת קרקעי אלא גם בגלל ההברחות... מדובר בשטח קרקע לא גדול שייהפך למתחם מבוצר שהרבה אופציות צבאיות אין בו".

"ההערכה שלנו לעתיד שארגוני הטרור יבצעו שיפור במעוף הרקטות לטווחים ארוכים יותר, כ-15-20 ק"מ, המשמעות היא אם ניסיון לפגוע בערים מרכזיות כאשקלון ושדרות, ויתווספו אליהם ערים נוספות כקריית גת, שעלולה להיכנס לטווח הירי וכן יעדי תשתיות בדרום הארץ יהיו בטווח הירי".

דיסקין גם התייחס למתרחש ביהודה ושומרון ואמר כי מהרצועה מנסים לגלגל פיגועים איכותיים דרך יהודה ושומרון, "יש מידע על 50 התארגנויות לבצע פיגועים שמכוונים מרצועת עזה אבל יוצאים דרך יהודה ושומרון... הארגונים במיוחד הג'יהאד וחללי אל אקצה יוצרים מאמצים לייצר טילים ולפגוע באזור בת חפר, עד כה בשל הנגישות שלנו בשטח אנו מסוגלים למנוע את זה, למרות זאת יש תחרות בין כל הארגונים תחרות מי הראשון שיירה רקטה".

דיסקין סיים בנושא העברת הכספים מאולמרט לאבו מאזן ואמר, "הכספים שישראל הפקידה לאבו מאזן, הועברו למשכורות למנגנוני ביטחון... ולא לנושאים הומניטרים".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i