ידידי,
זה שאתה חולף ליד פועלי בניין ולא רוצחים אותך, זה משום שיש לך מדינה והפורעים יענשו. במילים אחרות - כי אתה החזק.
תסתכל מה קורה כשבטעות יהודי נכנס לשטחים, מה האינסטינקט הטבעי של הערבים, לעומת מצב שבו ערבי נכנס לשטח ישראלי.
יכול להיות שאתה צודק, אבל לפי דעתי זה לא רק עניין של אמונה, אלא גם עניין של חינוך.
מצד אחד אני לא כל כך מסכים איתך, כי אני שומע המון פעמים על ישראלים שבטעות נכנסים לשטחי
הרשות, והמשטרה ה"פלסטינית" מחזירה אותם לשטחי ישראל ללא כל שריטה.
מצד שני לעתים שאני שומע את החדשה הזו, עולות לי בראש תמונות של הלינץ' ברמאללה לפני כעשור, שנחשבת עיר מאד מאד מתונה ושוחרת שלום,
איך מאות (אם לא אלפי) אזרחים ושוטרים "פלסטינים" צמאי דם התנפלו על שני חיילים חסרי ישע, חלקם רצו באמוק רק כדי
שתהיה להם ה"זכות" להספיק להתעלל בגופה. שאני רואה את התמונות האלו, אני איפה שהוא כן מסכים איתך.
כנראה שהאמת היא איפה שהוא שם באמצע.
אבל בכל מקרה הפתרון הכי טוב הוא של חיים - פינוי פיצוי לכל הערבים שבין הים לירדן, ומדינה יהודית גדולה חזקה עצמאית ודתית (על הדתית בטח לא תסכים, אבל זה נושא אחר).
זה יעשה טוב גם לנו גם להם וגם לעולם כולו.
לא אוכל להתייחס לעניין המצווה כיוון שאני לא מבין בזה ולכן פניתי למבחן התוצאה. אשמח אם משכילים ממני יבארו סוגייה זו.
לבוא ולומר שכיוון שלא נפגעת אזי מוסלמי מאמין הוא חף מפשע זה שגוי בראייתי. מדובר בשור מועד. זה בדיוק האדישות והנאיביות שמובילה אותנו ואת העולם המערבי פעם אחר פעם לאסונות כבירים. המטרות ידועות והתברכנו בעת הנוכחית באויב שמצהיר עליהן בעל-פה ובכתב ואף על פי כן טחו עיניהם של רבים מלראות. אלמלא המגן של ה"דת" בידי המוסלמים, האמונה הזו הייתה נאסרת לחלוטין (משפט נכון של פט קונדל בקטע הוידאו שלו אודות בניית המסגד בסמוך לחורבות התאומים).
אני מבין את הטיעון שלך על זה שכל מוסלמי הוא בגדר "שור מועד", אבל מה שמניא אותי מלהסכים איתך, זה שלעתים אני רואה מוסלמים וזה לא רק
שהם לא פוגעים בי, הם גם אנשים כל כך נחמדים שבסך הכל רוצים לחיות, בדיוק כמוני וכמוך.
הם מברכים אותך לשלום שאתה עולה לאוטובוס, והם מחייכים אליך שהם מגישים לך את האוכל במסעדה, ויש מהם שהם אפילו רופאים/אחים שמטפלים ביהודים.
אז אנא, תבין לליבי שאני אומר שקשה לי לקבל את זה שכל מוסלמי הוא "שור מועד" שהולך אוטוטו להתפוצץ על יהודים.
איך אני יכול לקרוא למוסלמים שתרמו את האיברים של הבן שלהם "שור מועד" ? איך ?
איך אני יכול לקרוא להם "שור מועד" שאני קורא כתבה על אחים ערבים שמטפלים יפה בהוסטלים שמאכלסים יהודים ?
קשה לי עם זה מאד.
אז לא הבנתי מה הטעם בטיעון.
רק ניסיתי לעשות הקשה כדי להראות לך שכמו שהיהודים הדתיים לא מיישמים את מה שהם אמורים ליישם בפועל ואתה לא חושב שהם לא חפים מפשע,
כך גם סביר להניח שהמוסלמים שלא מיישמים את הדת שלהם מורה להם, יחשבו בעינך כחפים מפשע.
כך שרק רציתי להראות שבאופן עקרוני וברמה הבסיסית ביותר, שתי הדתות מציעות מוות לכופרים.
בסוף רק רציתי להדגיש שלא חלילה תחשוב משהו רע על הדת היהודית, שזה לא גרוע כמו שזה נשמע ("להרוג מחלל שבת בפרהסיה"), בגלל שזה דורש
שמלא תנאים התקיימו., אבל אני לא חושב שזה מחליש את הטיעון, כי שוב, ברמה הבסיסית ביותר גם לפי הדת היהודית צריך להרוג את הכופרים.