כתב נושא: דובר משרד התחבורה בעבר הורשע בקבלת שוחד  (נקרא 1515 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בשנת 93' כיהן אלי דנון בתפקיד בכיר במשרד התחבורה, אולם במקביל ביצע עבודות עבורן קיבל סכומי כסף גדולים. בתום הליך משפטי מייגע שנמשך 14 שנה הוא הורשע.

אלי דנון, מי שכיהן לפני 14 שנה כדובר משרד התחבורה, ממונה על יחסי הציבור ויועץ התקשורת לשר התחבורה דאז, ישראל קיסר, הורשע היום (ב') בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במירמה וקשירת קשר לקבלת שוחד. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר עודד מודריק, זיכה אותו מעבירות של מירמה והפרת אמונים, סחיטה וזיוף בכוונה לקבל דבר מה.


דנון היה אחראי על מערך הדוברות ויחסי הציבור באגפי משרד התחבורה ובכלל זה היה הסמכות הראשית בדבר הוצאת פרסומים וחוברות לציבור ולגורמים שונים. לפני 12 שנה נפתחה נגדו חקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד לפגיעה בטוהר מידותיו כממלא תפקיד בשירות הציבורי לאחר שהתברר כי ביצע עבודות נוספות לתפקידו. החקירה נמשכה מספר חודשים אך כתב האישום הוגש רק שש שנים מאוחר יותר וכלל שש פרשיות של עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים, אשר מחלקן כאמור זוכה.


הסיכומים לקראת הכרעת הדין הוגשו כבר לפני שנתיים - 12 שנים לאחר ביצוע העבירות וארבע שנים אחרי הגשת כתב האישום - אולם רק היום פורסמה החלטת השופטים. השופט ד"ר מודריק כתב בהכרעת הדין כי ששת האישומים נגד דנון התבססו על ניצול מעמדו כגורם בכיר ובעל השפעה במשרד התחבורה באופן לא חוקי ולהשגת טובות הנאה שונות. חמש מתוך שש הפרשיות עוסקות בקבלת סכומי כסף על יד דנון מגורמים עסקיים פרטיים.


בכתב האישום נתפסת קבלת סכומי הכסף כדרישה וסחיטה באיומים מצידו של דנון ואף כקבלת שוחד. במהלך המשפט הוא לא הכחיש כי קיבל סכומי כסף מגורמים שונים אך טען כי הם הגיעו לו תמורת עבודות שביצע עבור אותם גורמים.


עורך דינו של דנון, מיכה פטמן, דחה במהלך המשפט כל טענה לזיקה בין העבודות שבוצעו ועבורן התקבל הכסף לבין תפקידו בשירות משרד התחבורה. עם זאת דנון הכיר בכך שייתכן וחלק מפעולותיו נעשו בנסיבות של ניגוד עניינים, אם כי סבר שלא חצה את גבול ההתנהגות פלילית.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i