כתב נושא: הפלשתינים: הפסגה עם אולמרט הייתה קשה  (נקרא 1432 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
רה"מ אולמרט נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן, אך השניים לא הגיעו, לדברי מוחמד דחלאן, להסכמות. אבו-מאזן אמר כי ייתכן ששליט ישוחרר עוד לפני הקמת ממשלת האחדות, אך החוטפים הבהירו כי הוא ישוחרר רק כשישראל תיענה לדרישותיהם.

בהתאם לציפיות הנמוכות הסתיימה אמש פגישתם של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן, שנערכה במעונו של ראש הממשלה בירושלים, ללא בשורות מיוחדות. מקורבו של אבו-מאזן, מוחמד דחלאן, אמר כי הפגישה היתה "קשה", וכי במהלכה לא הושגו כל הסכמות. מלשכת ראש הממשלה דווקא נמסר כי הפגישה היתה ב"אווירה טובה, בונה וחיובית". במהלך הפגישה אמר אבו-מאזן לאולמרט כי קיימת אפשרות שהחייל גלעד שליט ישוחרר עוד לפני הקמת ממשלת האחדות הפלשתינית, אך החוטפים של שליט לא יישרו קו עם היו"ר.

לדברי דחלאן, אבו-מאזן ביקש מאולמרט למלא את הבטחותיו להקל על הגבלות התנועה של הפלשתינים בגדה המערבית על ידי הסרת מחסומים, וכן לשחרר את האסירים המבוגרים הכלואים בבתי כלא ישראלים. אולם אולמרט לא הבטיח דבר בנושא.

אולמרט גם ניצל את הפגישה כדי להעלות פעם נוספת את דרישתה של ישראל לשחרור של החייל החטוף גלעד שליט. אבו-מאזן השיב כי קיימת אפשרות ששליט ישוחרר עוד לפני הקמת ממשלת האחדות.

ואולם אבו-מוג'אהד, דובר ועדות ההתנגדות העממית, אחד הארגונים המחזיקים בחייל החטוף גלעד שליט, סתר את דבריו של אבו-מאזן. "החייל הישראלי ישוחרר רק אם ישראל תמלא את כל דרישותינו", אמר.

נועם שליט, אביו של החייל החטוף, אמר כי הוא אינו מעוניין להגיב על דברים ששמע בתקשורת. "נשמע מחר, אולי יהיה משהו חדש", אמר ל-nrg מעריב.



שליט עשוי להיות משוחרר בימים הקרובים
לדברי גורמים מדיניים ישראלים, אבו-מאזן העלה על השולחן את היוזמה הסעודית, וטען כי מדובר בתוכנית שיכולה לקדם את תהליך השלום. אולמרט הביע גם הוא נכונות לפעול לפי התוכנית, אולם סייג זאת "לחלקים החיוביים שבתוכנית", זאת מאחר והתוכנית מתייחסת לשיבה של פליטים פלשתינים לשטח ישראל.

בפגישה דנו השניים בנחיצות של הלחימה בטרור וכן בדרכים לשפר את איכות חייהם של התושבים הפלשתינים. שני הצדדים חזרו על מחויבותם למפת הדרכים, ואולמרט הדגיש שוב את דרישות ישראל כי הפלשתינים יעמדו בתנאי הקוורטט.

אבו-מאזן, שהביע הסכמה לתנאים שהציבה הקהילה הבינלאומית, אמר במהלך הפגישה כי הוא חושב שעל 
הרשות הפלשתינית להודיע על הכרה בזכות קיומה של ישראל, אך עם זאת ציין כי הוא נתון בקשיים מבית על רקע עמדתה הקיצונית של תנועת החמאס נגד ישראל.

הד"ר סאא'ב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלשתיני, אשר השתתף בפגישה, דיווח כי שני הצדדים החליטו בנוסף לבסס את הפסקת האש ברצועת עזה. לדבריו, ההחלטה כוללת הפסקת החיסולים והמבצעים הצבאיים של ישראל, במקביל להפסקת ירי הרקטות לעבר יישובים ישראליים.

"אם הרגיעה בעזה תצליח, נעביר אותה גם לגדה המערבית" אמר עריקאת, שהוסיף כי בפגישה הוחלט לפתוח את מעבר קרני עד השעה 23:00 בלילה מדי יום, כדי להקל על תנועת סחורות מתוך רצועת עזה ואליה.



ממשלת אחדות כבר השבוע?
במקביל, טענו אתמול בחמאס ובקרבתו של אבו-מאזן כי ממשלת האחדות הפלשתינית עשויה להיות מוכרזת כבר השבוע, אולי ביום חמישי.


עם זאת, עדיין לא נפתרו נקודות מחלוקות מהותיות בין שני הצדדים, כגון זהות שר הפנים וממלא מקום ראש הממשלה או הכרת חמאס בכל ההסכמים שחתמה הרשות הפלשתינית.


לאור זאת, גורמים פלשתיניים הביעו ספק האם יוכלו אבו-מאזן והנייה להכריז על ממשלה בימים הקרובים. להנייה נותרו עוד שבועיים להצגת הממשלה לאישור בפני אבו-מאזן. אם ייכשל, הדבר צפוי לעורר משבר חוקתי, שיצריך את התפטרותו של הנייה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i