הנה תשובת הרב דב ליאור כבקשתך, לא אני שאלתי את השאלה אך היא קשורה בערך לנידון:
שאלה:
האם במקרה שנקרא בפי התקשורת "המחבל היהודי" לא היתה הרבנות הראשית צריכה לקום ולזעוק על הלנת המת מיום שישי עד יום ראשון, ומה הם השיקולים במקרה כזה?
תשובה:
ודאי שהלנת המת אפילו במקרה כזה אסורה על-פי ההלכה. המקור לאיסור הלנת המת הוא מן התורה: "לא תלין נבלתו על העץ, כי קבור תקברנו ביום ההוא", ושם לא מדובר על יהודי כשר שמת, שם מדובר על עובד עבודה-זרה ומברך השם שחייבים מיתה, ובכל זאת התורה ציוותה לנהוג בהם כבוד ולא להלין את גופתם. ואפילו חללי אויב יש מצוה לקבור מצד כבוד המת שנבראו בצלם. מכאן שהלנת המת שנעשתה שם לא נעשתה על-פי התורה.