כתב נושא: כך מממן המערב את פקידות החמאס  (נקרא 1126 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
כך מממן המערב את פקידות החמאס
« ב- : מרץ 11, 2007, 15:33:42 »
עתה זה רשמי. החמאס מינתה למעלה מעשרת אלפים פקידים חדשים למנגנון הממשלתי. הסיוע הבינלאומי לרש"פ מגיע אפוא ישירות לפעילי החמאס.

האם כספי האיחוד האירופי וכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשותה פלשתינית מסייעים בעקיפין למימון הטרור הפלשתיני? שאלה זו הפכה להיות אקוטית יותר לאחר עלייתה של החמאס לשלטון בבחירות לפרלמנט בתחילת 2006. לאחר שנה כשרסן השלטון בידיה עולה, כי כספי הסיוע הבינלאומי אכן מגיעים לידיים של החמאס.

העיתון הערבי החשוב 'אל-חיאת' מוסר (10 במרץ 2007), כי ממשלת החמאס הגדילה באופן משמעותי את סגל עובדי המדינה בשנה האחרונה, המונה כיום 175 אלף לעומת 165 אלף בתקופת הממשלה הקודמת. ממלא מקום שר האוצר, סמיר אבו עיישה, הודה בראיון לעיתון, כי הממשלה הפלשתינית מינתה יותר מעשרת אלפים פקידים חדשים, ובהם 5,500 פקידים במנגנוני הביטחון, 3,500 במשרד החינוך והבריאות ו- 1,000 בשאר משרדי הממשלה.

ד"ר עלי ג'רבאווי, מרצה למדעי המדינה באוניברסיטת ביר זית, בראיון ל"אל-חיאת" מאשים את החמאס בשחיתות שלטונית. לדבריו, תנועת החמאס חוזרת בשנתה הראשונה בשלטון על ניסיון הפתח והסיסמאות שהניפה בדבר שינוי ורפורמה נעלמו". ג'רבאווי מציין עוד, כי המינויים לתפקידים השונים ובעיקר לבכירים שבהם נעשים ללא מכרזים וללא שקיפות כמתחייב, אלא הם נקבעים על בסיס של חברות מפלגתית.

הקמת ממשלת האחדות הלאומית, אליה יצטרפו ארגונים פלשתיניים נוספים, מעלה חשש בקרב פקידי פקידי הרשות הפלשתינית שתקציב הסיוע של האיחוד האירופי לא יהיה בו די כדי לממן את משכורות הפקידים הפלשתינים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i