כתב נושא: בחירות בהולנד: חירט ויךדרס שילש את כוחו  (נקרא 1711 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
עכשיו נותר לראות האם תוקם ממשלת ימין-מרכז שכוללת את וילדרס, או קואלציה עם הסוציאליסטים כדי למנוע ממנו כניסה לממשלה.
http://www.haaretz.co.il/hasite/objects/pages/PrintArticle.jhtml?itemNo=1173391
ציטוט
בחירות בהולנד: וילדרס הימני קיצוני כמעט שילש את כוחו בפרלמנט

גם בהולנד - ניצחון סוחף לימין הפוליטי. מפלגת הימין שחרתה על דגלה איסור הגירה ממדינות מוסלמיות היא המנצחת הגדולה

מאת סוכנויות הידיעות

הבחירות לפרלמנט ההולנדי מסמנות ניצחון סוחף לימין הפוליטי במדינה. מפלגתו של פעיל הימין האנטי-איסלאמי ח'ירט וילדרס זכתה ב-24 מנדטים, לעומת תשעה בבחירות הקודמות. ובכך הפכה למפלגה השלישית בגודלה בהולנד.

לאחר ספירת 96.5% מקולות הבוחרים ניתן לומר כי כמו במדינות אחרות באירופה, הימין הפוליטי הולך ומתחזק. ה-VVD, מפלגת הליברל-דמוקרטים הימנית זכתה ב-31 מושבים בפרלמנט לעומת 30 מושבים של המפלגת הלייבור, בראשות יוב כהן, המועמד היהודי, ראש העיר אמסטרדם לשעבר.


משמאל לימין: כהן, פטר, רוטה וילדרס. תצלומים: רויטרס

הבחירות האחרונות נסובו בעיקר סביב המשבר הכלכלי ומדיניות הצמצום. וילדרס, שמפלגתו דוגלת באיסור ההגירה מכל המדינות המוסלמיות אמר כי תנועתו היא הזוכה הגדולה של הבחירות. "ההולנדים בחרו ביותר ביטחון ובפחות פשע, הגירה ואסלאם", אמר וילדרס לרשתות הטלוויזיה במדינה.

התמיכה במפלגה השלטת, הנוצרים-הדמוקרטים צנחה מ-41 מושבים ל-21 בלבד, מה שהוביל להתפטרותו המיידית של מנהיג המפלגה, ראש הממשלה יאן פטר.

מנהיג המפלגה הליברלית מארק רוטה אמר כי "היה זה לילה מדהים. אנחנו המפלגה של כל מי שרוצה להשיג משהו בחייו", ובירך את וילדרס על ניצחונו. מסתמן כי השניים הם אלו שיובילו את הניסיון להרכיב את הממשלה.

בתוך כך, מנהיג הלייבור יוב כהן אמר לתומכיו כי יעשה כל שביכולתו כדי לשמר את אופייה הסוציאלי ההגון של המדינה.


הזוכה הגדול. ''הולנד בחרה ביותר ביטחון ובפחות פשע''. תצלום:רויטרס

תוצאות הבחירות מאפשרות למפלגות הימניות בפרלמנט להרכיב ממשלה צרה עם 76 מושבים מתוך 150 המושבים בפרלמנט. מפלגת VVD התחייבה במצעה לקצץ את הגירעון הממשלתי מבלי להעלות את המסים. רוב התוכניות שלה מתייחסות לקיצוץ בתוכניות הסעד והרווחה ויצירת מקומות עבודה חדשים. מפלגת העבודה מתחה ביקורת על תוכניות אלה, שלדבריה, מזיקות לעניים.

כהן, מנהיג מפלגת העבודה, רוצה להשאיר על כנן את התוכניות החברתיות, להעלות מסים ולהקל על מהגרים להשתלב בחברה ההולנדית במקום להעניש את אלה שעלולים להיכשל.

מנותק בת ימי 1

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1447
בחירות בהולנד: חירט ויךדרס שילש את כוחו
« להגיב #1 ב- : יוני 10, 2010, 13:09:20 »
עכשיו נותר לראות האם תוקם ממשלת ימין-מרכז שכוללת את וילדרס, או קואלציה עם הסוציאליסטים כדי למנוע ממנו כניסה לממשלה.
http://www.haaretz.co.il/hasite/objects/pages/PrintArticle.jhtml?itemNo=1173391
נקווה שאפשרות א.

מנותק הגולה בארץ

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3661
  • '' וייכחשו אוייבך לך ואתה על במותמו תדרוך ''
בחירות בהולנד: חירט ויךדרס שילש את כוחו
« להגיב #2 ב- : יוני 10, 2010, 23:24:30 »
בס''ד
 הולנד היא המדינה הראשונה בעול-ם שקיבלה שכל לבער את נגע הסרטן הממאיר האיסלאמי הנאצי יש''ו שר''י ! :clap: O0 אנו מקווים שהדבר ישמש דוגמא חיובית לכל מדינות העול-ם !! אנו מברכים את חסיד אומות-העול-ם חירט ווילדרס ידיד העם היהודי על ניצחונו המוחץ ומשתתפים בפעולותיו הגדולות למען חשיפת האמ-ת אודות האוייב הערבי המוסלמי הנאצי יש''ו שר''י בעול-ם כולו ,ובכך נתפלל לבורא עולם יתברך ויתעלה שמו שהדבר ימשיך להדהד בדעת הקהל העולמית ,דבר שיגרום לביעור נגע הסרטן הממאיר הערבי המוסלמי הנאצי יש''ו שר''י מכל מקום בעול-ם ורדיפתו כרדיפת הצורר הגרמני הנאצי יש''ו שר''י מכיוון שהאוייב הערבי המוסלמי הנאצי יש''ו שר''י שווה ברעיונותיו כלפי העם היהודי ושאר האומות לרעיון של הצורר הנאצי יש''ו שר''י !! ועדות חי'ה לכך היא השתתפותו הפעילה של הצורר האוייב הערבי המוסלמי הנאצי יש''ו שר''י חאג' אמין אלחוסייני יש''ו שר''י עם הצורר הגרמני הנאצי אדולף היטלר יש''ו שר''י ברצח התעשייתי והאכזרי של יותר מ6000,000 מאחינו הי''ד !! :old_cry: מוות לאוייב הערבי המוסלמי הנאצי יש''ו שר''י !!  >:( :'( :'(
 :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist: :fist:
                                                                             הגולה בארץ  :)
בס''ד
 '' חשף ה' את זרוע קדשו לעיני כל הגויים ,וראו כל אפסי ארץ את ישועת א'לוקנו ''
 '' קול צופיך נשאו קול יחדיו ירננו כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון ''