כתב נושא: עמונה: המשטרה - הורי הקטינה התרשלו  (נקרא 1176 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
נערה בת 16 שנפגעה לטענתה משוטר במהלך פינוי עמונה הגישה תביעה לפיצויים בבימ"ש בנתניה. המשטרה: ההורים אחראים לנזק.

המשטרה מתנגדת לפצות נערה בת 16 אשר הותקפה בפינוי עמונה. לטענת המשטרה, ההורים התרשלו בהגנה עליה ולכן הם נושאים באחריות לכך שהיא נפגעה במקום.

ח. בת ה 16 שהתה ביום הפינוי של עמונה באזור הבתים בסמוך למרפאה. לטענתה השתתפה בהפגנה שקטה במקום.

בתביעתה שהוגשה על ידי עורך דין מנקין לבית המשפט בנתניה וגובשה על ידי ארגון זכויות האדם ביש"ע, טענה ח. כי השוטר יעקב בן משה התנפל עליה לכאורה, ללא שום התנגדות או התקפה מצידה. לטענתה הוא "היכה אותה והפיל אותה על הרצפה". גם אחרי כן הוא "בעט בה והכה אותה מספר פעמים בכוח רב בעודה שוכבת על הרצפה", לשון התביעה.

ח. טוענת עוד כי מאז פינוי עמונה היא סובלת מכאבים, מנדודי שינה, מפחדים וחרדות וקשיים בלימודים. בתביעה שהגישה, היא דורשת מהמשטרה ומהשוטר פיצוי בסך 2500 ₪ בגין הוצאות רפואיות ונסיעות לטיפולים רפואיים.

כאמור המשטרה בתגובה כופרת בחובתה לפצות את הנערה וזאת משום שהיא נפגעה כתוצאה מרשלנות ההורים להגן ולהשגיח עליה. בתגובה נכתב כי ההורים "לא נהגו כפי שהורים או בני אדם זהירים או סבירים או ברי דעת היו נוהגים בנסיבות הענין, ולא נקטו בכל האמצעים שהיו יכולים או חייבים לנקוט בנסיבות הענין".

עוד קובעת המשטרה, כי על ההורים היה למנוע את חשיפתה לסיכונים, הם היו צריכים לצפות כי היא עלולה להפגע, הם לא פינו אותה מהמקום, לפיכך "הם הפקירו את ח. ו/או לא השגיחו עליה כיאות וכמתחייב מנסיבות הענין".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i