כתב נושא: גוש קטיף: רק זעם ציבורי יועיל  (נקרא 1550 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
גוש קטיף: רק זעם ציבורי יועיל
« ב- : מרץ 11, 2007, 15:30:14 »
האם תחול התקדמות בהצעת חוק תיקוני חוק פינוי פיצוי עוד לפני יציאת הכנסת לפגרה בעוד שבועיים? ועד מתיישבי גוש קטיף נערך למאבק.

האם תחול התקדמות בהצעת חוק תיקוני חוק פינוי פיצוי עוד לפני יציאת הכנסת לפגרה בעוד שבועיים? ועד מתיישבי גוש קטיף נערך למאבק ציבורי לקידום הצעת החוק.

לפני מספר חודשים יצאה לדרכה יוזמה משותפת לח"כ אורי אריאל מהאיחוד לאומי מפד"ל וח"כ אביגדור יצחקי מקדימה, הצעת חוק לתיקונים בחוק פינוי פיצוי. מדובר בשורה של תיקונים שנועדו לאפשר למגורשים לשקם את עצמם ולבנות מחדש את חייהם.

ח"כ אריאל אומר היום לערוץ 7 כי עם שובו היום מחו"ל של ח"כ יצחקי, יקיימו הערכת מצב כיצד לקדם את החוק.

ועד מתיישבי גוש קטיף נערך מצידו להפעלת לחץ על הממשלה ועל חברי הכנסת. דובר הועד ינון קדרי אומר כי להערכתו "רק זעמו של הציבור הרחב על המצוקות האישיות של העקורים יניע את הממשלה לפעול". קדרי מוסיף כי בימים אלה מתנהל מו"מ בין ח"כ יצחקי לבין מנכ"ל משרד רה"מ רענן דינור על קבלת הסכמה ממשלתית להצעת החוק.

על הצעת החוק חתומים 63 חברי כנסת ולדברי קדרי, מרבית סיעות הבית הבטיחו תמיכה בו. יחד עם זאת, בימים אלה של 'ישורת אחרונה', כהגדרתו, דרוש גם לחץ ציבורי. לדבריו הועד נלחם גם ב'זיכרון הקצר' של כלי התקשורת וגם ב'זלזול המחפיר', כלשונו, של הממשלה ומוסדותיה. זאת לדבריו "כדי להביאם לתקן את העוולות שנגרמו לעקורים". יו"ר ועד המתיישבים ליאור כלפה אומר כי "החיילים של המאבק הזה הם כל אחד ואחת מבינינו, ראשי הקהילות ואנשים פרטיים, זקני הכפר וצעירי הישוב, כל אחד יכול לתרום את חלקו".

ועד המתיישבים פרסם קריאה לכל מגורש בזו הלשון: "נעשה לך עוול? דווח לנו לוועד המתיישבים, הנושא יכול לתרום בזירה התקשורתית? דווח לדובר הועד ינון קדרי (050-8698393), רוצה לתרום למאבק? כנס לאתר הועד".

יצויין כי בהצעת החוק נכללו התיקונים הבאים:
* שמירה על הערך הריאלי של הפיצויים ובכלל זה ריבית על פיגור בתשלום הפיצויים וכן הצמדה למדד תשומות הבניה באופן שיאפשר בניית ישובי הקבע.

* פיצויים למפונים שקופחו: פעוטות מתחת גיל 3 ואנשים שגרו בגוש פחות משלוש שנים: פיצוי לפעוטות שהיו מתחת לגיל שלוש ולתושבים שהתגוררו בגוש פחות משלוש שנים לפני היום הקובע.

* מתן פיצוי למתגוררים בהגדרת 'מרכז חיים חצוי'. קרי מתן פיצוי לאנשים שנאלצו לחלק את חייהם בין הגוש ומחוצה לו בשל פרנסה חינוך ועוד.

*מתן פיצוי לתושבים שהתגוררו בישובים שחסרה היתה חוליה בשרשרת הבירוקרטיה הפורמאלית של הכרת המוסדות.

*סעיף תיקון נוסף ידאג לכך שכל המפונים יקבלו החזר הוצאות הובלה והתארגנות. כולל לאלה שלא התפנו מיוזמתם ושנשארו עד לרגע האחרון.

* התיקון כולל סעיף שנועד לשמור על המסגרת הקהילתית גם עבור זוגות צעירים. קרי, הרחבת ההוראה בעניין העתקה הקהילתית כך שישמרו כל מרכיבי הקהילה, זוגות צעירים, בנים ממשיכים ושוכרים פרטיים.

*התיקון לחוק יקבע כי גביית ארנונה ומיסים מוניציפאליים ישקפו הסכמה לחוקיות מבנה.

*עוד כולל התיקון, התייחסות לשוכרים. שוכרים פרטיים יפוצו בשלב מגוריהם הזמני ואחר כך במגורי הקבע ושוכר ציבורי יפוצה גם אם עבר מדיור ציבורי אחד לאחר סמוך לפינוי וגם אם חוזהו נחתם רק מול ישוב מגוריו.

פרק הפיצוי לעסקים ולחקלאים כולל מתן פיצוי ל:
א. העתקת עסק: פיצוי מלא עבור העתקת עסק, גם עבור השקעות שנעשו לאחר שחלפה שנה מהפינוי (מגבלת זמן שהתגלתה כבלתי ריאלית).
ב. אבדן הכנסה: פיצוי על אובדן ההכנסה לחקלאים ובעלי עסקים בתקופת הביניים עד להתחלת הפעלת העסק.
ג. קרקע חלופית: זכאות בעלי עסקים לקרקע ומבנה חלופיים בא"ת אשקלון שיקוזזו מהפיצוי.
ד. רכוש קבוע: פיצוי בגין רכוש קבוע גם אם נרכש לפני 1.1.96 .

סעיפים נוספים אליהם מתייחסים התיקונים: ערך הכינון מחדש: פיצוי לפי ערך כינון. נחלה לחקלאים בישוב קהילתי. קיצור התקופה לחישוב הרווח התפעולי: קביעת רווח תפעולי על בסיס תקופה קצרה יותר מ-4 שנים והכללת שנת 2004 בחישוב.

הגדלת המכפיל, המשפיע על גובה הפיצוי במסלול הפיננסי עד 14%. פיצוי ריאלי עבור החממות ולא הפיצוי שנקבע שעומד על 60%-70% משווין.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i