כתב נושא: "פרויקט השלום" – עדיפות לאומית  (נקרא 1444 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"פרויקט השלום" – עדיפות לאומית
« ב- : מרץ 11, 2007, 15:29:32 »
עוד פרויקט חלומי של פרס אושר בממשלה, ויקבל מעמד של עדיפות לאומית, בפרויקט: אזור תעשיה משותף בצפון השמרון, ורכבת ישראלית ירדנית.


עוד פרויקט חלומי של המשנה לראש הממשלה אושר הבוקר בממשלה. ממשלת ישראל אישרה הבוקר בישיבתה את הגדרת פרויקט "עמק השלום", כ"פרויקט לאומי", ויקבל עדיפות במסגרת פעילות הממשלה.



ראש הממשלה אהוד אולמרט הדגיש כי המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, יוביל ויעמוד בראש הפרויקט, המשותף לישראל ירדן והפלשתינים, "במטרה להגביר את היציבות האזורית באמצעות פיתוח כלכלי".



פרויקט "עמק השלום" משתרע על תוואי עמק הירדן לאורך 500 ק"מ גבול, מהים האדום ועד הירמוך והפרויקטים שישולבו בו: מוביל מים סוף לים המלח באורך 160 ק"מ למניעת התייבשותו של ים המלח, הקמת שדה תעופה משותף ישראלי ירדני באזור עקבה, חיבור רשת מסילות הברזל של ישראל עם הירדנית, והקמת אזור תעשיה משותף ישראלי-פלשתיני בצפון השומרון.



אולמרט הוסיף כי "פרויקט עמק השלום הוא בעל חשיבות לאומית למדינת ישראל... התכנית הינה משמעותית לישראל ופותחת דלתות חדשות לישראל בעולם כולו", הוא החמיא לפרס ואמר כי הוכיח אנרגיות בלתי נדלות כושר יצירתי ויכולת גיוס מנופים כלכליים בינלאומיים אדירים לטובת הפרויקט.


התוכנית תתבצע במימון שעיקרו חוץ ממשלתי באמצעות גופים כבנק העולמי, הסקטור העיסקי ותורמים שונים, החלטת הממשלה תועיל בעיקר לקידום התכנית דחיקת הבירוקרטיה ומתן עדיפות לנושא בכל משרדי הממשלה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i