כתב נושא: חיזבאללה: לדון עם ישראל בשחרור אסירים  (נקרא 1519 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
העיתון הכוויתי "א-סיאסה" מדווח שבכירי חיזבאללה מוכנים להיוועד עם בכירים ישראלים באופן ישיר. לדברי העיתון, הישראלים מגבשים תשובה ל"יוזמת חיזבאללה".

"שני מפקדים בכירים בחיזבאללה מוכנים לשבת ולדבר עם בכירים ישראלים על מנת לדון ברצינות בסוגיית שחרור האסירים משני הצדדים", הודעה בנוסח זו הועברה על ידי דיפלומט ערבי למתווך הגרמני העוסק בסוגיית שחרור האסירים. לפי דברי הדיפלומט, שאמר את הדברים בבריסל בירת בלגיה, התנאי הוא שהשיחות ייעשו בגרמניה, ובערבויות הממשלה הגרמנית.


בדיווח, המפורסם בעיתון א-סיאסה הרואה אור בכווית, נכתב עוד כי צעדם של אנשי חיזבאללה "הפתיע מאוד את כל הנוגעים בדבר, בברלין ובתל אביב". לדברי העיתון, הבקשה הועברה לגורמים הישראלים שביקשו "לחזור לממשלתם על מנת לגבש תשובות ליוזמת חיזבאללה".

"שינוי אסטרטגי סורי-אירני"
הדיפלומט סיפר, כי אנשי החיזבאללה ביקשו שהפגישה תיערך "באופן ישיר, פנים מול פנים עם המשלחת הישראלית".


משנשאל לגבי הנסיבות שהביאו ליוזמה העריך הדיפלומט שהנכונות של חיזבאללה להיפגש באופן ישיר עם ישראל נובעת "מאישור שקיבל מנהיג התנועה חסן נסראללה מההנהגה האירנית לקיום מפגשים דו צדדיים עם ישראל".


הוא ציין שההפתחויות המדיניות המתרחשות באזורינו, לרבות המפגשים בין נציגים אירנים לאמריקאים בבגדד, איתותי השלום מסוריה והגעתו הצפויה של השליח הסורי איברהים סלימן לכנסת, אינם מתרחשים באופן אקראי והם נובעים כולם מ"החלטה אסטרטגית סורית-אירנית לפתוח את כל ערוצי ההתקשרות עם אויבותיה הראשוניות"
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i