כתב נושא: צה"ל ירה על 3 ספינות ליד עזה; הפלשתינים: מדובר בדייגים  (נקרא 1502 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
3 סירות זוהו בדרכן ממצרים לחוף עזה, ונורו על ידי כוח צה"ל לאחר שסירבו לעצור. ייתכן שיש הרוגים.

כוח ימי של צה"ל שזיהה לפנות בוקר 3 סירות שנעו לעבר חוף עזה, בניגוד להסכמים, פתח לעברן באש וזיהה פגיעה. הסירות נמלטו חזרה וצוותי רפואה טיפלו בנפגעים. תחילה עלה החשד כי מדובר במחבלים, אבל כעת מתחזקת ההערכה כי בסירות פעלו מבריחי אמל"ח. הפלשתינים, לעומת זאת, טוענים כי מדובר בדייגים תמימים.

סמוך לשעה חמש וחצי לפנות בוקר זיהה כוח ימי של צה"ל ששייט בין מצרים לרצועת עזה 3 סירות ממונעות, הנעות במהירות ממצרים לכיוון חופי עזה. הכוח קרא להם לעצור, ומשלא נענה פתח בירי התרעתי. בשלב השלישי, ירו החיילים לדפנות הסירות, אולם אלה לא עצרו. לאחר שהתעורר חשד כי מדובר במחבלים, פתחו כוחות חיל הים בירי לעבר הסירות וזיהו פגיעה.

למרות הירי, הצליחו יושבי הסירות להגיע לחוף, והתקהלות גדולה של אזרחים נוצרה סביבם. במקביל הגיעו כוחות הצלה פלשתינים למקום, כדי לפנות פצועים וככל הנראה גם הרוגים. בחיל הים פתחו בחקירת האירוע, כדי לבדוק כיצד התאפשר לסירות לחמוק גם מהפטרול המצרי וגם מסירות חיל הים.

הפלשתינים מדווחים כי שני בני אדם שנפצעו בתקרית פונו לבתי החולים. עוד נמסר כי הסירות שייכות לדייגים פלשתינים ולא למבריחים. הדייגים הפלשתינים פועלים בשטח הכלוא בין מצרים לישראל, שהוקצה להם בהסכמים קודמים. לדייגים אסור לחצות אותו, וכל חריגה נענית בטיפול של חיל הים.

בחצי השנה האחרונה נרשמו כמה אירועים דומים, בהם ניסו מבריחים להעביר חומרי נפץ ואמצעי לחימה שונים בתוך חביות. ההגנה על הגבול הימי מתבצעת תוך שיתוף פעולה עם כוחות הביטחון המצריים, אותו מגדירים בצה"ל כמוצלח.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i