כתב נושא: אושר: החזון של פרס יהפוך לתוכנית עבודה  (נקרא 1530 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שרי הממשלה אישרו הבוקר שורה של פרויקטים כלכליים עתירי השקעה, שנועדו לשפר את היחסים הבינ"ל עם ירדן והרשות. בין הפרויקטים: מסילה לירדן ותעלת מים מים סוף לים המלח.
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ידוע כאיש עם חזון. היום אותו חזון הפך לתוכנית עבודה רשמית, כאשר שרי הממשלה אישרו ביצוע של סדרת פרויקטים כלכליים עתירי השקעה, שנועדו לשפר את היחסים הבינלאומיים בין ישראל לבין ירדן והרשות הפלשתינית.

מזה כמה שנים מנסה פרס לשכנע כי ניתן ליצוק עוגנים מחזקים סביב התהליך המדיני באזור, בדמות פרויקטים כלכליים משותפים, עתירי ממון ותעסוקה.
ראש הממשלה אהוד אולמרט, הכריז בראשית ימיה של המשלה כי יוזמתו של פרס תעלה על פסים רשמיים. היום, למעשה, החליטה הממשלה כי חזון פרס יהפוך לפרויקט לאומי עם יעדים מוגדרים.

בין היתר, הוסמך המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, לקדם פרויקט משותף עם הירדנים - הנחת מסילות ברזל שיחברו לראשונה בין שתי המדינות. כמו כן יחל תכנון להנחת מסילה נוספת עתידית, שתחבר את ירדן לרשות הפלשתינית - דרך ישראל. על פי הצעת ההחלטה, שהובאה לדיון ביוזמת ראש הממשלה ופרס, מטרת הפרויקטים היא לחזק ולתמוך במסלולים המדיניים והדיפלומטיים על ידי יציקת עוגנים כלכליים בין המדינות באזור.

הגדול והמשמעותי שבין הפרויקטים הוא "מובל השלום", הידוע יותר בכינויו מיזם תעלת הימים. מדובר בכריית תעלה מים סוף לים המלח. ניצול הפרשי הגובה בין שני המקומות יאפשר הזרמה טבעית של מי ים ממפרץ אילת לים המלח, ההולך ומתייבש בשנים האחרונות. עוצמת הזרימה תנוצל להנעת טורבינות להפקת חשמל, שישמשו בין היתר להפעלת מכונות התפלת מים עבור הירדנים והפלשתינים, הסובלים ממצוקת מים קשה.

מיזם נוסף הוא הקמת שדה תעופה בינלאומי בעקבה, שישמש את ישראל וירדן. עוד מתוכננים הקמת אזור תעשייה חקלאי ביריחו, בסיוע תרומות של ממשלת יפן, ואזור תעשייה עתיר תעסוקה ליד ג'נין, שיהיה משותף לישראלים ולפלשתינים. על פי הצעת ההחלטה, המימון לרוב הפרויקטים יגיע מתרומות של מדינות זרות, מהבנק העולמי, מאנשי עסקים שישקיעו בחלק מהפרויקטים וכן מתורמים פרטיים ברחבי העולם.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i