כתב נושא: "נמשיך למחות נגד החפירות"  (נקרא 1507 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"נמשיך למחות נגד החפירות"
« ב- : מרץ 11, 2007, 15:10:52 »
גם לאחר הקראת כתב האישום נגדו, ממשיך שייח' סלאח לתקוף את המשטרה: "חלק מהכיבוש".

בבית משפט השלום בירושלים הוקרא היום כתב האישום נגד השייח' ראאד סלאח, 
 מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שנאשם בתקיפת שוטרים. סלאח לא התרגש מכתב האישום והמשיך להשמיע קריאות נגד השלטון והמשטרה. את תשובתו לכתב האישום ימסור סלאח בהמשך.

השופט יצחק שמעוני נענה לבקשת עורך דינו של סלאח, ח'אלד זבארקה, וסנגוריהם של אבעת הנאשמים הנוספים, ודחה את מתן תשובתם לכתב האישום עד לסוף חודש אפריל, על מנת לאפשר להם להשלים את איסוף פרטי תיעוד המקרה, שלטענתם יבטלו את האשמות המשטרה. 

"הדיון נדחה כי עורך הדין שמייצג אותי זקוק לזמן על מנת לאסוף את הפרטים שמוכיחים שהאשמות שמפיצים הבכירים במשטרה הן בטלות", אמר סלאח ל-nrg מעריב. לדבריו, זה לא המקרה הראשון שבו המשטרה מפיצה עליו שקרים. השייח' ציין כי ניסיונות התביעה ש"נולדו מתים" לא מדאיגים אותו ואת חבריו.

"אם הם חושבים שזה מפחיד אותנו, זה עלוב", אמר מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שהדגיש כי למרות כתב האישום וההליכים המשפטיים, הוא וחבריו ימשיכו למחות נגד החפירות בשער המוגרבים. "יש לנו תוכנית מלאה שכבר ביצענו חלק ממנה, במישור המקומי ובמישור הבינלאומי", אמר.

השייח' סלאח הדגיש כי הוא וסגנו, השייח' כמאל חטיב, ימשיכו לנסוע למדינות נוספות כפי שנסעו בעבר למצרים ולטורקיה. סלאח גם הזכיר את הדיווח הפלשתיני אתמול, לפיו המשטרה היכתה למוות עצור. לדבריו, מדובר בחלק ממנהיגות הכיבוש שאינה נגמרת.


"המדינה צריכה לעמוד לדין"
לפני חודש הגישה המשטרה כתב אישום נגד מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית וארבעה ערבים ישראלים החברים בתנועה, באשמת תקיפת שוטרים והשתתפות בהתפרעות. סגנו של סלאח הגדיר את ההחלטה כ"פוליטית". כתב האישום שהוגש נגד סלאח מתייחס להתפרעויות בהן לקחו חלק הוא והנאשמים הנוספים שבוע קודם לכן סמוך לשער האשפות בעיר העתיקה בירושלים, במהלך הפגנה בלתי חוקית נגד החפירות במעלה המוגרבים בהר הבית. 

בכתב האישום מפורט כיצד הנאשמים התקהלו בסביבות השעה 10 בבוקר בשער האשפות, כאשר הם מתעמתים עם השוטרים במטרה להיכנס לשטח העבודות. במהלך העימותים הם גידפו, צעקו ודחפו את השוטרים. כאשר החל אחד המתפרעים לקלל ולגדף, הורה מפקד הכוח לעכבו לחקירה ובשלב זה  הורה סאלח למתפרעים לשבת על הכביש ולא להתפנות. התפרעותו של סאלח, טוענים במשטרה, תועדה במלצמות שהחוקרים יציגו בבית המשפט.

אבל כאן לא הסתיימה הסתבכותו של השייח'. לפני כשלושה שבועות החליטו במשטרה לפתוח בחקירה נוספת נגד השייח', בעקבות נאומים תוקפניים שהשמיע בשבועות האחרונים בנצרת ובירושלים. החקירה הוטלה על היחידה הארצית לחקירות הונאה. ההחלטה התקבלה לאחר שהמשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הורה למשטרה לעשות כן, על דעתם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. 

כעשרה ימים קודם לכן עורר סלאח תגובות זועמות בישראל, אחרי שבדרשה שנשא בפני תומכיו בירושלים, תקף את השלטון הישראלי, הבטיח כי ירושלים תהיה בירה איסלאמית וקרא לחידוש האינתיפאדה.


"אתם מהמרים על עתיד העם היהודי"
"אנחנו מתכוונים לשאת את התפילה באזור מסגד אל-אקצה על אפו ועל חמתו של הכיבוש", אמר מנהיג הפלג הצפוני בדרשה. הוא תקף את התנהלות הממשלה בנוגע לחפירות בהר והזהיר: "אוי לכם, הכוח שלכם מטעה אתכם... אתם מהמרים על עתיד העם היהודי ועל עתיד הדורות הבאים".

לדברי סלאח, כשתעבור ירושלים לשלטון איסלאמי, הכבוד יחזור לכל המסגדים והכנסיות. "אנחנו נשמור גם על כבודם של בתי הכנסת היהודיים. אנחנו לא אומה שמבוססת על איבה ונקמה ואנחנו לא אלה שהרשינו לעצמנו לאכול ארוחה שמבוססת על לחם וגבינה בדמם של ילדים".

בדרשה נוספת שנשא שבוע קודם לכן הבהיר סלאח כי יש לו תוכנית שלמה למאבק ב"פשע הישראלי". "נצעד כל יום למסגד אל-אקצה ולשער המוגרבים", אמר. סאלח הדגיש כי הוא ואנשיו מתכננים צעדים נוספים במסגרת המחאה נגד העבודות במעלה המוגרבים. "אנחנו לא נשתוק לעולם. יש לנו יוזמות רבות שנודיע עליהן במועד, כדי לתמוך במסגד אל אקצה המבורך ובירושלים הקדושה", אמר.

סלאח קרא לתומכיו להתאזר בסבלנות ולשים את מבטחם באללה. "המאבק הוא לא המאבק הראשון נגד מסגד אל-אקצה מצד כוח עושק שהנשק פיתה אותו לתקוף", אמר השייח' סאלח. "אני אישית מוחה במקום הזה עד מתי שאללה ירצה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i