כתב נושא: הרוג ראשון בסכסוך חמאס-פתח מאז הסכם מכה  (נקרא 1533 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בכיר בגדודי עז א-דין אל קסאם של החמאס נורה למוות על ידי חמושים מהפתח בבית חנון, בעימות קטלני ראשון מאז הסכימו נציגי התנועות על הקמת ממשלת אחדות בסעודיה. בחמאס הגיבו בשרפת מבנים וירי פגזים על מעוזי פתח.


התחדש מאבק הדמים בעזה: מוחמד כפארנה, בכיר בגדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס נהרג ושלושה נפצעו הלילה (יום א') בחילופי שהתפתחו בינם לבין אנשי פתח בבית חנון שבצפון רצועת עזה. מדובר בהרוג הראשון בסכסוך בין הצדדים, מאז החתימה על הסכם מכה לפני כחודש.


במקביל להריגתו של כפארנה, הגיבו אנשי החמאס בהשתלטות על כמה מבנים של הפתח, שרפו מבנים השייכים לביטחון הלאומי ולמודיעין הצבאי הפלסטיני המזוהים עם הפתח וירו לעבר אנשי חמאס. הירי, שנועד לפגוע במבצעי הרצח, כלל גם ירי של פגזים ורקטות. לא נמסר על נפגעים מהתקריות הנוספות.


בפתח ובחמאס טענו כי הצד השני הוא שהתחיל את האש. גורמים במשטרה המנוהלת בידי חמאס טענו כי חמושים מהפתח ירו ממכונית חולפת במכונית אחרת, שבה נסעו פעיל חמאס חמוש וחברו. הם מסרו כי ההרוג הוא מוחמד אל-קפרנא, בכיר בחמאס שהשתייך לכוח המיוחד של הממשלה.

 
דובר פתח, עבד אל חלים עווד, טען מנגד כי חמושים מהתנועה היריבה ארבו לחברי גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של התנועה, ופצעו שניים מהם. לטענתו, הותקפו אנשי אל אקצה במשרדים של הפתח בעיירה, באמצעות רימונים נגד טנקים. עווד מסר לאחר האירוע כי מתנהלים מגעים עם אנשי חמאס בניסיון להרגיע את הרוחות.   


תושבי בית חנון סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי חילופי אש ופיצוצים נשמעו ברחבי העיירה, בשעה שמשרדי הפתח ומבנה ביטחון נוסף של התנועה הותקפו במרגמות.

 
האירוע התרחש על רקע המאמצים לסכם את הפרטים הסופיים של ממשלת האחדות הפלסטינית, שצפויה לקום בשיתוף חמאס ופתח. זאת, על פי הקווים שהותוו בהסכם מכה , שנחתם בשמונה בפברואר בסעודיה. ההסכם הביא לרגיעה יחסית ברצועת עזה, לאחר סכסוכים אלימים שגבו את חייהם של יותר מ-90 בני אדם. 

 
ראש הממשלה הפלסטיני, איסמעיל הנייה, אמר אמש כי הכרזה רשמית על ממשלת האחדות צפויה ביום רביעי או חמישי השבוע. לדבריו, "ביום שבת נפנה למועצה המחוקקת הפלסטינית להצבעת אמון". מוקדם יותר אמר דובר החמאס, ראזי חמד, כי הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן), האריך בשבועיים את משך הזמן שהוקצב להקמת ממשלת האחדות.


תקרית הירי האחרונה על רקע הסכסוך בין התנועות אירעה בתחילת שבוע שעבר. חמושים, אנשי ההתנגדות העממית המקורבים לחמאס פתחו באש לעבר מכוניתו של מוחמד יוסף, אחראי על כוח האדם במשטרה הפלסטינית. יוסף לא נפגע ואנשי המשטרה פתחו במרדף אחרי היורים והמכונית בה נסעו.


החמושים טענו כי יוסף סירב לאשר את העסקה של אנשי הוועדות במשטרה הפלסטינית ובמנגנונים, למרות הסיכום בין הפלגים, ולאחר שהאשימו אותו באחריות לסחבת, פתחו לעברו באש. חילופי האש נשמעו באזור סראייה שבו ממוקמות מרבית המפקדות הביטחוניות הפלסטיניות. כמו כן נשמעו חילופי האש גם בסמוך לבית החולים שיפא.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i