סקר

האם אתם שומרים על כשרות המאכלים?

כן בבית ובחוץ
13 (72.2%)
רק בבית
0 (0%)
במידה מסוימת
1 (5.6%)
בכלל לא
4 (22.2%)

סך הכל הצבעות: 0

כתב נושא: כשרות  (נקרא 16416 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
כשרות
« ב- : מאי 24, 2010, 15:00:51 »
אני אישית שומר בבית ובחוץ באופן מדוקדק, בחוץ אני אוכל בשרי רק בהכשר בד"ץ ואילו חלבי מהדרין.
« עריכה אחרונה: מאי 24, 2010, 16:43:25 על ידי לוחם-יהודי »
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק Neo

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1450
  • הים אותו הים
כשרות
« להגיב #1 ב- : מאי 24, 2010, 16:15:41 »
אני בכלל לא שומר

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #2 ב- : מאי 24, 2010, 16:30:41 »
בס"ד

בבית ובחוץ בים וביבשה, רק בד"ץ!
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #3 ב- : מאי 24, 2010, 16:58:59 »
אני בכלל לא שומר
בס"ד

ניאו אח שלנו, דבר ראשון אני מקווה שתתייחס למה שאני כותב לך באופן חיובי, אני לא מעביר ביקורת על דרך החיים שבחרת בנושא זה, אלא רק מעוניין לתת לך כמה עצות ברשותך... :old_smiley:
אז ככה אחי, שמירת כשרות היא דבר חיוני הן מבחינת בריאות והן מבחינה רוחנית, למשל - אם תבדוק תראה שכל רופא יגיד לך שעירבוב בשר וחלב לא בריא למערכת העיכול וגם שכל הבשר הלא כשר כגון: חזיר,שרימפס,קלמארי וכד' הם בעלי ערכים תזונתיים מזיקים, ברובם רמת הכולסטרול גבוהה מאד ובאופן כללי הם לא מתאימים/בריאותיים למאכל אדם.
מעבר לכך מהבחינה הרוחנית ידוע ומקובל אצלינו שמאכלים לא כשרים מטמטמים (מלשון אוטמים) את הלב, כלומר מקשים על ההבנה של האדם בדברי תורה ומוסר. (לא יודע למה אבל ככה ה' יתברך קבע)
עוד מקובל מבחינה דתית (וזה גם היה מקובל אצל שבטים אינדיאנים ושבטים אפריקנים ועוד) שכל מאכל שאדם אוכל הוא מקבל את התכונות הטבועות באותו המאכל (לכן הם היו אוכלים לב של אריה כדי לקבל גבורה וכד') ובגלל זה רוב הבשר שאנו אוכלים הוא של חיות שהמזג שלהם הוא תמים כגון - פרה,כבש,עז,תרנגולת וכו'.
אני אנסה למצוא לך מאמרים בנושא ולבסס את דברי על פי מומחים הן מהבחינה הדתית והן מהבחינה הבריאותית.
לסיכום, יש כלכך הרבה מאכלים כשרים וטובים שאין לנו צורך לאכול את כל המאכלים הלא כשרים וגם על פי רוב הבשר הכשר הוא הרבה יותר משובח מבחינת בשר.
מקווה שתקבל את הדברים ותצא לדרך חדשה ומוצלחת בנושא הזה.  :old_smiley:
 
« עריכה אחרונה: מאי 24, 2010, 17:12:09 על ידי benjo_k »
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #4 ב- : מאי 24, 2010, 17:08:57 »
בס"ד

הנה מאמר אחד קליל שמצאתי בנושא  :old_smiley:

למה לשמור כשרות?

למה לשמור כשרות בעידן המודרני?

מובן שהתשובה המוחלטת לשאלה הזאת היא "כי כך ציווה השם". עם זאת, יש גם תועלת פרקטית מוחשית לשומרי הכשרות היום:

1) רוחניות: התורה מלמדת אותנו שמזון שאינו כשר משפיע על הנשמה היהודית. הנשמה היא כמו אנטנה הקולטת גלים של אנרגיה רוחנית. אכילת מזון לא כשר פוגעת ביכולתה של הנשמה להתחבר לרוחניות. הנזק הזה מתוקן כאשר האדם חוזר לאכול מזון כשר.

2) צמיחה אישית: אם אדם יכול לשלוט במה שהוא אוכל ובזמני האכילה שלו, הוא יכול לשלוט גם בתחומים אחרים בחייו. כשרות דורשת מאיתנו להמתין בין בשר לחלב, ושלא נאכל בעלי חיים מסוימים או שילובים כאלה ואחרים של מזון (אפילו כשאנחנו רעבים!). כל זה מקנה שליטה עצמית, ומאפשר לנו לרומם את הצד הרוחני שלנו, בכך שאנחנו מכופפים את הדחפים החייתיים לבחירה מודעת.

3) טעמים בריאותיים: מאחורי כל תווית "כשר", עומד גוף כשרות אחראי, המעמיד לפחות אדם אחד (הנקרא "משגיח כשרות") אשר בדק את המרכיבים ואת תהליך ייצורו של המוצר שבידינו. תחת אותה השגחה, מובן שמזון כשר בריא יותר ונקי יותר. כשמדובר בבשר, לאחר השחיטה בודקים אם יש בבעלי החיים מורסה בריאוֹתיהם או בעיות בריאוּת אחרות. חלק הארי של הדם – האמצעי להתפתחות חיידקים בבשר – ממוצה ונשאב ממנו בתהליך המליחה. צדפות, רכיכות, סרטנים ופירות ים אחרים נושאים מחלות מעיים רבות ומהווים גורם לחרלת (מחלת עור). הבשר והחלב מתעכלים בגוף בקצב שונה שמכביד על הגוף. חזירים עלולים לשאת את זחלי הטריכינלה הטפיליים, והנמנעים מבשר חזיר מונעים את עצמם מן הסכנה הזאת.

4) לקח מוסרי: אנחנו לומדים לא להיות אכזריים – אפילו כלפי בעלי חיים. "לא תבשל גדי בחלב אמו" – הוא פסוק שמשמעותו המילולית הפשוטה אוסרת עלינו מעשה שיש בו אכזריות (ומשמעותו העמוקה היא האיסור לאכול חלב ובשר ביחד), ואנו לומדים ממנו גם שאסור לשחוט אֵם (בהמה) וצאצאה הצעיר באותו יום. אסור לנו להסיר איבר מחיה שלא הומתה (מנהג שהיה רווח קודם לעידן המקררים). כשאנחנו שוחטים בעל חיים, זה חייב להיעשות במינימום הכאב האפשרי. ואנו רואים שוב את ההרחקה מאכזריות באיסור אכילת עופות דורסים.

5) מסורת של דורות: אחד המפתחות להפיכת בית יהודי ל"יהודי" היא שמירה על הכשרות. כשאנחנו שומרים כשרות בבית, החיבור שלנו ליהדות וה'קרבן' שאנו מקריבים מושרשים בליבם של ילדינו לנצח. ומכיוון שמזון הוא בדרך כלל מרכזם של אירועים חברתיים, שמירה על כשרות יוצרת חַיִץ בין יהודים לשאינם יהודים, גדר מובנית נגד התבוללות. עבור רבים, הגשר בין העבר והעתיד הוא הארומה הרוחנית של המטבח הכשר.

בסופו של דבר, איננו יכולים לשער את מלוא עומקה של "שמירת הכשרות". כי כשרות היא הרבה מעבר למה שהפה מרגיש...

תודה רבה לרב קלמן פקוז ו-ou.org.

אני אחפש עוד... :old_afro:
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #5 ב- : מאי 24, 2010, 17:19:20 »
בס"ד

הנה מאמר מבחינה בריאותית...

משנה לשנה יותר ויותר לא-יהודים אוכלים מאכלים כשרים. תווית ההכשר הייתה לערובה להגדלת המכירות. יש היגיון מדעי באיסור לאכול בשר וחלב יחד. 
 
 תחושת העייפות שמופיעה בדרך כלל אחרי אכילת בשר היא תוצאה של תהליך העיכול האטי של הבשר. כיוון שבשר מתעכל לאט יותר משאר המזונות, אכילת מאכלים חלביים מיד אחריו גורמת לחלב להחמיץ, והתוצאה עלולה להיות דלקות וזיהומים במערכת העיכול.

כידוע, דם בעלי חיים הוא מקור גידול לחיידקים. אכילת דם חושפת את האדם לסכנת זיהום והרעלה. שמירה דקדקנית על כללי ההלכה, כגון: בדיקת צומת הגידים והריאות, ההקפדה על ניקיון העופות, המליחה, וההדחות במים לפני ואחרי המליחה ? כולם חשובים לבריאות תקינה. פעולות אלה הן דבר שהווטרינר אינו מקפיד עליו.

לא-יהודים רבים מקפידים לקנות בשר כשר מטעמי בריאות. בצבא הפולני, לפני תקופת הקומוניזם, היתה הוראה קבועה לשחוט את הבהמות על פי ההלכה היהודית, מפני שבאופן זה יוצא רוב הדם מיד ואין החיידקים מתרבים בבשר במהירות כבדרכי ההמתה האחרות. כיוצא בזה התברר במחקר שנעשה ברוסיה שלפני הקומוניזם, כי השמירה על דיני כשרות הריאה בבהמות גרמה לכך שמחלות ריאה שונות אירעו אצל יהודים ביחס נמוך בהרבה משאירעו אצל לא-יהודים.

לרבים די בעצם העובדה, שמוצר עם הכשר עבר עוד עין בודקת של משגיח כשרות - בכדי להגיע למסקנה שכשר זה בריא.

י' רוט, טכנולוג המזון של מינהל שירות המזון המחוזי בלשכת הבריאות בבאר שבע, פרסם בכתב העת 'בריאות הציבור' מאמר מקיף ובו מידע רב על המחלות שגורמים חרקים המצויים במזון, אם על ידי מגע עמהם, אם בשאיפתם ואם באכילתם. הוא מונה לא פחות מתשעה סוגי מחלות הנגרמות על ידי השרצים, חלקי כנפיהם, הפרשות, נשלים (עור ישן שהחרק משיל מעצמו בגדילתו), ביצי חרקים, קורים, שערות ושאר חלקי גופם. אם כן, הדאגה לכשרות המזון קשורה גם לשמירת בריאות הגוף.

היהודי נזהר מאיסור אכילת שרצים לא מטעם הבריאות, אלא משום שכך ציוונו הבורא. עתה, נחשף פן נוסף ליתרונות של שמירת הכשרות - העניין הבריאותי הקשור בזה. נאמר בספר הזוהר: איסתכל באורייתא וברא עלמא (הקבה הסתכל בתורה וברא את העולם); הבריאה עשויה לפי מתכונת התורה, ומי שנזהר לקיים את מצוות התורה ניצל מהרבה מרעין בישין.
 

להלן מאמרים וכתבות הדנים בנושא זה:


המדע מגלה: פתרון תורני למחלת 'הפרה המשוגעת'

סערה בממלכת בריטניה. מאות אטליזים נסגרים ברחבי המדינה. רבבות ראשי בקר מושמדים עקב סכנת 'הפרה המשוגעת'. אנשים חדלו לקנות בשר בקר. ובשקט מתפרסם מחקר אמין ביותר, המצביע על תופעה מדהימה: השחיטה היהודית מונעת את מחלת הפרה המשוגעת! חיידקי המחלה שוכנים במוח. אם מהממים את הבהמה לפני השחיטה, דבר שעלול לגרום לבעיות כשרות חמורות עד כדי פסילת הבהמה, החיידקים מתפשטים במהירות הבזק בכל גופה ומהווים סכנה נוראית לאוכל. כאשר שוחטים לפי כללי ההלכה, החיידקים נשארים במוח בלבד ואין כל סכנה. וכל זאת באנגליה, שרצתה לפני זמן לא רב לאסור את השחיטה היהודית עקב 'צער בעלי חיים' ... ובכן, תמיכה בלתי צפויה למאבק למען השחיטה הכשרה הגיעה בימים אלה מגילויו של המחקר הנל, שנערך על ידי האוניברסיטה החקלאית של טקסס בארצות-הברית. טקסס היא מדינה שבה מפותח גידול הבקר ויש שם בתי שחיטה משוכללים - גם כלליים, וגם לשחיטה כשרה - המספקים תצרוכתם לכל רחבי ארצות-הברית ולמקומות אחרים בעולם. עסקני השחיטה היהודית באנגליה גילו עניין רב במסקנת המחקר, בגלל היבט של ההגנה על השחיטה, ומצפים לתועלת רבה במאבקם.

וכאן בארץ - לאחרונה הזדעזענו כולנו כאשר פרופסור ארנון שמשוני, הווטרינר הראשי של משרד החקלאות, התריע כי 70% משחיטת הצאן ו-44% משחיטת הבקר בישראל, היא שחיטה שחורה המסכנת את בריאות הציבור. פרופסור שמשוני, שערך בעצמו סיורים בשטח, הגדיר את המצב הנורא במילה אחת: 'תדהמה'. יותר מ50- מחלות מדבקות עלולות לעבור מבקר וצאן לבני אדם. בדבריו הזהיר 'כי מי שקונה בשר משחיטה שחורה, משול למי ששותה מים מתוך שלולית בשדה. יש סיכוי קטן מאוד שמדובר במים נקיים.' ילד שחלה במחלת הפה והטלפיים נשאר עיוור לכל ימי חייו. אין צורך להזכיר שיהודים שומרי מצוות המקפידים לרכוש בשר בכשרות מהודרת אינם בכלל הסיכון. לאחרונה גם גברה הדרישה מצד ציבור מודרני לקניית בשר כשר למהדרין - כגון הכשר חרדי - המקפיד בשבע בדיקות וחקירות על כל מוצר היוצא מתחת ידיו; והסיבה היא הפחד מפני פגיעה בבריאותם אם המוצר אינו כשר באמת.
(דר מיכאל גיל (גילקרוב), בזווית אחרת, חדשות הכרמל, 14.2.97)
 

המרוץ אחרי ה'כושר פוד'

פעם, בעבר הלא רחוק, כשדיברו בארצות-הברית על מוצרים בעלי תווית 'כשר', או 'כ?ו?שר-פו?ד' כפי שמכנים זאת האמריקאים, היה מדובר בעיקר על בלינצ'ס, כבד קצוץ, קניידלך, גפילטע פיש ומוצרי מזון לחג הפסח. היום, לעומת זאת, ניתן למצוא בארצות-הברית - ובעיקר בניו יורק - את חותמת הכשרות על מוצרי מזון רבים ומגוונים. בין היתר, על מוצרי הפסטה של חברת הענק רוניזיני, על הטאקו המקסיקאי ואפילו על חפיסות של ירקות סינים בהקפאה. החברות הללו מוכנות לשלם שכר גבוה במיוחד למשגיחי הכשרות היהודים, כדי שאלה יעניקו למוצריהם חותמת כשרות.

וכל זאת מדוע? התשובה לכך היא שצרכן המזון האמריקאי, המקפיד בשנים האחרונות על בריאותו ותזונתו, נוטה להאמין שחותמת ה'כשר' על אריזת המזון, מבטיחה איכות גבוהה מהממוצע ורמת פיקוח על תהליכי הייצור, הגבוהה מהמקובל בשוק המזון הרגיל של הגויים. מסיבה זו מוכנות החברות לייצור המזון לשלם שכר גבוה למשגיחי הכשרות היהודיים, ואפילו לממן עבורם נסיעות ארוכות לחול כדי שיוכלו להשגיח מקרוב על כל המתקנים ותהליכי ייצור המזון - במידה ואלה מתבצעים מחוץ לגבולותיה של ארצות-הברית.

'משתלם לנו להוציא מדי פעם כמה אלפי דולר עבור הנסיעות של המשגיח שלנו', סיפר השבוע בעל חברת מזון אמריקאית בכתבה לניו יורק פוסט, 'שכן חותמת הכשרות על המוצר משלמת את עצמה מהר מאוד ועוד מותירה רווח.' מוצרי המזון האמריקאיים בעלי חותמת הכשרות אכן נמכרים היטב והתפוצה שלהם בעלייה מתמדת. ברשת הסופרמרקטים 'סלואן', עמה נמנה גם הסופרמרקט השכונתי שלנו, מוכרים כבר מזה שנים, ובהצלחה, מוצרי מזון כשרים מתוצרת ישראל. אמנם יהיו אולי מי שיגידו זאת לא חוכמה, שכן בעלי הרשת הם יהודים אוהדים המנסים לסייע לייצוא הישראלי (מה שנכון) אבל מי שחושב שמדובר אך ורק בצדקה ? שוגה, שכן כמה מהמוצרים הישראלים נמכרים כאן כל כך בהצלחה, עד שההיצע לא תמיד עונה על הביקוש.
...
בעוד כחודש ייפתח בניו יורק במרכז הירידים החדש עש הסנטור היהודי המנוח יעקב יעבץ, היריד האמריקאי הלאומי הראשון של מוצרי מזון כשר. אירווינג סילברמן, יוזם האירוע, טען השבוע כי בשנים האחרונות הורגש גידול משמעותי במכירת מוצרי המזון הכשר בארצות-הברית. מדובר לדבריו בתופעה שמתורגמת כבר כיום ל-750 מיליון דולר בשנה ויש הטוענים כי אפילו למיליארד דולר. מהם רק כ-25% נובעים ממכירת מוצרי מזון כשרים לפסח. שאר המוצרים הנמכרים כיום בארצות-הברית עם חותמת הכשרות הם מוצרים מתוצרת חברות לא-יהודיות מובהקות.
(אבי נגאור, ניו יורק, מן העיתונות)


האמריקני אוכל כשר

מהפכה שקטה אך מעניינת עוברת על עולם המזון בארצות-הברית: הולכת וגוברת הפופולריות של מאכלים כשרים. בפולין שלפני מלחמת העולם השניה היו גויים רבים נוהרים אל המסעדות היהודיות כדי ליהנות ממטעמי המטבח היהודי - צ'ולנט, גפילטע פיש, קישקע ואחרים. הנהירה הנוכחית בארצות-הברית נובעת ככל הנראה מתוך תחושה שהמאכלים הכשרים מן הסתם גם נקיים ובריאים יותר.

לנוכח התופעה המעניינת, הולכות יותר ויותר חברות ומבקשות מארגונים רבניים הכשר למוצריהן, וכך החל הסחרור וצובר תאוצה. מספר על כך השבועון האמריקאי ניוזוויק בגליונו מ-4 ביולי (בתרגום חופשי): בסתיו האחרון, כאשר הביקוש לבירה תוצרת חברת קורס באיזור ניו-יורק גבר בשיעור של 15% ובשיעור של 38% באזור פילדלפייה, לא היה צורך למנהלי החברה לשאול מדוע.

התשובה מודפסת הייתה על תווית הבקבוק - בצורת OU, הסמל המעניק גושפנקה של כשרות למוצר האמריקאי (שהוא ראשי התיבות של היוניון אוף אורתודוכס רבייס - איגוד הרבנים האורתודוכסים). חברת קורס לא נזקקה לשנות מאומה במרכיבי הבירה או בתהליכי הייצור כדי לזכות באישור הרבנות, וראשי החברה סבורים שהאישור מעניק להם עדיפות חשובה - הן לגבי 1.5 מיליון היהודים בארצות-הברית המקפידים על כשרות, ברמה זו או אחרת, והן לגבי כל אלה הדורשים מזון בריא יותר. 'תמיד שבנו וטענו שמוצרינו הם על טהרת האיכות ונקיים מכל רבב', אמר דובר החברה דוק שוק, 'ותווית הכשרות מוכיחה שכדברינו כן הוא.'

כל אמריקני המציץ במזווה שבביתו ייווכח שהפופולריות של מאכלים כשרים היא עתה בשיאה. מוצריהם של חברות כמו 'צ'יריוס', 'קוקה קולה' ו'יופלייט', העונים על הדרישות ומקבלים תו כשרות, מגיעים לא רק אל שומרי הכשרות אלא גם אל מוסלמים רבים וכן אל קבוצות אוכלוסייה אחרות המקפידות על כגון הא. החברות נוקטות אף בסיסמה שאין צורך להיות יהודי כדי ליהנות ממוצריהן הכשרים, כשהן פונות אל הציבור הרחב באמריקה לנסות את מוצריהם משום שהם בריאים וטעימים.

היום יש בארצות-הברית כ-20,000 מוצרים כשרים, וכאלף מוצרים חדשים מתווספים למעגלי הכשרות מדי שנה. היקף מכירותיהם של מוצרים אלה הגיע אשתקד ל-30 מיליארד דולר, ואחד מכתבי העת למזון בארצות-הברית הכריז שגוברת במדינה זו המגמה לאכול כשר 'לא רק גפילטע פיש ומצות' אומר פיל למפרט, מבעלי כתב העת, 'אלא הרבה מאוד מאכלים נוספים.'
(שבוע טוב)


'מלך האוכל הכשר' בארצות-הברית בא לארץ ומכריז: באמריקה קיים שוק של מיליארד דולרים למוצרי מזון כשרים מישראל

בארצות-הברית קיים שוק למוצרי מזון כשר מישראל שערכם יכול להגיע למיליארד דולר בחמש השנים הבאות! - כך טוען ארווינג זילברמן, המומחה מספר אחת בארצות-הברית לאוכל כשר, שהגיע השבוע לישראל. זילברמן ערך בניו יורק לפני כשלושה חודשים את 'יריד האוכל הכשר' הראשון בהיסטוריה - 'אקספו בינלאומי לאוכל כשר ולהווי חיים יהודיים' היה שמו הרשמי של היריד. 50,000 איש התכנסו ובאו בשעריו במשך ארבעה ימים.

הוצגו בו אלפי מוצרים כשרים למהדרין, החל בגפילטע פיש ועד לדליקטסים מוקפאים כמו מוסקה, אבוקדו וצ'או מיין. ... 'ביריד האחרון היו המוצרים הישראליים רק כ-5% מכלל המוצרים גם יחד', אומר זילברמן, המסביר באריכות ובדייקנות מיהו הקהל הצורך אוכל כשר בארצות-הברית: 'ברור כי הצרכנים העיקריים הם היהודים, אך סקרים מיוחדים שהזמנו גילו כי אוכל כשר נתפס בתודעת האוכלוסייה השחורה כמזון משובח;

האוכלוסייה המוסלמית, הנמנעת מבשר חזיר, חשה בטחון ברכישת מוצרי מזון בחנויות של אוכל כשר, ואילו הצמחונים מעדיפים חנויות כשרות בשל תדמית של אוכל טרי יותר'. ... ישראל נחשבת ליצרנית האוכל הכשר השניה בגודלה בעולם, אחרי ארצות-הברית. רבים הם המוצרים שמייצרים מפעלים ישראלים שלא ניתן להשיגם בארצות-הברית. המזון הכשר מישראל נתפס כאמין, משובח ובעל איכות גבוהה.
(מן העיתונות)
 
 :dance:
 
 
 
 
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק בת ימי 1

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1447
כשרות
« להגיב #6 ב- : מאי 24, 2010, 18:04:04 »
סתם חוקים פרמיטיביים.ואיזה בריאות יש שם כמות מלחים שהורסת את כל הבריאות שבבשר.

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #7 ב- : מאי 24, 2010, 18:12:39 »
סתם חוקים פרמיטיביים.ואיזה בריאות יש שם כמות מלחים שהורסת את כל הבריאות שבבשר.
בס"ד

קראת ת'מאמרים? ולמה אתה סתם מלהג בנושא שאתה לא מבין בו? ההמלחה היא רק על מנת להוציא את הדם מהבשר ולאחר מכן שוטפים את הבשר מהמלח...

"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק בת ימי 1

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1447
כשרות
« להגיב #8 ב- : מאי 24, 2010, 18:14:57 »
בס"ד

קראת ת'מאמרים? ולמה אתה סתם מלהג בנושא שאתה לא מבין בו? ההמלחה היא רק על מנת להוציא את הדם מהבשר ולאחר מכן שוטפים את הבשר מהמלח...


קראתי אותם ועל כל אחד מהם אני יכול להביא לך עשרות מאמרים שטוענים אחרת.

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #9 ב- : מאי 24, 2010, 18:25:04 »
קראתי אותם ועל כל אחד מהם אני יכול להביא לך עשרות מאמרים שטוענים אחרת.
בס"ד

תעשה לי טובה... אל תכתוב "יכול להביא" תביא!  וחוץ מזה למה אתה מנסה להכשיל יהודי אחר? מה כלכך חשוב לך שיהודים יאכלו טרף? תחזור בך אחי...
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק בת ימי 1

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1447
כשרות
« להגיב #10 ב- : מאי 24, 2010, 18:28:14 »
בס"ד

תעשה לי טובה... אל תכתוב "יכול להביא" תביא!  וחוץ מזה למה אתה מנסה להכשיל יהודי אחר? מה כלכך חשוב לך שיהודים יאכלו טרף? תחזור בך אחי...

אני לא מנסה להכשיל אף אחדץאבל אני שונא שעושים מזה משהו שהוא לא.

מנותק Neo

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1450
  • הים אותו הים
כשרות
« להגיב #11 ב- : מאי 24, 2010, 18:34:24 »
בס"ד

ניאו אח שלנו, דבר ראשון אני מקווה שתתייחס למה שאני כותב לך באופן חיובי, אני לא מעביר ביקורת על דרך החיים שבחרת בנושא זה, אלא רק מעוניין לתת לך כמה עצות ברשותך... :old_smiley:
אז ככה אחי, שמירת כשרות היא דבר חיוני הן מבחינת בריאות והן מבחינה רוחנית, למשל - אם תבדוק תראה שכל רופא יגיד לך שעירבוב בשר וחלב לא בריא למערכת העיכול וגם שכל הבשר הלא כשר כגון: חזיר,שרימפס,קלמארי וכד' הם בעלי ערכים תזונתיים מזיקים, ברובם רמת הכולסטרול גבוהה מאד ובאופן כללי הם לא מתאימים/בריאותיים למאכל אדם.
מעבר לכך מהבחינה הרוחנית ידוע ומקובל אצלינו שמאכלים לא כשרים מטמטמים (מלשון אוטמים) את הלב, כלומר מקשים על ההבנה של האדם בדברי תורה ומוסר. (לא יודע למה אבל ככה ה' יתברך קבע)
עוד מקובל מבחינה דתית (וזה גם היה מקובל אצל שבטים אינדיאנים ושבטים אפריקנים ועוד) שכל מאכל שאדם אוכל הוא מקבל את התכונות הטבועות באותו המאכל (לכן הם היו אוכלים לב של אריה כדי לקבל גבורה וכד') ובגלל זה רוב הבשר שאנו אוכלים הוא של חיות שהמזג שלהם הוא תמים כגון - פרה,כבש,עז,תרנגולת וכו'.
אני אנסה למצוא לך מאמרים בנושא ולבסס את דברי על פי מומחים הן מהבחינה הדתית והן מהבחינה הבריאותית.
לסיכום, יש כלכך הרבה מאכלים כשרים וטובים שאין לנו צורך לאכול את כל המאכלים הלא כשרים וגם על פי רוב הבשר הכשר הוא הרבה יותר משובח מבחינת בשר.
מקווה שתקבל את הדברים ותצא לדרך חדשה ומוצלחת בנושא הזה.  :old_smiley:
 

תודה רבה, אני מעריך את ההשקעה שלך בהבאת המידע.
כמובן, שעצם זה שאינני שומר על כשרות אינו אומר שאני כל היום אוכל חזיר ושרימפס.  למעשה, אני לא זוכר מתי אפשר אחרונה אכלתי אותם.  גם לגבי בשר וחלב אני משתדל להמנע מאותם טעמים ציינת.

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #12 ב- : מאי 24, 2010, 18:49:23 »
תודה רבה, אני מעריך את ההשקעה שלך בהבאת המידע.
כמובן, שעצם זה שאינני שומר על כשרות אינו אומר שאני כל היום אוכל חזיר ושרימפס.  למעשה, אני לא זוכר מתי אפשר אחרונה אכלתי אותם.  גם לגבי בשר וחלב אני משתדל להמנע מאותם טעמים ציינת.
בס"ד
:old_afro:
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק ביתר בדם

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 645
  • כהנא צדק !
כשרות
« להגיב #13 ב- : מאי 24, 2010, 19:17:56 »
כשר גם בבית וגם בחוץ
"ואריה אם ישאג מי לא ירעד"

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
כשרות
« להגיב #14 ב- : מאי 24, 2010, 19:42:19 »
אני לא מנסה להכשיל אף אחדץאבל אני שונא שעושים מזה משהו שהוא לא.
אני באמת לא מבין את הראש שלך: מהבחינה הבריאותית זה מוכח רפואית ויש אין ספור מאמרים וטענות לכך ומהבחינה היהודית-למען שמירה על המורשת והמסורת ואם אתה טענת שיש אלוקים אז מה הבעיה פה.
 :old_undecided:
או שאני תוהה וסתם אתה זורק מילים באוויר. :old_huh:
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק בת ימי 1

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1447
כשרות
« להגיב #15 ב- : מאי 24, 2010, 19:47:55 »
אני באמת לא מבין את הראש שלך: מהבחינה הבריאותית זה מוכח רפואית ויש אין ספור מאמרים וטענות לכך ומהבחינה היהודית-למען שמירה על המורשת והמסורת ואם אתה טענת שיש אלוקים אז מה הבעיה פה.
 :old_undecided:
או שאני תוהה וסתם אתה זורק מילים באוויר. :old_huh:
לא,אין לי בעיה עם כשרות שכל אחד יעשה מה שבא לו.אין לי גם בעיה לאכול כשר תחת מדינת הלכה.אבל אל תציגו את זה כמשהו בריאותי כשזה לא.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
כשרות
« להגיב #16 ב- : מאי 24, 2010, 19:52:40 »
אני כמעט ולא אוכל בחוץ, אבל במקרים שכן מוודא שיש כשרות.
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
כשרות
« להגיב #17 ב- : מאי 24, 2010, 19:55:36 »
לא,אין לי בעיה עם כשרות שכל אחד יעשה מה שבא לו.אין לי גם בעיה לאכול כשר תחת מדינת הלכה.אבל אל תציגו את זה כמשהו בריאותי כשזה לא.
הציגו לך מאמר מה כ"כ לא מובן?
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
כשרות
« להגיב #18 ב- : מאי 24, 2010, 20:34:08 »
הציגו לך מאמר מה כ"כ לא מובן?

היום זה לוו דווקא הכי בריא, אתה יכול לאכול מספיק מאכלים לא כשרים שיותר בריאים ממאכלים אלו.
בכל אופן זה כלל לא עוזר לאוכלוסייה הישראלית(ישראלית היא המדינה השלישית הכי שמנה, לפחות ב-2002) אחרי יוון וארצות הברית.


מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #19 ב- : מאי 24, 2010, 21:39:52 »
אני יכול להציג לך אתר עם כמה מאמרים מפרופסורים.
הנה:
http://www.hofesh.org.il/articles/kashrut/reused-oil.html
בס"ד

אתה קראת בכלל את ה"מאמר" ששלחת? הוא בכלל לא קשור לנושא שאנחנו מדברים עליו... חוץ מזה שזה אתר אנטי דתי בשם "חופש" שמחפש להשמיץ את הדת בכל דרך אפשרית.

"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
כשרות
« להגיב #20 ב- : מאי 24, 2010, 21:47:07 »
היום זה לוו דווקא הכי בריא, אתה יכול לאכול מספיק מאכלים לא כשרים שיותר בריאים ממאכלים אלו.
בכל אופן זה כלל לא עוזר לאוכלוסייה הישראלית(ישראלית היא המדינה השלישית הכי שמנה, לפחות ב-2002) אחרי יוון וארצות הברית.


בס"ד

תחושת העייפות שמופיעה בדרך כלל אחרי אכילת בשר היא תוצאה של תהליך העיכול האטי של הבשר. כיוון שבשר מתעכל לאט יותר משאר המזונות, אכילת מאכלים חלביים מיד אחריו גורמת לחלב להחמיץ, והתוצאה עלולה להיות דלקות וזיהומים במערכת העיכול.

כידוע, דם בעלי חיים הוא מקור גידול לחיידקים. אכילת דם חושפת את האדם לסכנת זיהום והרעלה. שמירה דקדקנית על כללי ההלכה, כגון: בדיקת צומת הגידים והריאות, ההקפדה על ניקיון העופות, המליחה, וההדחות במים לפני ואחרי המליחה ? כולם חשובים לבריאות תקינה. פעולות אלה הן דבר שהווטרינר אינו מקפיד עליו.

לא-יהודים רבים מקפידים לקנות בשר כשר מטעמי בריאות. בצבא הפולני, לפני תקופת הקומוניזם, היתה הוראה קבועה לשחוט את הבהמות על פי ההלכה היהודית, מפני שבאופן זה יוצא רוב הדם מיד ואין החיידקים מתרבים בבשר במהירות כבדרכי ההמתה האחרות. כיוצא בזה התברר במחקר שנעשה ברוסיה שלפני הקומוניזם, כי השמירה על דיני כשרות הריאה בבהמות גרמה לכך שמחלות ריאה שונות אירעו אצל יהודים ביחס נמוך בהרבה משאירעו אצל לא-יהודים.

לרבים די בעצם העובדה, שמוצר עם הכשר עבר עוד עין בודקת של משגיח כשרות - בכדי להגיע למסקנה שכשר זה בריא.

י' רוט, טכנולוג המזון של מינהל שירות המזון המחוזי בלשכת הבריאות בבאר שבע, פרסם בכתב העת 'בריאות הציבור' מאמר מקיף ובו מידע רב על המחלות שגורמים חרקים המצויים במזון, אם על ידי מגע עמהם, אם בשאיפתם ואם באכילתם. הוא מונה לא פחות מתשעה סוגי מחלות הנגרמות על ידי השרצים, חלקי כנפיהם, הפרשות, נשלים (עור ישן שהחרק משיל מעצמו בגדילתו), ביצי חרקים, קורים, שערות ושאר חלקי גופם. אם כן, הדאגה לכשרות המזון קשורה גם לשמירת בריאות הגוף.

למה אתה מתעלם מהדברים?
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
כשרות
« להגיב #21 ב- : מאי 24, 2010, 22:00:08 »
אני יכול להציג לך אתר עם כמה מאמרים מפרופסורים.
הנה:
http//www.hofesh.org.il/articles/kashrut/reused-oil.html
תוריד בבקשה את הלינק לפרסום האתר הנבזה הזה אשר מטיף לשנאת יהודים לשנאת המורשת והמסורת היהודית ובכל עת שיחפוץ מנאץ הוא את תורת ישראל תוך כדי אסטרטגיית תקיפה ישירה של מוסדות התורה במדינה.
חבל שאתה מחפש בסיס לטענותיך באתרים כ"כ שפלים ורדודים.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק חד כתער

  • מנהל הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2074
כשרות
« להגיב #22 ב- : מאי 24, 2010, 22:15:25 »
הוסר , בן לא אסבול את הדברים האלה פה , ראה בזה הזהרה.

מנותק T-800

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2831
כשרות
« להגיב #23 ב- : מאי 24, 2010, 22:47:27 »
אני לא שומר לא כשרות ולא בטיח.
אני מערבב בשר עם חלב.
בפסח אני אוכל פיתות.
ובעיקר, אבל בעיקר - כשאני מטייל באירופה, אני תמיד אוכל חזיר.
"אנחנו לא רוצים עקרונות, אנחנו רוצים עובדות!" (קלימנט וורושילוב)

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
כשרות
« להגיב #24 ב- : מאי 24, 2010, 22:54:01 »
ובעיקר, אבל בעיקר - כשאני מטייל באירופה, אני תמיד אוכל חזיר.

קניבל.