כתב נושא: קרדינל גרמני: אין להשוות השואה למצב בשטחים  (נקרא 1552 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הקרדינל קרל להמן גינה את הדברים שאמרו עמיתיו הבישופים מגרמניה במהלך ביקור בישראל, שבהם טענו כי תנאי המחייה של הפלסטינים בשטחים מזכירים את התנאים הקשים של היהודים בשואה. במכתב ששלח למנהל יד ושם, כתב הקרדינל כי אין זה הולם "לחבר בין בעיות עכשוויות ומצבים של חוסר צדק - לבין השמדתם של היהודים בידי הנאצים".


איש דת בכיר בכנסייה הקתולית בגרמניה גינה את הדברים שאמרו בישופים גרמנים במהלך ביקור במזרח התיכון, שבהם השוו את תנאי המחייה של הפלסטינים בשטחים - לאלה של היהודים שאותם רדפו הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה .
 

במכתב שנשלח ליד ושם, כתב הקרדינל קרל להמן, כי אין זה הולם "לערוך חיבור בין בעיות עכשוויות ומצבים של חוסר צדק - לבין השמדתם של היהודים בידי הנאצים". המכתב ששלח להמן, המכהן כראש הוועידה הגרמנית של הבישופים בגרמניה, נשלח למנהל יד ושם אבנר שלו, ותוכנו פורסם אמש (ד').


מוקדם יותר השבוע, דיווח העיתון הגרמני "זודויטשה צייטונג" כי הבישופים הגרמנים השמיעו את הדברים השנויים במחלוקת לאחר שנפגשו עם אנשי דת נוצרים פלסטינים בבית לחם, ולאחר שביקרו בבית חולים לילדים בעיר. לאחר שהקשיבו לסיפוריה של אחת האחיות על הקשיים הנשקפים לאמהות מבית לחם בשל מגבלות הביטחון שהוטלו על העיר, אמר הבישוף גרגור מריה הנקה לעיתונאים: "בבוקר היינו ביד ושם וראינו את התצלומים התת-אנושיים של גטו ורשה - ובערב אנחנו נוסעים לגטו רמאללה. זה ממש מרתיח", צוטט הקרדינל בעיתון.


הנקה, אחד מ-27 בישופים גרמנים שערכו בתחילת החודש ביקור במזרח התיכון, הוסיף כי בישופים רבים הושפעו ממה שכינה "הדרמה האקזיסטנציאליסטית" שבה חזו. על פי הדיווח בעיתון, אמר הנקה "לישראל יש אכן זכות להתקיים - אך לא ייתכן שזכות זו תקבע באופן ברוטלי שעם אחר לא יוכל לחיות".
 

העיתון דיווח עוד כי עמיתו של הנקה, הבישוף ולטר מיקסה, כינה את התנאים השוררים בשטחים "מצב דמוי-גטו על גבול הגזענות".


ישראל טוענת כי המחסומים שהציבה בשטחים הם הכרח - משיקולי ביטחון. מנגד, טוענים הפלסטינים וארגוני זכויות אדם כי מגבלות התנועה שכופה ישראל על הפלסטינים הן משום ענישה קולקטיבית.


דברי הביקורת של להמן פורסמו יום לאחר שמנהל יד ושם פרסם מכתב שגינה את דברי הבישופים, וטען כי הדברים המחישו "בורות מצערת של ההיסטוריה - ונקודת מבט מעוותת". "השוואות בלתי מוצדקות ומקוממות אלה ממעיטות מזכרם של קורבנות השואה, ומרגיעות את מצפונם של אלה שמבקשים להפחית את אחריותה של אירופה לפשעי הנאצים", כתב


שלב. גם שגריר ישראל בגרמניה גינה בחריפות את הדברים.
להמן ציין כי הבישופים הבהירו לו כי בדבריהם לא התכוונו לערוך השוואה בין "אז" ל"עכשיו". "הבישופים הגרמנים מודעים היטב לחובתם ההיסטורית", הוסיף הקרדינל במכתבו. "אנחנו יודעים שעלינו להפגין זאת באמצעות הפגנת רגישות בבחירת המלים שלנו".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i