כתב נושא: 2 שאלות תאולוגיות  (נקרא 5406 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
2 שאלות תאולוגיות
« ב- : אפריל 14, 2010, 01:56:07 »
עקב העובדה שמדובר בפורום של אנשי דת הייתי רוצה לשאול:

1. מה כל כך טוב בגן עדן? אזי אם נגיע לעולם הבא, מה יש בגן עדן שכל כך טוב שם?

2. נניח והגיע זמן אחרית הימים. הגיע הגאולה ביחד עם המשיח אחרי מלחמת גוג ומגוג(תקנו אותי אם אני טועה, על פי הנבואה, תהיה מלחמה גוג ומגוג כאשר במהלכה, אחריה או לפניה יגיע המשיח, יציל את היהודים ויתקיים שלב של תחיית המתים).
מה יקרה לאותם צדיקים אם חלקם יחליטו לחטוא? לעבוד אלילים, לגנוב, לרצוח או כל חטא אחר?

 
 

מנותק T-800

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2831
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #1 ב- : אפריל 14, 2010, 02:03:44 »
1. מה שטוב בגן עדן זה שאתה יכול לאכול כמה אוכל לא בריא שאתה רוצה כי אתה כבר בלאו הכי מת.
2. סביר להניח שחיים בן פסח יטמין להם פצצות.
"אנחנו לא רוצים עקרונות, אנחנו רוצים עובדות!" (קלימנט וורושילוב)

מנותק יובל הכהניסט

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1789
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #2 ב- : אפריל 14, 2010, 04:50:51 »
בס"ד

1.מה זה אם "נגיע"? אתה לא תגיע,אל תדאג.

2.למה שזה יקרה? אם כבר אז זה לא משיח..

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #3 ב- : אפריל 14, 2010, 08:01:54 »
1. לא יודע ממש, לפי מה ששמעתי הנאה רוחנית תהיה העיקר. אני לא יודע אם תהיה הנאה גשמית, אבל סביר להניח שגם היא תהיה ברמה כזו או אחרת.

2. לא יודע, אבל לדעתי אחרי תחיית המתיםה צריך להיות מצב של שלמות.

אני לא חושב שמישהו בפורום או בעולם יוכל לענות לך על השאלות האלו.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #4 ב- : אפריל 14, 2010, 08:06:00 »
אוהד הפועל, בינינו, לא עדיף לנו כבר להגיע לגהנום ולהיות שם עם אנשים מעניינים כולל טובי המוזיקאים, האמנים ואנשי הרוח אי פעם (אצלי באקדמיה אומרים שכל המוזיקאים הגדולים הולכים לגיהנום, ואלו שלא פשוט לא מספיק מעניינים), מאשר להגיע לגן עדן ולשרוץ שם עם... חברי הפורום הזה...? :::D ואולי עוד כמה...? יש לי הרבה הערכה כלפי חברי התנועה אבל לבלות איתם נצח זה קצת... גיהנום לא? אני מאד מחכה להגיע לגהנום זה נשמע מקום מגניב לגמרי, כל האנשים ששווים משהו הלכו לשם.

אבל ברצינות, אוהד הפועל, אני מניח שיש לך משפחה חילונית וחברים חילונים, בוא נניח שתחזור בתשובה מלאה ותלך לגן עדן, אתה רוצה להגיד לי שבאמת תוכל לעשות חיים בגן עדן כשאתה יודע שהמשפחה שלך סובלת ייסורי תופת? האם את עד כדי כך אנוכי, שתוכל לשרוץ בגן עדן, לשחק כל היום פריזבי יחד עם נץ וגאה בזה ורון בן מיכאל, בזמן שאתה יודע שברגעים אלה ממש החברים הכי טובים שלך נשרפים באש נצחית? לא תחשוב עליהם? זה לא יהרוס לך את הכיף?

אני אומר - לא תודה. אם דינם של כל החברים והמשפחה שלי להשרף בגהנום אז אני מעדיף לסבול שם יחד איתם ולא להתפנן עם כמה דתיים בזמן שהם סובלים. שוב יוצא שעדיף לי שלא לחזור בתשובה.

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #5 ב- : אפריל 14, 2010, 09:03:45 »
בס"ד

זה נחמד לשבת מול המחשב ולהסתלבט על גיהנום וגן עדן, אבל אתם שוכחים שהקדוש ברוך הוא המציא את המושג פחד והמושג כאב והוא גם מכיר כל נשמה יותר טוב משהיא מכירה את עצמה כמו כן הוא יודע מה ממה היא מפחדת ומה מכאיב לה.
לא, אני לא חושב שאם מישהו מכם היה נידון לגיהנום ח"ו הייתם ממשיכם להסתלבט, אני חושב שהייתם רועדים כעלה נידף ברוח ומתחננים לפני בורא עולם שיתן לכם הזדמנות לתקן את מעשיכם...
אז תעשו לעצמכם טובה ותיזהרו בכבוד שמיים. "בִּינוּ-נָא זאת שׁכְחֵי אֱלוֹהַּ פֶּן-אֶטְרף וְאֵין מַצִּיל:" (תהילים נ כב)
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #6 ב- : אפריל 14, 2010, 10:22:04 »
אני לא מתכוון להתחנן בפני אף אחד, איומים טרוריסטיים לא משפיעים עליי.

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #7 ב- : אפריל 14, 2010, 10:26:54 »
בס"ד

זה נחמד לשבת מול המחשב ולהסתלבט על גיהנום וגן עדן, אבל אתם שוכחים שהקדוש ברוך הוא המציא את המושג פחד והמושג כאב והוא גם מכיר כל נשמה יותר טוב משהיא מכירה את עצמה כמו כן הוא יודע מה ממה היא מפחדת ומה מכאיב לה.
לא, אני לא חושב שאם מישהו מכם היה נידון לגיהנום ח"ו הייתם ממשיכם להסתלבט, אני חושב שהייתם רועדים כעלה נידף ברוח ומתחננים לפני בורא עולם שיתן לכם הזדמנות לתקן את מעשיכם...
אז תעשו לעצמכם טובה ותיזהרו בכבוד שמיים."בִּינוּ-נָא זאת שׁכְחֵי אֱלוֹהַּ פֶּן-אֶטְרף וְאֵין מַצִּיל:" (תהילים נ כב)
 

יפה אמרת...

זה כמו שהיום להרבה אנשים אין בעיה להמציא מלא בדיחות על השואה אבל אם הם היו שם בתקופה ההיא הם לא היו צוחקים אלה בוכים ומפחדים.

."בִּינוּ-נָא זאת שׁכְחֵי אֱלוֹהַּ פֶּן-אֶטְרף וְאֵין מַצִּיל:" (תהילים נ כב)
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #8 ב- : אפריל 14, 2010, 12:18:40 »
עקב העובדה שמדובר בפורום של אנשי דת הייתי רוצה לשאול:

1. מה כל כך טוב בגן עדן? אזי אם נגיע לעולם הבא, מה יש בגן עדן שכל כך טוב שם?

2. נניח והגיע זמן אחרית הימים. הגיע הגאולה ביחד עם המשיח אחרי מלחמת גוג ומגוג(תקנו אותי אם אני טועה, על פי הנבואה, תהיה מלחמה גוג ומגוג כאשר במהלכה, אחריה או לפניה יגיע המשיח, יציל את היהודים ויתקיים שלב של תחיית המתים).
מה יקרה לאותם צדיקים אם חלקם יחליטו לחטוא? לעבוד אלילים, לגנוב, לרצוח או כל חטא אחר?

 
 

בס''ד

דוקא שאלות מעניינות. אולי אעשה סרטון על זה ב''נ (בלי נדר).

מנותק חרותניק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1139
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #9 ב- : אפריל 14, 2010, 12:27:41 »
בס''ד

דוקא שאלות מעניינות. אולי אעשה סרטון על זה ב''נ (בלי נדר).
חיים, אם אתה כבר עושה סרטון בנושא תיאולוגי אז אני אשמח אם באותה הזדמנות תביע את דעתך לגבי נושא האבולוציה אם תוכל. מה דעתך?

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #10 ב- : אפריל 14, 2010, 12:46:31 »
עקב העובדה שמדובר בפורום של אנשי דת הייתי רוצה לשאול:

1. מה כל כך טוב בגן עדן? אזי אם נגיע לעולם הבא, מה יש בגן עדן שכל כך טוב שם?

2. נניח והגיע זמן אחרית הימים. הגיע הגאולה ביחד עם המשיח אחרי מלחמת גוג ומגוג(תקנו אותי אם אני טועה, על פי הנבואה, תהיה מלחמה גוג ומגוג כאשר במהלכה, אחריה או לפניה יגיע המשיח, יציל את היהודים ויתקיים שלב של תחיית המתים).
מה יקרה לאותם צדיקים אם חלקם יחליטו לחטוא? לעבוד אלילים, לגנוב, לרצוח או כל חטא אחר?

 
אם כל כך אתם חפצים לדעת ולדרוש מה יש בגן עדן ו\או גיהנום ומה מצפה לכם, לא אחסוך מכם את העונג לפשפש בתמצית משם....

גן עדן

פרק ראשון, גן עדן. - אמר ר' יהושע בן לוי [עמוד 84] שני פתחים שערי כדכוד יש בגן עדן, ועליהם ששים רבוא כתות של מלאכי השרת, וכל אחד מהם זיו פניו מבהיק כזוהר הרקיע. בשעה שהצדיק בא אצלם הם מפשיטים מעליו הבגדים שהיו עמו בקבר ומלבישין אותו ז' (נוסחא אחרת ח') בגדים של ענני כבוד, ונותנין בראשו שני כתרים, אחד של אבנים טובות ומרגליות, ואחד של זהב פרויים, ונותנים ח' הדסים בידו, ומקלסין לפניו ואומרים לו לך אכול בשמחה לחמך וגו', ומכניסין אותו במקום נחלי מים מוקף בשמונה מאות מיני ארזים והדסים ורדים, וכל אחד ואחד מן הצדיקים יש לו חופה בפני עצמו לפי מה שבידו, שנאמר כי על כל כבוד חופה. וכל אחת ואחת מושכים לו הימנה ארבע נהרות אחת של חלב ואחת של יין אחת של אפרסמון ואחת של דבש, וכל חופה וחופה למעלה הימנה גפן של זהב ושלשים מרגליות קבועות בתוכה, וכל אחת מהן מבהיק כזיו נוגה, וכל חופה יש לה שולחן של אבנים טובות ומרגליות, וששים ריבוא מלאכים עומדים על ראש כל צדיק וצדיק ואומרים לו אכול דבש שעסקת בתורה שנמשלה לדבש שנאמר ומתוקים מדבש וגו', שתה יין המשומר בענביו מששת ימי בראשית שעסקת בתורה שנמשלה ליין שנאמר אשקך מיין הרקח. והכיעור שבהם דומין פניו ליוסף הצדיק ולדמיון רבי יוחנן. ובפריטי רמונים בכוס של זהב מוקף נגד השמש, ואין אצלם לילה כל עיקר שנאמר וארח צדיקים כאור נוגה הולך ואור עד נכון היום. ובכל יום הקב"ה מתחדש עליהם ארבעה משמרות, ואלו הם: משמר ראשון נעשה כקטן ונכנס למחיצת קטנים ושמח שמחת קטנים; משמר שני נעשה כבחור ונכנס למחיצת בחורים ושמחת בחורים; משמר שלישי נעשה בינוני ונכנס למחיצת בינונים ומשמח שמחת בינונים; משמר רביעי נעשה כזקן ונכנס למחיצת זקנים ומשמח שמחת זקנים. ובגן עדן יש ח' ריבוא מיני אילנות הפחות שבהם משובח מכל עצי בשמים, וכן יש בארבעה זויותיה, ובכל זוית וזוית יש בו ששים ריבוא כתות של מלאכי השרת מזמרים בקול נעים. ועץ החיים באמצע ונופו מכסה על כל גן עדן, ויש בו שמונה מאות מיני טעמים, ולא טעם של זה כטעם של זה, ולא ריחו של זה כריחו של זה, ולא דמיונו של זה דומה לדמיונו של זה. ועץ החיים יש בו מ"ח ענפים וכל אחד ואחד כמלא עולם, מהם ז' ענפים למעלה שנאמר עץ חיים היא למחזיקים בה. ושבעה ענני כבוד למעלה הימנו, וארבעה רוחות מנשבין בו וריחו הולך מסוף העולם ועד סופו, ותחתיו תלמידי חכמים יושבים ומבארים את התורה, ולכל אחד מהם יש לו שתי חופות, אחד של כוכבים ואחד של חמה ולבנה. וכן לכל חופה ס' פרגודים של ענני כבוד. לפנים ממנה גן עדן ובה שלש מאות ועשרה עולמות שנאמר להנחיל אוהבי י"ש (בגימטריא ש"י), ובהם ז' כתות של צדיקים: כת א' הרוגי מלכות כגון ר' עקיבא וחביריו, כת ב' טבועי ים, כת ג' ר' יוחנן בן זכאי וחביריו ותלמידיו, ומה כחו של ריב"ז שהיה אומר אם היו כל הימים דיו שמים וארץ יריעות וכל בני אדם לבלרים וכל העצים קולמוסים אינם יכולים לכתוב מה שלמדתי מרבותי ולא חסרתי מהם דבר ככלב המלקק מן הים. כת ד' אלו שירד הענן וכסה עליהם, כת ה' של בעלי תשובה, שהבעלי תשובה עומדים במקום שאין הצדיקים יכולים לעמוד. כת ו' רווקים שלא טעמו טעם חטא מימיהם. כת ז' ענוים הנידושים שיש בהם מקרא ומשנה וד"א, ועליהם הכתוב אומר וישמחו כל חוסי בך וגו', והקב"ה יושב ביניהם ומראה להם את התורה שנאמר עיני בנאמני ארץ וגו', ועליהם הכתוב אומר מעולם לא שמעו לא האזינו, עין לא ראתה אלהים זולתך יעשה למחכה לו, אמן.

וזה רק טיפה בים (קובץ קטן יש עוד מלא) :old_smiley:

עכשיו לכל הצדיקים והצדיקות וגאוני העולם... :old_huh:

כתיב לפני זעמו מי יעמוד ומי יקום בחרון אפו (נחום א'), ר' זעירא פתח לעלוקה שתי בנות הב הב (משלי ל' ט"ו), א"ר אליעזר שתי כתות של מלאכים עומדים על פתחי גיהנם, ואומרות הב הב אייתי אייתי, ולמה נקרא שמו גיהנם שקול נהמתה הולך מסוף העולם עד סופו, ולמה נקרא שמו תפתה שהכל נכנסים שם בפתוי של יצר הרע.

פרק ראשון: ר' יוחנן פתח עוברי בעמק הבכא מעין ישיתוהו גם ברכות יעטה מורה (תהלים פ"ד), מלמד שהרשע מתודה כשם שהמצורע מתודה ואומר אני פלוני בן פלוני עברתי עבירה פלונית במקום פלוני ביום פלוני בפני פלוני במעמד פלוני ופלוני. שלשה עדים יש בגיהנם א' בים א' במדבר א' בישוב, זו שבים מנין, שנאמר מבטן שאול שועתי שמעה קולי (יונה ב'), זו שבמדבר מנין, שנאמר וירדו חיים שאולה (במדבר ט"ז ל"ג). זו שבישוב מנין, שנאמר נאום ה' אשר אור לו בציון ותנור לו בירושלם (ישעיה ל"א ט'). חמשה מיני אש יש בגיהנם, אש אוכלת ושותה, שותה ואינה אוכלת, אוכלת ואינה שותה, לא אוכלת ולא שותה, ויש אש אוכלת אש. יש בה גחלים כהרים ויש בה גחלים כגבעות יש בה גחלים כים המלח ויש בה גחלים כאבנים גדולות. יש בה נהרות של זפת ושל גפרית מושכין ורותחין גחלי רתמים. - גזר דינו של רשע מלאכי חבלה דוחפין אותו על פניו ואחרים מקבלים אותו מהם ודוחפין אותו לפני אור של גיהנם ופוערת פיה ובולעתו, שנאמר לכן הרחיבה שאול נפשה ופוערת פיה לבלי חוק וירד הדרה והמונה ושאונה ועלז בה (שם /ישעיהו/ ה' י"ד). למי שאין בידו מצוה אחת שמכריעו לכף זכות, אבל מי שיש בידו תורה ומעשים טובים ויסורין רבים באים עליו ניצול מדינה של גיהנם, שנאמר גם כי אלך בגיא צלמות לא אירע רע וכו' שבטך ומשענתך המה ינחמוני (תהלים כ"ג ד'), שבטך אלו יסורין ומשענתך זו התורה.

פרק שני: ר' יוחנן פתח: ועיני רשעים תכלינה ומנוס אבד מנהם ותקותם מפח נפש (איוב [עמוד 92] י"א כ'). גוף שאינו כלה ונשמתו יוצאת באש שאינו נכבה, ועליהם הכתוב אומר כי תולעתם לא תמות ואשם לא תכבה (ישעיה ס"ו כ"ד). א"ר יהושע בן לוי פעם אחת הלכתי בדרך ומצאתי אליהו הנביא ז"ל אמר לי רצונך שאעמידך על שער גיהנם? אמרתי לו הן. הראני בני אדם שתלויין בחוטמם ובני אדם שתלויין בידיהם, וב"א שתלויין בלשונם, וב"א שתלויין ברגליהם, והראני נשים שתלויות בדדיהן, והראני בני אדם שתלויין בעיניהם, והראני ב"א =בני אדם= שמאכילין אותם בשרם, וב"א שמאכילין אותם גחלי רתמים, וב"א יושבים חיים ותולעים אוכלין אותם. אמר לי אלו שכתוב עליהם כי תולעתם לא תמות. והראני בני אדם שמאכילין אותם חול דק והיו מאכילין אותם על כרחם ושיניהם נשברות, והקב"ה אומר להם רשעים כשאכלתם את הגזל היה מתוק בפיכם ועתה אין בכם כח לאכול, לקיים מה שנאמר שני רשעים שברת (תהלים ג' ח'). והראני בני אדם שמשליכין אותם מן האש לשלג ומן השלג לאש כרועה זה שרועה את צאנו מהר להר ועליהם הכתוב אומר כצאן לשאול שתו מות ירעם וירדו בם ישרים לבקר וצורם לבלות שאול מזבול לו (שם /תהלים/ מ"ט ט"ו). אמר ר' יוחנן כל מלאך ומלאך ממונה להפרע עונש עבירה אחת. זה בא ודן אותו והולך לו, וכן השני וכן השלישי וכן כולם עד שמשלימין לכל עבירות שיש בידו. למה הדבר דומה לבעל חוב שהיה לו בעלי חובות הרבה והוליכוהו אצל המלך, א"ל המלך מה אעשה לכם לכו וחלקוהו ביניכם. באותה שעה נפשו נמסרת בגיהנם למלאכים אכזרים ומחלקים אותו ביניהם.

פרק שלישי: תניא שלשה יורדין לגיהנם ואין עולין, הבא על אשת איש, והמלבין פני חבירו ברבים, והנשבע בשם ה' לשקר, וי"א אף המתכבד בקלון חבירו, והמסכסך בין איש לאשתו להביא מריבה ביניהם. בכל ערב שבת מוליכין אותן לשני הרים של שלג ומניחין אותן שם, ובמוצאי שבת מחזירין אותם למקומם, ומלאך יוצא ודוחף אותם ומחזיר אותם למקומם בגיהנם. ומהן נוטלין שלג ונותנין תחת בית שחיהם כדי לצנן אותם בששת ימי החול, והקב"ה אומר להם רשעים אוי לכם שאף בגיהנם אתם גוזלים, שנאמר ציה גם חום יגזלו מימי שלג שאול חטאו (איוב כ"ד י"ט) כלומר אף בשאול חטאו.

פרק רביעי: כל י"ב חדש נעשים אפר והרוח מפזרתן תחת רגלי הצדיקים, דכתיב ועסותם רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם (מלאכי ג' כ"ט), ואח"כ נשמתן חוזרת בהם והם יוצאים מגיהנם, ופניהם שחורות כשולי קדירה והם מצדיקים עליהם את הדין ואומרים יפה גזרת עלינו יפה דנתנו, לך ה' הצדקה ולנו בושת הפנים כיום הזה. אבל אומות העולם עובדי ע"ז דנים אותם בשבעה מדורות של אש ובכל מדור ומדור י"ב חודש. ונהר דינור יוצא מתחת כסא הכבוד ויורד עליהם והולך מסוף העולם ועד סופו. וז' מדורות יש ביניהם ובכל מדור ומדור יש בו ששת אלפים בתים ובכל בית ובית יש בו ששת אלפים חלונות ובכל חלון וחלון יש בו ששת אלפים כדי מרה, וכלם מזומנים לסופרים ולדיינים, שלא עשו כהוגן, ולאותה שעה אמר שלמה ונהמת באחריתך ככלות בשרך ושארך וגו'. ואחד מהם אינו נמלט אלא א"כ יש בו תורת /תורה/ ומעשים טובים. אחרי כל זאת הקב"ה מרחם על בריותיו שנאמר כי לא לעולם אריב ולא לנצח אקצוף כי רוח מלפני יעטוף ונשמות אני עשיתי. סליק מסכת גיהנם.

(ואכן גם זה לא כל הקובץ את השאר תגלו שתגיעו ר"ל).


כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #11 ב- : אפריל 14, 2010, 14:43:56 »
נדב תתחיל להרגיע! אני מאחל לך שהקב"ה יעניש אותך בחומרה על כל הביזוי שאתה מדבר כלפיו וכלפי תורתו-הקדושה >:( מי אתה בכלל? אפילו לא תולעת!.
ודרך-אגב אתה יכול לקרקר כמה שאתה רוצה,זה לא יפתור אותך מלתת דין-וחשבון על מעשייך הרעים כגון אלו.

כמאמר המשנה באבות: "על כרחך אתה נולד,על כרחך אתה חי,על כרחך אתה מת,ועל כרחך אתה עתיד ליתן דין-וחשבון לפני הקב"ה".
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #12 ב- : אפריל 14, 2010, 16:08:49 »
אוהד הפועל, בינינו, לא עדיף לנו כבר להגיע לגהנום ולהיות שם עם אנשים מעניינים כולל טובי המוזיקאים, האמנים ואנשי הרוח אי פעם (אצלי באקדמיה אומרים שכל המוזיקאים הגדולים הולכים לגיהנום, ואלו שלא פשוט לא מספיק מעניינים), מאשר להגיע לגן עדן ולשרוץ שם עם... חברי הפורום הזה...? :::D ואולי עוד כמה...? יש לי הרבה הערכה כלפי חברי התנועה אבל לבלות איתם נצח זה קצת... גיהנום לא? אני מאד מחכה להגיע לגהנום זה נשמע מקום מגניב לגמרי, כל האנשים ששווים משהו הלכו לשם.

אבל ברצינות, אוהד הפועל, אני מניח שיש לך משפחה חילונית וחברים חילונים, בוא נניח שתחזור בתשובה מלאה ותלך לגן עדן, אתה רוצה להגיד לי שבאמת תוכל לעשות חיים בגן עדן כשאתה יודע שהמשפחה שלך סובלת ייסורי תופת? האם את עד כדי כך אנוכי, שתוכל לשרוץ בגן עדן, לשחק כל היום פריזבי יחד עם נץ וגאה בזה ורון בן מיכאל, בזמן שאתה יודע שברגעים אלה ממש החברים הכי טובים שלך נשרפים באש נצחית? לא תחשוב עליהם? זה לא יהרוס לך את הכיף?

אני אומר - לא תודה. אם דינם של כל החברים והמשפחה שלי להשרף בגהנום אז אני מעדיף לסבול שם יחד איתם ולא להתפנן עם כמה דתיים בזמן שהם סובלים. שוב יוצא שעדיף לי שלא לחזור בתשובה.


אל דאגה, סביר להניח שאני לא הולך להגיע לגן עדן, אבל סתם השאלה שמעניינת אותי.


ציטוט
זה נחמד לשבת מול המחשב ולהסתלבט על גיהנום וגן עדן, אבל אתם שוכחים שהקדוש ברוך הוא המציא את המושג פחד והמושג כאב והוא גם מכיר כל נשמה יותר טוב משהיא מכירה את עצמה כמו כן הוא יודע מה ממה היא מפחדת ומה מכאיב לה.
לא, אני לא חושב שאם מישהו מכם היה נידון לגיהנום ח"ו הייתם ממשיכם להסתלבט, אני חושב שהייתם רועדים כעלה נידף ברוח ומתחננים לפני בורא עולם שיתן לכם הזדמנות לתקן את מעשיכם...
אז תעשו לעצמכם טובה ותיזהרו בכבוד שמיים. "בִּינוּ-נָא זאת שׁכְחֵי אֱלוֹהַּ פֶּן-אֶטְרף וְאֵין מַצִּיל:" (תהילים נ כב)

אני באמת שאלתי מסקרנות, לא היה כאן שום ניסיון להסתלבט.

אל''מ תודה, אזי אם הגעת לגן עדן טכנית אתה כבר לא יכול לבצע חטא?

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #13 ב- : אפריל 14, 2010, 16:12:48 »
בוודאי, אז כבר זה מצב של שלמות ותיקון הנשמה.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #14 ב- : אפריל 14, 2010, 16:17:44 »
בוודאי, אז כבר זה מצב של שלמות ותיקון הנשמה.

אז ברגע שמגיע הגאולה, קורה אחד משני הדברים.

או שחופש הבחירה שנתן לנו האל לא מתקיים יותר.
או שהתיקון נעשה רק כאשר הנשמה מגיע לנקודה בה היא לא תחטא(ומין הסתם האל יודע זאת, ולא מוגבל).

עוד שאלה, אם אני לא טועה כולנו בסופו של דבר נגיע לגן עדן אחרי תיקונים בשלב כזה או אחר, "לכל ישראל יש חלק מהעולם הבא".
אז למה כל הטרטור הזה, ולא ישר להפוך אותנו לשלב של התגשמות רוחנית מלאה?

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #15 ב- : אפריל 14, 2010, 16:22:19 »
התיקון נעשה רק כשהנשמה מגיע לנקודה בה היא לא תחטא.
"לכל ישראל יש חלק לעולם הבא" תלוי איזה חלק.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #16 ב- : אפריל 14, 2010, 16:43:08 »
בס"ד


אל דאגה, סביר להניח שאני לא הולך להגיע לגן עדן, אבל סתם השאלה שמעניינת אותי.


אני באמת שאלתי מסקרנות, לא היה כאן שום ניסיון להסתלבט.

אל''מ תודה, אזי אם הגעת לגן עדן טכנית אתה כבר לא יכול לבצע חטא?

הדברים שכתבתי לא הופנו אליך אוהד הגועל, אתה שאלת שאלה לגיטימית... הדברים התייחסו לתגובותיהם של הונללולו ונדב.
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #17 ב- : אפריל 14, 2010, 18:24:12 »
אוהד הפועל, רק אמרתי שמבחינתך לא כדאי לך להשתדל ולהגיע לגן עדן, אני לפחות לא הייתי מסוגל להסתלבט שם עם צדיקי הפורום הזה בזמן שאני יודע שמשפחתי וחברי הטובים נשרפים בזה הרגע. לכן עדיף לי להמשיך להיות כופר. אני מעדיף להישרף ביחד עם המשפחה שלי מאשר לעשות חיים בזמן שהם נשרפים. אני לא פחדן. ואני לא נכנע לאיומים.

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #18 ב- : אפריל 14, 2010, 19:07:11 »
בס"ד

על איזה איומים אתה מדבר? או שאתה מאמין שיש שכר ועונש או שאתה לא מאמין.
ומה זאת אומרת מעדיף להיות כופר?! אתה מבסס את האמונה שלך על פי העדפות או על סמך האמת?
וזה לא קשור לפחדנות או לאיומים, מי שקבע את החוקים זה בורא עולם.
מה? לא ראוי שתפחד ממנו? (גם תאהב אותו)
ובקשר למשפחה שלך שהזכרת, מאין לך שאם תשתדל להגיע לגן עדן (ומן הסתם תעשה מעשים טובים) אז ה' יתברך לא ישלח בלב האהובים שלך הרהורי תשובה וגם הם ילכו בדרך שבחרת?
אתה יודע את העתיד? למה אתה לא בוטח בה' שאם תעשה את רצונו אז הוא יתברך יסובב סיבות כדי להיטיב איתך?
אתה לא חייב להחזיר לי קונטרה פשוט תחשוב על זה...
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #19 ב- : אפריל 14, 2010, 19:35:02 »
יובל הכהניסט - אל תגיד כך, לכל אחד יש יכולת לעשות תשובה

אוהד הפועל -   1. יש הרבה "טוב" בגן עדן ,לא רק דבר אחד , אבל המהות של ההגעה לשם דורשת הסתכלות בפני עצמה וננסה להעביר את הרעיון בכמה קוים עיקריים

1. יש את דרכי השם הנעלים ,שהם מידותיו, רעיונותיו ,ודעותיו הנשגבים - את ה"דרכים" האלה , רעיונות הקב"ה ,שהם המהות העמוקה מאחורי המוסר ,הצדק, המשפט והקונספט של ה"טוב" , הקב"ה החליט לברוא עולם שבו יוכלו להנות מהם היצורים שיברא ולהביא להגשמה דרך המציאות שהוא ברא עבורם את כל אותם רעיונות , דרך זה שיממשו אותם בעצמם ,ויבינו דרכם את טוב השם יתברך ודרכיו ,ויקבלו אותו כמלך עליהם בקבלם עול מלכות שמים

2. מכיוון שהשם ברא את העולם לשם דרכיו הטובים , הוא ברא גם את העולם עצמו שאמור להכיל את אותם יצורים בצורה נאה וטובה למראה ובתוך העולם הזה ברא מושגים שרומזים לרוחניות (ומשקפים בזה את הטוב הרעיוני הרוחני) , כל מה שנותר הוא האורחים שיבואו ויראו ויהנו מהדברים , ואלו הבני אדם

3. הקב"ה ברא עוד יצורים "נעלים" ברמת הבנתם , כגון המלאכים, שמעצם בריאתם יש להם תפקיד של קדושה והבנת האמת ואין להם יצר הרע כלל,ומצד שני ברא בעולם שלל מיני בעלי חיים שמעצם תפקידם ממלאים תפקיד בהמי של סיפוק תאוותיהם והליכה בדפוס בהמי מסוים ,ה"טבע" שלהם  שניתן לכל אחת מהבריות האלה  .... לכאורה עולם מושלם , עם יצורים נשגבים שמבינים את האמת וקדושים מעצם בריאתם , וממליכים את השם עליהם (המלאכים לסוגיהם)  ומצד שני יצורים שממלאים תפקיד של יופי והדר כמין "עבודות" אומנות יפיפיות , שבעצם קיומם "שרים שירה" לאלוקים , על ידי ראיית המחשבה שבה הם נבראו וכמה הכל מסודר, חכם, ומדהים ... אבל משהו בכל זאת חסר ... נמשיל את זה למלך שבנה מגדל מלא כל טוב ,אוצרות, יצירות אומנות , מוזיקה גנים מהממים וכל דבר נאה ויפה לנפש ומעורר הערצה ופליאה ...אך במגדל אין אורחים שמסוגלים להבין ולהעריך באמת את כל הטוב הזה ואת כל המחשבה והיופי הגשמי והרוחני מאחורי כל הדברים שנמצאים במגדל  ... כאן נכנס תפקיד ה"אורחים" שיכולים להעריך את כל זה .... בני האדם !

4. בני האדם נבראו כמין יצור ביניים , משהו בין הרוחניות של המלאכים שקדושים ומבינים את האמת מעצם בריאתם ,ללא יצר הרע , לבין הבהמות והחיות שיש להם "יצר "שמדריך את הגיון הפעולות שלהם  ו"דפוס טבעי"  .... כך שהאדם הוא יצור שמצד אחד יש לו יצר ובהמיות , ומצד שני הוא יצור שיכול להתגבר על יצרו ולכפות את יצרו וגאוותו , ולהתרומם על ידי כך רוחנית , והיכולת לתפוס ולהבין את האמת ולשאוף להתקדם ולאמץ אותה אל קירבו , בעצם לאדם יש בחירה ...הוא צריך לבחור בקבלת עול מלכות שמים (המלכת השם יתברך כמלך על עצמו ועל כל העולם)  ...אך כדי שיוכל "לבחור" (זאת אומרת "להעריך" ו"לרצות" את זה)  יש לו בחירה ...בין הטוב והאמת , לבין ללכת לפי היצר ולהיות משועבד ליצר הרע .... וכל המנגנון המוזר הזה לכאורה ,שאין כמוהו בשום בעל חיים או יצור אחר שברא השם ...נועד כדי שהאדם יוכל להבין ולהעריך את בריאת השם וכל הטוב שבה , להבין את הרעיונות והמידות והדעות הנשגבות של השם, ולאמץ אותם ולהפוך אותם לחלק מנפשו ומהותו , על ידי "בחירה" בהשם , על פני היצר ... במקום שיצריו ישעבדו אותו ויאמרו לו מה לעשות, הוא משעבד אותם - על ידי ההשתעבדות שלו להשם יתברך , על ידי בחירת השם, ודרכיו , על פני היצרים - וכך הוא בעצם "בוחר" ,וכך הוא בעצם ה"אורח" במגדל , שיודע להעריך את השם יתברך שברא את כל הטוב הזה הרוחני והגשמי - וממליך אותו עליו כמלך מלכי המלכים .


פה הנקודה האמיתית - לא ה"שכר" (גן עדן או גיהנום)  ... הנקודה האמיתית היא , להתחבר לאמת ...או ליצרים ... בעצם , להיות בן אדם ,או להיות בהמה .    זה הנקודה שמבדילה בין גן עדן ששמור לצדיקים שהקדישו את עצמם לאמת ובחרו בה ,והמליכו עליהם את השם .... לבין אלו המשועבדים ליצרם כבהמות וכחיות שמסרבים להכיר באמת, ומעדיפים חיים של שיעבוד ליצרם ...  ובדבר הזה , בבחירה הזאת ...האדם הוא הבריאה הכי נהדרת של הקב"ה ... בעצם ה"בחירה" הזאת , וההתגברות על היצרים ...הוא מתרומם לדרגת המלאכים (ואף מעבר להם ייתכן, כי להם אין יצר הרע ,אבל לבן אדם יש ,והאדם התגבר על היצר הזה, שאף על פי שלמלאכים יש הבנה יותר גדולה מההבנה האנושית שגורמת להם להבין את האמת מעצם בריאתם - לאנושות יש יכולת לעשות משהו שלמלאכים אין, "לבחור" להיות בקדושה וברוממות הרוחנית ולהבין אותה ב"הדרגה" ,בהשוואת הטוב של השם, והגדולה שבשיעבוד להשם, במקום שיעבוד ליצר הבהמי )


גן עדן , והעולם הבא - הם בעצם לא סתם "שכר" ... אלא "העלאה" של הדרגה האנושית - לרמה שבה הם יוכלו להנות מכל הדברים האלה - ברמה הרבה הרבה יותר מתקדמת , ממה שהם מסוגלים כ"מכונה" (גוף)במתכונתה הפיזית הנוכחית  בתוך העולם הגשמי (בנתיים , גם העולם כמדומני הולך לקבל "העלאת דרגה" בשלב מאוחר יותר אחרי שיבוא המשיח)


בקשר לשאלה השנייה :  "מה יקרה לאותם צדיקים אם חלקם יחליטו לחטוא? לעבוד אלילים, לגנוב, לרצוח או כל חטא אחר?"

בעולם הבא (לאחר שיבוא המשיח - כל היהודים יחיו ביחד , דרך תחיית המתים) האנושות כמין , "תתקדם" לרמה בה יהיה לנו "לב חדש" ... לב שכבר התגבר על היצר הבהמי ברמה שלא מפריעה לו לרצות להתקדם ולהתרומם רוצה ללמוד ולהנות מהאמת ....לכן לא יהיה שום מחשבה של "לעבוד אלילים" חלילה  ...או לעבור על דברי השם יתברך ... כי האנושות תתקדם לרמה רוחנית כזאת שהיא תבין באופן ברור מאד , דברים שהיום צריכים מאמץ אנושי של "התחלה מאפס" כתינוק שהופך לאדם מתגבר שמעצב את השקפת עולמו ומחליט באיזה דרכים הוא רוצה ללכת כדי להבין .. כמו שנאמר ביחזקאל פרק לו "וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן-הַגּוֹיִם, וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל-אַדְמַתְכֶם.... וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ, וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וַהֲסִרֹתִי אֶת-לֵב הָאֶבֶן, מִבְּשַׂרְכֶם, וְנָתַתִּי לָכֶם, לֵב בָּשָׂר. וְאֶת-רוּחִי, אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וְעָשִׂיתִי, אֵת אֲשֶׁר-בְּחֻקַּי תֵּלֵכוּ, וּמִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם. וִישַׁבְתֶּם בָּאָרֶץ, אֲשֶׁר נָתַתִּי לַאֲבֹתֵיכֶם; וִהְיִיתֶם לִי, לְעָם, וְאָנֹכִי, אֶהְיֶה לָכֶם לאלוקים וְהוֹשַׁעְתִּי אֶתְכֶם, מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם..." פסוקים כד , כו-כט וכו' עיין שם
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק MATAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2868
2 שאלות תאולוגיות
« להגיב #20 ב- : אפריל 14, 2010, 22:04:25 »
הדיון ירד לרמות נמוכות..נדב לא מקבול מה שרשמתה גם פה יש קוים אדומים!


-ננעל-
« עריכה אחרונה: אפריל 15, 2010, 17:08:51 על ידי MATAN »