כתב נושא: "משרד החינוך אנטישמי"  (נקרא 1590 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"משרד החינוך אנטישמי"
« ב- : מרץ 07, 2007, 15:21:45 »
ח"כ גפני התרעם על נציגי משרד החינוך, שטענו כי לא ניתן לצייד בתי"ס חרדיים בצפון במחשבים .


"משרד החינוך מקיים אפלייה אנטישמית כלפי ילדים חרדים" – את ההאשמה הזו השמיע היום ח"כ משה גפני (יהדות התורה) במהלך דיון שהתקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט בנושא הצטיידות בתי הספר במחשבים וערכות מדע במסגרת התכנית "שמים את הלב בצפון", בעקבות מלחמת לבנון השנייה.

העימות בוועדה החל לאחר שח"כ דוד אזולאי (ש"ס) אמר כי ההצטיידות במחשבים פסחה על בתי הספר החרדיים בצפון. "הממשלה החליטה להקציב 700 מיליון שקל לחיזוק החינוך בצפון עקב המלחמה", אמר. "עד כה, שולמו רק 200 מיליון שקל, ועל אף שכל ילדי הצפון סבלו באופן שווה במלחמה, ההצטיידות במחשבים לא הגיעה לבתי הספר החרדים".

נציגי משרד החינוך בדיון הזדעקו להגיב לדברים, וטענו כי התקציבים מועברים לבתי ספר המקיימים תכניות לימוד במדעים. "התקציב הוא מצומצם, והוא עומד על כ-35 מיליון שקל בסך הכל", אמר שמואל קפלן, מנהל גף מחשבים במשרד החינוך. "תקציב זה אינו מכסה אפילו רבע מהצרכים. במשרד החינוך הוחלט להתמקד בחינוך הרשמי. החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני יתוקצבו אם ירחיבו את התקצוב".

גם ד"ר הנרייטה אקרמן ממשרד החינוך הגנה על החלטת המשרד. "על פי חוק, אנו מחוייבים לתקצב מוסדות רשמיים", אמרה. "אין לנו מפקחים ברשתות החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני, ולכן כדי לתקצב אותם, אנו צריכים להשתכנע שיש שם לימודי מדעים".

"לאן נעלם הלב של משרד החינוך?"
   
 
 דבריהם של נציגי משרד החינוך עוררו את זעמם של חברי הכנסת בוועדה, שדרשו להשוות את תנאיהם של בתי הספר החרדיים, לאלו של בתי הספר החילוניים. "בזמן צרות היינו מאוחדים וכולם סבלו באותה מידה", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור. "מדוע בפתרונות אין שוויון? יש לתת תקצוב שוויוני לכל הילדים שנפגעו במלחמה, ללא הבחנה ביניהם. אני תוהה לאן נעלם הלב של משרד החינוך".


גם ח"כ אליהו גבאי הגיב לדברים, ואמר כי "אם הערבים לא יקבלו, זה ייחשב כאן קיפוח. אם החרדים לא מקבלים, זה לא נחשב קיפוח". ואולם ח"כ משה גפני היה זה שהתבטא בצורה החריפה ביותר. "החיזבאללה התייחס לכל הילדים, כולל החרדים, כילדים יהודים, אבל משרד החינוך אינו 
מחשיב אותם ככאלה!", זעם.


"המשרד מקיים אפליה אנטישמית כלפי הילדים החרדים. תקצוב לא שוויוני הוא עבירה על החוק", הוסיף ח"כ גפני. "חוק יסודות התקציב קובע שיש לתקצב את רשתות החינוך באופן שווה לחינוך הרשמי. אסור להעביר שקל אחד נוסף לחינוך הרשמי עד שלא יועבר התקציב הזהה לרשתות החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני".


עם תום הדיון, החליטה הוועדה להעלות את הנושא בפני מנכ"ל משרד החינוך, ובמידת הצורך גם בפני נשיאות הכנסת. "הוועדה אינה מוכנה לקבל בשום אופן קיום אפליה בין ילד לילד", נכתב בהחלטת הוועדה. "אפליה כזו מנוגדת לחוק ולמוסר היהודי". עוד דרשה הוועדה ממשרד החינוך "לתקן את העוול באופן מיידי".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i