כתב נושא: פאפון מת – תומכיו רק מתרבים  (נקרא 1565 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
פאפון מת – תומכיו רק מתרבים
« ב- : מרץ 03, 2007, 21:41:57 »
אחרי לה-פן, גם רה"מ לשעבר הביע תמיכה במכחיש השואה פאפון, ועורר זעם יהודי עז.





ארגון הגג של יהודי צרפת, הקרי"ף, זועם על דברים שאמר בסוף השבוע ראש הממשלה הצרפתי לשעבר, ריימונד באר, בהם תמך בפושע המלחמה מוריס פאפון ששלח יהודים לאשוויץ במלחמת העולם השנייה, ובמכחיש השואה, ברונו גולניש, סגנו של מנהיג הימין הקיצוני הצרפתי ז'אן מארי לה-פן.


במהלך ראיון, נשאל באר האם זו לא הייתה טעות להשאיר את מוריס פאפון בתפקידו כשר התקציב בממשלה שבראשה עמד בין השנים 1978 ל-1981, זאת בשל העובדה שפאפון, שכיהן כנציב אזור בצרפת במלחמת העולם השנייה, שלח יהודים ברכבות אל מחנה אשוויץ.


"כאשר יש לך מחויבות ואחריות למדינה, אתה לא מתפטר", אמר באר. "אנחנו מתפטרים כשמדובר באינטרס לאומי מרכזי. פאפון הוא שעיר לעזאזל. אני יודע שיוצג שאני אנטישמי. שמעתי מאות פעמים שאני מכחיש שואה אבל זה לא מזיז לי."



"הלובי היהודי מנהל נגדי קמפיין מאורגן"


כשנשאל על חבר עיריית העיר ליון בין השנים 1995 ל-2001, מכחיש השואה ברונו גולנשי, שהועמד לדין פלילי על כך שכפר בקיומם של תאי הגזים ובעובדה ששישה מליון יהודים נרצחו בשואה, אמר ראש הממשלה לשעבר שעמד בראש עיריית ליון באותן השנים: "אני מכיר אותו והוא בן אדם מצוין וחבר מועצה מצוין. מי שזה לא מוצא חן בעיניו יכול לעשות מה שהוא רוצה".



על הזעם שעוררו דבריו בקרב הקהילה היהודית בצרפת אמר באר כי "הלובי היהודי מנהל נגדי קמפיין מאורגן, עם קשרים לשמאל".
הקרי"ף, המייצג את 600 אלף היהודים בצרפת, המדינה עם הקהילה היהודית הגדולה באירופה, פרסם הודעה זועמת בה נאמר כי "נראה שבאר הצטרף לימין הקיצוני בהשמעת התנצלות למוריס פאפון וברונו גולניש תוך התקפת 'הלובי היהודי'".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i