כתב נושא: עשרות נעצרו בהפגנה נגד פוטין  (נקרא 1527 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
עשרות נעצרו בהפגנה נגד פוטין
« ב- : מרץ 03, 2007, 20:40:10 »
אלפי מפגינים מהשמאל צעדו ברחובות סנט פטרסבורג ותקפו את מדיניותו של הנשיא ולדימיר פוטין. שוטרים היכו מפגינים באלות ועצרו כמה עשרות


משטרת רוסיה פיזרה הערב (שבת) אלפי מפגינים מטעם האופוזיציה מרחובות סנט פטרסבורג ועצרה עשרות מפגינים. השוטרים גררו את העצורים לאוטובוסים שהמתינו בסמוך.


כמה אלפי מפגיני שמאל התקבצו להפגנה לא מאושרת בשדרה המרכזית של סנט פטרסבורג, העיר השנייה בגודלה ברוסיה תחת הכותרת "המצעד של מי שאינו מסכים". הם קראו קריאות "בושה", שכוונו בעיקר כלפי הנשיא ולדימיר פוטין, ומה שהוא מעולל, לטענתם, לכל מי שמעז להתנגד למדיניותו.


(מפגינים שרועים על הכביש)


הרשויות המקומיות אסרו על קיום ההפגנה. עשרות שוטרים ניצבו בשורה מול המפגינים, כאשר אלו חסמו לתנועה את הרחוב הראשי, ובשלב מסוים החלו להכות את המפגינים באלות. אלפי מפגינים פרצו את חומת השוטרים והחלו להתקדם למרכז העיר, אך נעצרו בדרך. 

 

המפגינים, חלקם קומוניסטים, האשימו את ממשלת פוטין בכך שהיא מדכאת את האופוזיציה ואת חופש הביטוי ובכרסום מתמשך במוסדות דמוקרטיים, בכך שהיא מונעת בחירות ישירות של מנהיגים מקומיים ובכך שהיא יצרה פרלמנט צייתן. המארגנים טוענים שהצליחו להוציא 6,000 איש לרחובות, אבל המספר כנראה נמוך בחצי.

 

בהפגנה נישאו שלטים שבהם נכתב "רוסיה בלי פוטין" ו"החזירו את הבחירות". ראש הממשלה לשעבר, מיכאיל קסיאנוב, העומד בראש תנועת אופוזיציה, אמר: "השלטונות הורסים את המבנה החוקתי, את הזכויות ואת החירויות. לרוע המזל, אנחנו עוברים תקופה קשה מאוד בארצנו, אך נמשיך להילחם על זכויותינו".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i