טוב אז כך, בעצם השאלה שנשאלת היא האם עלינו לבצע שינוי כלשהו בהגייה ובשיטת הלימוד של השפה העברית, כפי שאתם יודעים העברית בת זמננו רחוקה מרחק אין קץ מהעברית המקראית ואפשר להגיד גם באותה מידה מהעברית המשנאית משום ששפתנו אינה נלמדת כנדרש, הן בהגייתהּ והן בלימוד חוקיהּ הבסיסיים.
בהגייה - ישנו אובדן של 7 צלילים ייחודים: שלושת צלילי דג"ת, שהם בעצם הצלילים הרכים/הרפים של האותיות ד',ג' ות' וכן אין הוגים בעברית ק', צ', ט' ו-ו' נכונה, מלבד זאת הילידים היהודים מתחילים לאבד, ואף רובם איבדו את הגיית צלילי האותיות ח',ע' ור'.
כמו כן - ההגייה הספרדית שובשה, במקור היא הייתה הגייה מאוד יפה ועשירה, אך בשל לימוד לא נכון שלה היא השתבשה, אני אישית לא חושב שיש ללמד את ההגייה הספרדית, חרף יופיה הרב אלא את ההגייה הטברנית - שהינה הגייה מוכחדת, אך בעזרת מחקרים שיחזרוה, השוני בין ההגיות הוא שההגייה הספרדית מקיימת מערכת של חמש תנועות(A,E,I,O,U) ואילו ההגייה הטברנית מקיימת מערכת של שבע תנועות - חמש תנועות הדומות לתנועות ההגייה הספרדית + שתי תנועות נוספות. ההגייה הטברנית אף באה לידי ביטוי בניקוד העברי העכשווי שהוא בעצם גרסה מאוחרת של הניקוד טברני, כלומר הוא מושתת על אותה מערכת של שבע תנועות, אף על פי שהגייה זו הוכחדה יש לה שריד והוא בעצם ההגייה האשכנזית, שמשובשת בצורה רחבה בכל הקשור לעברית, ואף ארחיק לכת ואצא בזעקה רמה - ההברה/ההגייה האשכנזית פסולה.
לימוד החוקים הבסיסיים - בעקבות קיצוצים נרחבים במשרד החינוך ושינויי תכניות לימודים לאורך השנים חל שיבוש בהוראת העברית בבתי הספר, אין מלמדים כראוי וכפי שרצוי ואף חובה ללמד - נערים בוגרי תיכון אינם יודעים לנקד, כותבים לעיתים קרובות עם שגיאות כתיב, משתמשים בתחביר לקוי, אינם מבינים את הנקרא, והבעיות רק ממשיכות להתווסף במרוצת השנים וכל זאת הודות למדיניות החינוך הכושל והנחשל במדינת ישראל.
מסקנה - מדינה שלמה צריכה חינוך לשוני מחדש ובשביל כך אנחנו זקוקים לרפורמה.
אנא ענו לשאלה המוצגת בסקר, ואם חפץ לבכם אף שאלו שאלות נוספות ו/או הגיבו לכתוב.
מצפה לתגובותיכם.