בס"ד
למה אתה מתכוון בהשתדלות?
השתדלות היא מאמץ אנושי, לא לחכות לנס אלא לעשות את המקסימום ולבטוח בהשם שיעזור לנו (ופה הכוונה ב"בעזרת השם", כלומר, אנחנו נעשה, והשם שבו אנו בוטחים יעזור לנו), נקודה.
בקשר ללקחת דברים בידיים זה עניין של אחריות. כשאדם עומד מאחורי מעשיו הצלחותיו וכשלונותיו הם שלו. אולי ה' עזר לו אולי ה' הכשיל אותו, אבל זה שלו.
עצם זה שאתה עכשיו בחיים ולא אוכל לפיראנות באוקיינוס האטלנטי זה בידי שמיים, לא בידך. הכל של השם. האחריות היא אחריות רק כאשר הוסמכת אליה.
וכשאומרים הכל בידי שמיים ה' מחליט הכל ,אין אדם נוקף אצבע מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה, זו הדחקה זו בריחה מאחריות זו בריחה מהמציאות.
לא זה לא, אף אחד לא אומר לך שב ואל תעשה כלום עד שיגיע הנס, ראה השתדלות, פשוט הכל נשלט בידי השם, כל מעשה שלך שלא יהיה ברצון השם (אני אישית לא אוהב את המילה "רצון" אבל אין מילה שתתאים יותר) פשוט לא יתקיים, ופה הכוונה ב"אין אדם נוקף אצבע מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה", תלמד יהדות (בדגש על גמרא כיוון שהציטוט הנ"ל נלקח ממנה) לפני שאתה שופט חביבי.
בקשר לחלק של הכעס, אדם שלא נותן מקום לנקמה ועושה צדק בעצמו יהיה תמיד אבל תמיד תלוי באחרים וזה בדיוק מה שקרא לעם היהודי. אין סיבה לעשות הפרדה בין יהודי לנוצרי או בודהיסטי. מוסלמי הוא בן מוות אני מסכים איתך כבר דיברנו על כך רבות.
[/quote]
לא זה לא, ושוב חבל שאתה נאחז חזק בעקרון בעקרון הליברלי (שכל בני האדם שווים, היחס של היהודי כלפי היהודי וכלפי הגוי שונה, בשונה מהנצרות שכמו כבר אמרתי עשתה אוניברסליזם מעוות ובלתי רצוי למוסר היהודי), נקמה ביהודי תגרום למחלוקת בעם (ואתה מראה כמה החשיבה שלך היא חשיבה עצמית אנוכית, היהודי לא חושב רק על עצמו).
למה אין סיבה לעשות הפרדה בין יהודי לנוצרי או בודהיסטי? אם אתה מגדיר את עצמך יהודי, עצם זה שאתה קורא לאדם כלשהו יהודי ולאדם אחר בשם נפרד מראה שאתה עצמך עושה הפרדה, סתירה לוגית ובסופו של דבר תבין גם כמה באופן המוסרי.