כתב נושא: חכ" איתם כתב לפרץ לפני הפיגוע: יש להגן על בת-עין  (נקרא 1613 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
חכ" איתם כתב לפרץ לפני הפיגוע: יש להגן על בת-עין .

האם ניתן היה למנוע את הפיגוע בבת-עין? יום לאחר שנרצח בדקירות ארז לבנוני, סמוך לבית-עומאר, נודע כי קצין הביטחון של היישוב בת-עין התריע באחרונה על התדרדרות ביטחונית באזור היישוב. הוא פנה בעניין זה לח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי מפד"ל), וזה פנה אל שר הביטחון עמיר פרץ. אך התשובה טרם התקבלה, והתוצאות המרות ידועות.

בעקבות אזהרות הקב"ט, פנה לפני כשבוע ח"כ איתם בשאילתא אל שר הביטחון פרץ בה ציין כי "בתקופה האחרונה חלו מספר אירועים, שאינם מניחים את הדעת בנושא ביטחונם של תושבי בת-עין. לדוגמה, הצתה של מאות עצים, תקיפת רועי צאן, פריצות וגניבות".

בהמשך הוא ביקש משר הביטחון תשובות לשאלות מדוע היציאות מהכפר צוריף לכיוון בת-עין פתוחות כרגיל, מדוע לא הגיע שום גורם רשמי מטעם הצבא לבדוק מקרוב את בעיית התושבים, ומה בכוונת שר הביטחון לעשות בנידון.

איתם הפנה את השאילתא ב-21 בפברואר, ואף פרסם אותה באתר האינטרנט שלו. עד כה הוא לא קיבל תשובה משר הביטחון, אולם בינתיים, אירע אמש הרצח בו נדקר למוות לבנון ז"ל.

בלשכת שר הביטחון אישרו כי ח"כ אפי איתם אכן הגיש לפרץ שאילתא בעניין ביטחון היישוב בת-עין, והנושא הועבר להתייחסות הצבא.


"הכתובת היתה על הקיר"
מאות בני 
אדם ליוו אחר הצהריים למנוחות עולמים את ארז לבנון, תושב ההתנחלות בת-עין שנרצח אתמול סמוך לחברון. לבנון, שהובא לקבורה בכפר עציון, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. שכנו סיפר ל-nrg מעריב כי התריע בעבר על רצח שעלול להתרחש באזור בשל ההתנכלויות ההולכות וגוברות, ואילו ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) האשים את "מחדליו של שר הביטחון" באחריות ישירה לרצח.

גופתו של לבנון, שנדקר למוות, נמצאה על ידי כיתת הכוננות של היישוב בחירבת סאפה הנטושה, הסמוכה לעיירה בית עומאר באזור חברון. בעקבות רציחתו של לבנון, האשים היום ח"כ אריה אלדד את זרועות הביטחון כי לא דאגו לביטחונם של התושבים באזור. 

"למרות שהכתובת היתה על הקיר, למרות טענות התושבים שמתעלמים מהאזהרות שלהם כי ההיתקלויות עם ערבים בסביבה גוברות והולכות, ולמרות מכתבים לשר הביטחון, המשיכו הצבא והמשטרה להעלים עין מההתגרויות וההתנכלויות לתושבים היהודים באזור", אמר אלדד. "הרצח אתמול היה תוצאה ישירה של המחדל של שר הביטחון".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i