כתב נושא: המנהיג האסלאמי סלאח זכה לתמיכה ממשלחת נטורי קרתא  (נקרא 1928 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
כמו נשיא איראן, גם המנהיג האסלאמי זכה לתמיכה ממשלחת נטורי קרתא, שנפגשה עמו היום וחיזקה אותו במאבק נגד החפירות בשער המוגרבים.



כמה חודשים לאחר הביקור מעורר המחלוקת שקיימו בכנס השואה באיראן, צפויים נטורי קרתא לקבל ביקורת נוספת. זאת, לאחר שמשלחת של נטורי קרתא ביקרה בצהרים את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח' רא'אד סלאח, כדי להביע הזדהות עמו במאבק שהוא מנהל נגד החפירות שמבצעת ישראל בשער המוגרבים בירושלים.

ראש המשלחת, הרב ישראל הירש שכינה את סלאח ואת חבריו "ידידינו היקרים", פנה לעמי האיסלאם במערב כדי שיפעילו לחץ על מי שכינה "המשתלטים הציונים", על מנת לגרום להם להפסיק את העבודות בשער המוגרבים.

השייח' סלאח, שקיבל בחום את חברי המשלחת, הבהיר כי בניגוד לטענות הישראליות הוא ויתר חברי תנועתו אינם שונאים את העם היהודי בגלל אמונתו.

את הביקור, באוהל המחאה שהקים השייח' סלאח במזרח ירושלים, יזמו נטורי קרתא עצמם. ל-nrg מעריב נודע כי גורמים מנטורי קרתא יצרו אתמול קשר עם גורמים בתנועה האסלאמית וביקשו מהם לתאם את הגעתם למקום, כדי להביע הזדהות עם המאבק שמנהל השייח' סלאח.

בתנועה האסלאמית נענו ברצון לבקשה, והיום בצהרים הגיעו חברי המשלחת מנטורי קרתא, כשהם נושאים שלטים שעליהם נכתב באנגלית, בעברית ובערבית: "ירושלים שייכת לפלשתינים", "הציונים אינם מייצגים את העם היהודי", ו"יהודים אינם ציונים".

חברי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית קיבלו בחום את אנשי נטורי קרתא, שחלקם אף ענדו לדש בגדיהם את המדבקה שעליה דגל פלשתין.



"המשתלטים הציוניים"
השייח' סלאח קיים בתחילה שיחה קצרה עם ראש המשלחת, הרב הירש, וסיפר לו על "התכניות הישראליות להתנכל למסגד אל-אקצה". הוא אף כינה אותן "פשע". הרב הירש אמר, מצידו, 
למנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, כי הוא בא להזדהות עם ההתנגדות לעבודות באל-אקצה שנוגדת, לדבריו, את האמונות של העם היהודי.

הרב הירש אמר ל-nrg מעריב: "אנחנו בגלות ועל-פי ההלכה היהודית אסור לפגוע בקודשים הללו". מיד לאחר מכן, נשא הרב הירש נאום הצהרה מהכתב, שאותו פתח במילים: "בשם האלוקים, הרחום והרחמן, כבוד גדול הוא לנו להיות ביחד לצד המוסלמים".

ראש המשלחת אמר כי נטורי קרתא הם היהודים שנאמנים לאלוהים ולתורתו והם רואים ברעיון הציוני ובהשתלטות על אדמת פלשתין פשע ואסון. לדבריו, הוא וחבריו הם אלו שמייצגים את העם היהודי שנשאר נאמן לתורתו. הרב הירש הפנה קריאה לעמי האיסלאם והמערב להפעיל לחץ על מי שכינה "המשתלטים הציונים", שאינם מייצגים, לדבריו, את העם היהודי, להפסיק את העבודות בשער המוגרבים.

בתום דבריו, פנה הרב הירש לחברי התנועה האסלאמית, שאותם כינה "ידידינו היקרים", והביע תקווה כי המצב ישתנה לטובה וכי עוד ועוד ערבים יבינו שהיהודים אינם השונאים שלהם.

שייח' בעברית צחה
מיד לאחר מכן , נשא השייח' סאלח נאום בעברית משובחת מתוך כבוד לאורחים שבאו להזדהות עמו. "אנחנו מברכים את הרב ישראל הירש ואת שאר הפמליה שלו שמבקרים אותנו עכשיו בזמן הזה ובתקופה הזו, כשאנחנו עומדים מול פשע נורא מאד", אמר סאלח. "מי שמבצע את הפשע זה הממסד הישראלי, שעדיין הורס חלק ממסגד אל-אקצה המבורך. עבר שבוע, ראשון ושני ושלישי, ועדיין הם הורסים חלק מהמסגד. הנה החבר'ה, הרב ישראל הירש והפמליה שלו מבקרים אותנו, תומכים בעמדה שלנו ומתנגדים לפשע הנורא".

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אף הבהיר בדבריו כי הממסד הישראלי עלול במעשיו לחולל מלחמה דתית. "אני אומר בקול רם: הממסד הישראלי, בזמן שהוא ממשיך בפשע, דוחף את כל האזור למלחמה דתית רחבה שהוא הגורם היחידי שלה", טען סלאח. "בזמן שהוא מזמין את המלחמה הדתית, הוא הופך את החברה הישראלית לקורבן של המלחמה הזו".

השייח' סלאח שלל בתוקף את הטענות של מנהיגים ישראלים ואת הטענות שנשמעו בתקשורת הישראלית, על כך שהוא ואנשיו מחרחרי מלחמה ושונאים יהודים. "מי שהשתדלו להאשים אותנו, כאילו שאנחנו דוחפים להתפרעות,שיתביישו", אמר. "הפשע שלהם דוחף להתפרעות והם דוחפים למלחמה דתית רחבה".

סלאח סיים בהבעת תודה למשלחת של נטורי קרתא, והדגיש: "אנחנו מודים מאד לרב ישראל הירש על העמדה הברורה שלו ושל הפמליה שלו, שתומכת בהתנגדות לפשע הזה הנורא ודורשים במילים ברורות מהממסד הישראלי ולהפסיק את הטיפשות ואת השטויות".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i