כתב נושא: ארה"ב, סוריה ואיראן סביב אותו שולחן בבגדד?  (נקרא 1591 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
ממשלת עיראק תודיע היום על כינוס הוועידה הבינלאומית בבגדד, במרכזה יעמוד הצורך בייצוב המצב במדינה. גורם במחלקת המדינה האמריקנית הבהיר כי גם אם תהיה ישיבה משותפת סביב שולחן הוועידה, לא יהיה דיאלוג ישיר בין שגרירי ארה"ב, איראן וסוריה.

ארצות הברית צפויה לקחת חלק בוועידה אזורית לפתרון המשבר בעיראק, בה אמורות להשתתף גם איראן וסוריה. ב"וושינגטון פוסט" נכתב הבוקר (ג') כי האמריקנים מוכנים לשבת סביב שולחן הדיונים עם נציגים איראנים וסורים, במסגרת ועידה אזורית שתכונס בבגדד בעוד כשבועיים בחיפוש דרכים לייצוב עיראק.

במשך חודשים ארוכים מותקף ממשל בוש בתקשורת האמריקנית על כך שאינו חדל מלבודד את איראן וסוריה, זאת בעוד כל המועמדים הדמוקרטים לנשיאות מצדדים בדיאלוג ישיר אבל קשוח, עם שתי המדינות לפתרון בעיית עיראק.

 

אפילו שר החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר, התומך במדיניות האמריקנית בעיראק ואף זומן לפגישות תכופות עם הנשיא בוש בנושא, הסתייג מהמדיניות כלפי שתי המדינות. בטור שכתב בשבוע שעבר טען קיסינג'ר כי הגיעה העת לסיים את הבידוד הדיפלומטי של איראן וסוריה ולכנס ועידה בינלאומית לנושא עיראק.

 

העמדה האמריקנית הרשמית עליה חזרה מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס, ביום ראשון היא שהיא מוכנה להיפגש עם נציג בכיר איראני אם מדינה זו תקפיא את פעילות הגרעין והטרור שלה.

 

כעת מגלה בטורו האישי עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" דייויד איגנסיוס, כי ממשל בוש הסכים להשתתף בוועידת בגדד ובכך לשבור בעקיפין את החרם האמריקני על דיאלוג עם איראן וסוריה. ממשלת עיראק אמורה להודיע היום על כינוס הוועידה הבינלאומית בבגדד, אליה יוזמנו חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון (ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין) והמדינות המוסלמיות השכנות.

 מודעה   
 
   
 
 

למרות זאת, גורם במחלקת המדינה האמריקנית הבהיר לאחר פירסום הטור כי גם אם תהיה ישיבה המשותפת סביב שולחן הוועידה בבגדד, לא יהיה דיאלוג ישיר בין הצדדים. לדבריו, ארצות הברית תמשיך במדיניות שלה, לפיה עיראק היא זו שעושה את העבודה הדיפלומטית מול טהרן ודמשק.

 

ארצות הברית שואפת להשיג בוועידה, לכל הפחות, הפסקה זמנית של פעילות הטרור בעיראק בסיוע סוריה ואיראן, מבלי שתצטרך לתת בתמורה הנחות לאיראנים בנושא הגרעין ולסורים בנושא לבנון. הוועידה בבגדד תהיה בדרג של שגרירים ואם היא תצליח, תזומן ועידה אזורית נוספת בחודש אפריל בדרג של שרי חוץ.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i