כתב נושא: פרץ: כל פתרון שיגן על אזרחי ישראל בא בחשבון  (נקרא 1558 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שר הביטחון סייר בגזרה הדרומית והדגיש כי למרות השאיפה לשמור על הרגיעה, התעצמות ארגוני הטרור ברצועה עשויה לחייב פעולה צבאית. על הברחות הנשק לחיזבאללה מסוריה אמר: "אנו מתריעים בפני הגורמים הרלוונטיים, אך בסופו של דבר ניקח את האחריות על עצמנו".

הרמזים על פעולה צבאית ברצועת עזה הולכים ומתרבים. שר הביטחון, עמיר פרץ, שסייר היום (ג') בדרום יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ואלוף הפיקוד יואב גלנט, אמר כי מה שמתרחש בתוך הרצועה, בעיקר מצד החמאס, לא יאפשר לישראל לשבת בחיבוק ידיים עוד זמן רב.


"הנושא המרכזי כאן הוא המעקב אותו אנו מנהלים אחר ההתעצמות וההתחמשות של החמאס בתקופה הזאת, תוך ניצול הרגיעה עליה יש הסכמה", אמר השר פרץ. "אין לנו שום סיבה לתת למישהו להפוך את ההסלמה הזאת לאיום ממשי על מדינת ישראל. אנו בהחלט עושים הכל כדי שהפסקת האש תישאר ולא תהיה הסלמה לה מייחלים הגורמים הקיצוניים".



(השר פרץ והרמטכ"ל במהלך הסיור בדרום)

"יחד עם זאת, מבחינתנו העובדה שאותה התעצמות ממשיכה ומקבלת אופי שונה לחלוטין, מחייבת אותנו להיערך בהתאם", הוסיף פרץ. "אנו מבהירים את עמדתנו בצורה נחרצת לכל הגורמים שאמורים למנוע את אותה התעצמות, אך בסופו של דבר נגן על אזרחי ישראל. כאשר נצטרך לבצע פעילות הנדרשת על-מנת למנוע את הגברת האיומים, נעשה זאת ללא שום חשש וללא שום התלבטות".


 

פרץ שמע במהלך ביקורו סקירות מהאלוף גלנט וקצינים בכירים נוספים. מעבר לפעילות היומיומית שמבצע צה"ל לאורך גדר המערכת, שעיקרה איתור מטעני חבלה ומניעת לחדירות לישראל, עסקו הסקירות בנושא המדאיג של התעצמות ארגוני הטרור.

 

רק לפני מספר שבועות, בסקירה של ראש השב"כ יובל דיסקין על הנעשה בגבול הדרומי מעזה למצרים, הוא הצביע על עלייה משמעותית בהעברת אמצעי לחימה ותחמושת בשנה האחרונה דרך הציר אשר לישראל אין אחיזה בו. היום רמז פרץ בדבריו כי מלבד הברחות הנשק הרבות, ישנם גם אמצעים משמעותיים אחרים וייתכן שבינהם כאלו שלא היו בעבר ברצועה ועשויים להפוך לאיום ממשי בכל נקודת זמן.


 

"איפה שלא נסתדר - נבצע גם פעילות צבאית"

פרץ טוען כי אין פיתרון אחד לבעיה: "זו מערכה משולבת - גם מדינית וגם צבאית. המצרים אכן פעלו באחרונה ועצרו מספר הזרמות תחמושת ואני מקווה שכך גם ינהגו בעתיד. אנו מצידנו נערכים כדי להקטין את האיום". לשאלה האם פיתרון צבאי בא בחשבון השיב השר: "כל פיתרון שיגן על אזרחי ישראל בא בחשבון. ההגנה הזאת עומדת מעל לכל שיקול. אנו נעדיף פיתרון מדיני, אבל איפה שהדבר לא יסתדר, נעשה גם פעולות צבאיות".


הרמטכ"ל אשכנזי ציין לחיוב את הפעילות הנעשית בפיקוד הדרום והדגיש בין היתר גם את מנהרות התופת כרמז לאיום מרכזי נוסף - בעיקר אלו הנחפרות מתוך הרצועה לעבר ישראל במטרה לבצע פיגועים בעתיד. "לצד הלקחים חשוב שנמשיך להילחם בטרור, גם כאן וגם ביהודה ושומרון". אמר אשכנזי.  מודעה   
 

השר והרמטכ"ל התייחסו בדבריהם גם לגבול הצפון ופרץ הדגיש כי החיזבאללה ממשיך להבריח נשק דרך גבול סוריה: "מבחינתנו זו הפרה של החלטת האו"ם 1701. אנו רואים זאת בחומרה ואין לנו כוונה לתת לזה להימשך. אנו מתריעים בפני הגרומים הרלוונטיים, אך בסופו של דבר ניקח את האחריות על עצמנו".

 
בהקשר זה ציין הרמטכ"ל כי החיזבאללה מרכז מאמץ וחותר לשקם את יכולותיו כפי שהיו ערב המלחמה, אך הרגיע: "הם עדיין לא נמצאים בנקודה הזאת, זה ייקח להם זמן".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i