כתב נושא: נמשך המבצע בשכם: צה"ל הרג "פלסטיני"  (נקרא 1386 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
נמשך המבצע בשכם: צה"ל הרג "פלסטיני"
« ב- : פברואר 26, 2007, 15:04:24 »
חיילים הרגו את ענאן א-טיבי בן 41, כאשר כיתרו בית בשכם, ופצעו את בנו בן ה-24. זה קרה ביומו השני של המבצע הגדול בשכם. חלקים בעיר מושבתים והתלמידים נשארו בבית.


("פלסטינים" מיידים בלוקים ואבנים)

בשכם נמשך מבצע רחב היקף של צה"ל. חיילים הרגו בצהריים (יום ב') פלסטיני ופצעו אדם נוסף שניסו לברוח מבית שכיתרו חיילים. מוקדם יותר ירו פלסטינים לעבר כוח גולני שהיה בפעילות בקסבה. איש לא נפגע, אך נגרם נזק לג'יפ צבאי. כוח נח"ל זיהה קבוצת חמושים, ירה לעברם וזיהה פגיעה.

 

גורמי רפואה בשכם מסרו שההרוג הוא ענאן א-טיבי, בן 41, נהרג מאש החיילים בשעה שפרצו לביתו. בתקרית נפצע גם בנו בן ה-24, אשרף. כוחות גדולים של צה"ל נכנסו אתמול בבוקר לשכם לפעולה שהוגדרה "פעילות נגד תשתיות הטרור", שכוללת תפיסת מבוקשים ואיתור מעבדות נפץ.

 

כוח צה"ל חשף אתמול בקסבה בשכם מעבדת נפץ, בה נמצאו טיל לאו תקין, חמישה מטעני צינור, מטען גדול ועוד ארבעה שקי דשן להכנת מטענים. כמו כן התגלו במקום שני בקבוקים של חומר נפץ ומחסניות

 

כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל עצרו הבוקר את המנהל והבעלים של אחת מתחנות הטלוויזיה המקומיות בשכם, ואף החרימו את ציוד השידור שלו. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", העצור הוא נאף בריק, בן 43 בעליה של תחנת "א-סנאבל" בשכם. אשתו, ראידה המשמשת גם כמנהלת הכללית של התחנה, סיפרה: "הכוחות פרצו לתחנה בשעה 03:30 לפנות בוקר, עצרו את בעלי והחרימו את ציוד השידור וכן מספר מחשבים וארבעה מכשירי וידאו, וזאת בנוסף לעשרות קלטות וידאו".

 
 

בנוסף הודיעה אוניברסיטת א-נג'אח כי היא שובתת מלימודים, זה היום השני ברציפות בשל פעילות צה"ל בעיר ומתוך רצון לשמור על שלום הסטודנטים שלה. גם מנהלת החינוך של עיריית שכם הודיעה כי היא משביתה את הלימודים באזור העיר העתיקה ובצפון העיר וכי בכוונתה לקיים לימודים רק "באזורים הבטוחים". גורמים בפלגים הפלסטינים שללו את הדיווחים לפיהם צה"ל עצר כ-30 מבוקשים, ומסרו כי "לכל אנשינו שלום. הפעולה הזו תיכשל כפי שנכשלו הפעולות הקודמות".


בצה"ל אמרו כי מדובר בפעולה רחבה שלא הוגבלה בזמן עד שיושגו מטרותיה, וכי הכוחות שנכנסו לאזור שכם הם כוחות חי"ר מגולני, הנח"ל וחרוב. הכוחות הטילו עוצר על הקסבה וסגר על העיר שכם ומבואותיה. בצה"ל אומרים כי שכם, בירת השומרון, ממשיכה להיות מוקד לפעילות טרור לפגיעה בישראלים. רוב ההתרעות שיש בידי כוחות הביטחון מגיעות מאזור שכם.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i