כתב נושא: ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק  (נקרא 3449 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק
« ב- : נובמבר 08, 2006, 21:31:09 »
ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק "וירא" , בשעה 20:30 בהיכל שלמה בירושלים,

בערב מיוחד למען אחינו יהונתן פולארד, אסיר ציון 21 שנה – בכלא בארה"ב!

 

הערב יתקיים לסיכום השבת שהוכרזה כשבת הזדהות עם יהונתן פולארד לקראת כניסתו לשנה ה22 בכלא! רבנים ומחנכים, מדריכים בתנועות הנוער נקראים לעסוק בשבת זו בנושא פדיון שבויים וערבות הדדית בכלל ובפדיון שבויים בפרט

 

דמי כניסה- 30 ₪, תינתן הנחה לקבוצות (מעל 50 איש).

להרשמה מראש:תיאטרון אספקלריא –  02-6511936.  (052-8903854)

        הוועד להשבת יהונתן פולארד הביתה:   050-6650553 (סיון)

 

מצ"ב מודעה על ההצגה, חשוב מאוד להדפיס  (למלא את המקום - היכל שלמה, התאריך - מוצ"ש  "וירא" כ' חשוון ,השעה - 20:30 ), ולתלות !

 

להדפסת המודעה לחץ כאן:  http://www.freepollard.org/5767/cheshvan/Patzua-bashetach.pdf

נ א    ל ה ע ב י ר    ה ל א ה  ...
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק GY

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 161
בעניין: ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק
« להגיב #1 ב- : נובמבר 24, 2006, 08:11:42 »
בס"ד
רעיון מצויין להשתמש באמנות להזכיר את פולארד. כבר אמרו שמלחמת העולם הראשונה נזכרה רק בזכות הספר "דוקטור ז'יוואגו" של בוריס פסטרנרק, ושואת הארמנים בטורקיה בזכות "40 ימים של מוסא-דג" של פרנץ וורפל.
שני הספרים לא שייכים באופן ישיר לנושאים שלנו. הם יותר בבחינת איזהו חכם - הלומד מכל אדם. בכל אופן אם לא קראתם - אני ממליץ. למשל, כשאדם נמצא במקום שלא יאה לקרא בו תורה, אפשר לקרא דף מספר כזה בכל יום: גם בשבת וגם ביום כיפור.
GY

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק
« להגיב #2 ב- : נובמבר 24, 2006, 20:52:21 »
בס"ד
רעיון מצויין להשתמש באמנות להזכיר את פולארד. כבר אמרו שמלחמת העולם הראשונה נזכרה רק בזכות הספר "דוקטור ז'יוואגו" של בוריס פסטרנרק, ושואת הארמנים בטורקיה בזכות "40 ימים של מוסא-דג" של פרנץ וורפל.
שני הספרים לא שייכים באופן ישיר לנושאים שלנו. הם יותר בבחינת איזהו חכם - הלומד מכל אדם. בכל אופן אם לא קראתם - אני ממליץ. למשל, כשאדם נמצא במקום שלא יאה לקרא בו תורה, אפשר לקרא דף מספר כזה בכל יום: גם בשבת וגם ביום כיפור.
GY
רעיון מצוין.  חבל לבזבז זמן.   ;)
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק GY

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 161
בעניין: ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק
« להגיב #3 ב- : נובמבר 25, 2006, 22:30:38 »
בס"ד
ידידי דוקא_כך, לסתום את המוח, ללמוד רק דת, ולא ללמוד נושאים שונים בעלי ערך ומתקדמים זו בדיוק הדרך של המוסלמים. לכן הם כאלו פרימיטיביים ונמצאים רחוק בעבר.
 
בכל העולם רופאים, עורכי דין, פילוסופים ומשכילים הם יהודים. ואפילו דוד המלך למד מאחיתופל. זו הדרך היהודית. היהודים אינם סתומים אלא פתוחים ללימוד של נושאים רבים. לפי גישתך, לא היה רופא יהודי אחד בעולם כולו.

כוחנו במה שיש לנו בראש, ולא במה שאין לנו. בדיוק הפוך ממה שכתבת: ללמוד זה רווח גדול של זמן ולא בזבוז זמן. השכלה ולימוד מרחיבים דעת ותורמים לאדם וגם להבנת התורה וקיום מצוות.

 משמעות של הביטוי "תורת חיים" הוא העבר ביחד עם העתיד: להתעדכן וללמוד ולחיות את החיים שיש כיום בעולם - ביחד עם לימוד העבר שלנו: התורה. 
GY

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק
« להגיב #4 ב- : נובמבר 26, 2006, 02:25:03 »
בס"ד
ידידי דוקא_כך, לסתום את המוח, ללמוד רק דת, ולא ללמוד נושאים שונים בעלי ערך ומתקדמים זו בדיוק הדרך של המוסלמים. לכן הם כאלו פרימיטיביים ונמצאים רחוק בעבר.
 
בכל העולם רופאים, עורכי דין, פילוסופים ומשכילים הם יהודים. ואפילו דוד המלך למד מאחיתופל. זו הדרך היהודית. היהודים אינם סתומים אלא פתוחים ללימוד של נושאים רבים. לפי גישתך, לא היה רופא יהודי אחד בעולם כולו.

כוחנו במה שיש לנו בראש, ולא במה שאין לנו. בדיוק הפוך ממה שכתבת: ללמוד זה רווח גדול של זמן ולא בזבוז זמן. השכלה ולימוד מרחיבים דעת ותורמים לאדם וגם להבנת התורה וקיום מצוות.

 משמעות של הביטוי "תורת חיים" הוא העבר ביחד עם העתיד: להתעדכן וללמוד ולחיות את החיים שיש כיום בעולם - ביחד עם לימוד העבר שלנו: התורה. 
GY
לפי גישתי?!  אני לא יודע מה כתבתי שגרם לך לחשוב שאני מתנגד לקידמה וללימודי חול, אבל בתור יהודי עם שני תארים בלימודי חול, אני חושב שאני רחוק מלהיות פונדמנטליסט פרימיטיבי...  יתרה מכך, לימודי חול הם מצוה.  ולבסוף, המשפט האחרון שכתבת סותר את עצמו.  אתה מתחיל בכך שאתה אומר שהתורה היא העבר ביחד עם העתיד, ואתה מסיים עם מסקנה הפוכה שמגלה לנו את השקפתך: התורה שייכת לעבר, היא רק בגדר "מסורת".  אני בטוח שקראת ספרי קודש או ספרי מוסר (שם נתקלת במונח "תורת חיים") שבהם נכתב שהתורה היא הכל---עבר, הווה, עתיד, ובאופן שכלתני הסכמת עם זה, אבל עמוק בפנים אתה מפד"לניק, שמאמין שהתורה זה רק העבר.  בסדר.  אתה לא היחיד.  ואם מיהרתי לשפוט אותך והגעתי למסקנות מוטעות---עמך הסליחה.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק GY

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 161
בעניין: ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק
« להגיב #5 ב- : נובמבר 26, 2006, 09:55:01 »
בס"ד
מתגובתך: "רעיון מצוין. חבל לבזבז זמן" למדתי שאתה מחשיב לימודי חולין כבזבוז זמן. לא רק שלא מסכים עם דעתך, גם למדתי כנראה תואר אחד יותר ממך (הלכה למעשה). אני בהחלט מכבד מה שלמדתי והזמן שהשקעתי בלימוד ואיני רואה בזה בזבוז. להיפך! 
לגבי תורה השקפתי שזו דרך חיים של יהודים. זה לא עניין של זמן או שכל.
כמובן שהתורה נכתבה בעבר. גם רוב גדולי התורה היו לצערנו בעבר. היום הזמנים שונים ויש פער.
השאר - חלקו מדימיונך, וחלקו אינו לגוף העניין ולא אגיב.
GY

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: ההצגה "פצוע בשטח" – תועלה במוצש"ק
« להגיב #6 ב- : נובמבר 26, 2006, 10:26:35 »
בס"ד
מתגובתך: "רעיון מצוין. חבל לבזבז זמן" למדתי שאתה מחשיב לימודי חולין כבזבוז זמן. לא רק שלא מסכים עם דעתך, גם למדתי כנראה תואר אחד יותר ממך (הלכה למעשה). אני בהחלט מכבד מה שלמדתי והזמן שהשקעתי בלימוד ואיני רואה בזה בזבוז. להיפך! 
לגבי תורה השקפתי שזו דרך חיים של יהודים. זה לא עניין של זמן או שכל.
כמובן שהתורה נכתבה בעבר. גם רוב גדולי התורה היו לצערנו בעבר. היום הזמנים שונים ויש פער.
השאר - חלקו מדימיונך, וחלקו אינו לגוף העניין ולא אגיב.
GY
אי-הבנה תמימה.  כשכתבתי "חבל לבזבז זמן" אני הסכמתי אתך שאכן כדאי לעסוק בלימודי חול ובקריאה כאשר לא מתאפשר ללמוד תורה.  ברור שכל הזמן שהשקעת בלימודי חול אינו בזבוז!  ואני בטוח שהוא משמש בידיך לקידוש שם שמיים, עד כמה שהדבר אפשרי.  התורה אמנם נמסרה למשה בהר סיני בעבר, אבל תוכן התורה, על כל רבדיו (פרד"ס), רלוונטי לעבר, להווה ולעתיד.  הזמנים אינם כל כך שונים כמו שנראה לנו, במיוחד בנושאים המהותיים כגון קידוש וחילול השם, עמידה בפני אויבים חיצוניים, וקבלת (או מה שקרה בדר"כ---דחיית) דברי נביאים (תרי עשר פעם, כהנא היום...).  אני אישית שם יותר דגש על העניין של קידוש השם, אמונה ובטחון, והפרטים הקטנים לא מטרידים אותי במיוחד.  אני לא נגד קידמה ומדע.  אני לא נגד פסקים שיתאימו את ההלכה לזמנים המודרניים.  אני מאמין שחילול שבת בתוך מדינת ישראל הוא אפסי לעומת חילול השם שטמון בעובדה שבית המקדש עדיין לא נבנה, חילול השם שנגרם על-ידי מנהיגים ישראליים שמתרפסים בפני הגוים, או חילול השם שנגרם על-ידי יהודים חרדים כביכול שמעדיפים לגור בגלות ולהתלבש באותה צורה שבה התלבשו דורות קודמים של גוים שרדפו את אבות-אבותיהם של היהודים התועים הללו.  אני חושב שעל נקודות אלו שנינו מסכימים.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל