כתב נושא: עיני: השביתה במשק תתחיל ביום רביעי  (נקרא 1272 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
עיני: השביתה במשק תתחיל ביום רביעי
« ב- : פברואר 26, 2007, 13:44:07 »
השביתה פורצת במחאה על הלנת שכר ב-40 רשויות מקומיות ו-16 מועצות דתיות. יו"ר ההסתדרות: "למרות ההתחייבויות החוזרות ונשנות ולמרות שאי תשלום משכורת זה עבירה על החוק, אלפי עובדים לא קיבלו את שכרם; היחיד שיכול למנוע את השביתה הוא ראש הממשלה".

עיני: השביתה במשק תתחיל ביום רביעי


השביתה פורצת במחאה על הלנת שכר ב-40 רשויות מקומיות ו-16 מועצות דתיות. יו"ר ההסתדרות: "למרות ההתחייבויות החוזרות ונשנות ולמרות שאי תשלום משכורת זה עבירה על החוק, אלפי עובדים לא קיבלו את שכרם; היחיד שיכול למנוע את השביתה הוא ראש הממשלה"

תני גולדשטיין פורסם:  26.02.07, 12:12 




יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע לפני מספר דקות כי ההסתדרות תפתח מחרתיים (ד') בשביתה רחבה במשק. ההכרזה על השביתה התקבלה עקב הלנת שכר מתמשכת של עובדי הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות.


עיני סירב להודיע אלו ענפים ישבתו וההערכה היא שהנושא נמצא בדיון בינו לבין הוועדים הגדולים במשק, שטרם החליטו מי יצטרף לשביתה. עיני התחייב להודיע ביום שלישי בערב מי יצטרף לשביתה. על פי הערכות, נמל התעופה יהיה מושבת אך נמלי הים יפעלו כסדרם.

"ביום שלישי בערב אנחנו נודיע בדיוק על היקף השביתה. אנחנו לא מודיעים עכשיו כי אנו עושים הכל כדי למצוא את הנוסחה שתהיה חריפה, אך תעשה כמה שפחות נזק לאזרחים. הדבר היחיד שיכול למנוע את השביתה הוא החלטה של ראש הממשלה, אוהד אולמרט, לכנס ישיבת ממשלה דחופה ולהתערב לפיתרון הבעיה, אך בינתיים אולמרט מגלגל את העניין לפתח השרים", אמר עיני.

 

עיני הסביר כי "מאחר שהמנדט שנתנו לשר הפנים ולשר האוצר נגמר, כינסתי אתמול את הצוות המקצועי שהסכים כי צריך לפתוח בשביתה לאלתר. למרות ההמלצה של הצוות המקצועי, פניתי לרה"מ ואמרתי לו כי כי אני דורש שכבר בישיבת הממשלה הקרובה יהיה דיון חירום".

 

עוד אמר עיני: "למרות ההתחייבויות החוזרות ונשנות המשיכו אותם אלפי עובדים לא לקבל את משכורתם, וחלקם לא קיבלו משכורתם שנה. האבסורד הוא שאי תשלום משכורת זה עבירה על החוק. כשבית הדין הארצי לעבודה הורה לנו לחזור לעבודה, אנחנו כשומרי חוק כיבדנו את החלטתו. באחת הישיבות האחרונות עמד גם נשיא בית הדין הארצי לעבודה חסר אונים", אמר עיני.

 

"הממשלה צריכה להטיל סנקציה על כל ראש עיר שמלין" 

מנתוני ההסתדרות שהוגשו בשבוע שעבר לבית הדין הארצי לעבודה עולה כי 40 רשויות מקומיות עדיין מלינות שכר העובדים, מתוכן 29 רשויות חייבות לעובדים שכר של יותר מחודש אחד. 16 מועצות דתיות לא שילמו לעובדים את שכר חודש ינואר, ו-13 מהן הלינו שכר של חודשים נוספים. בהסתדרות טוענים כי הממשלה לא נקטה עד כה בצעדים פליליים כלשהם נגד ראשי רשויות שמלינים שכר, בניגוד להצהרותיה בנושא.

 

בהתייחסו לשאלה מה יקרה אם בית הדין לעבודה יורה להפסיק את השביתה, אמר עיני: "אני מקווה שבית הדין יבין שצדקנו ושיבין שהלנת שכר היא עבירה פלילית, ולכן מי שעובר על החוק הם לא אנחנו".


 

עיני נשאל כיצד ניתן לגרום לראשי הרשויות להפסיק להלין שכר, ואמר: "הממשלה צריכה להטיל סנקציה כספית על כל ראש עיר, שיידע שכל יום שהוא לא משלם שכר הוא מפסיד כסף מכיסו. ובינתיים הממשלה צריכה ליצור הפרדה מוחלטת בין חובות הרשויות המקומיות לבין שכר העובדים ולהעביר כסף ישירות לשכר העובדים. לא ייתכן שהעובדים יהיו בני ערובה של חובות של ראשי עיר וקורבנות של ראשי עיר שמלינים שכר וגונבים את כספי הפנסיה".

 

כתבתנו מירי חסון מוסיפה כי יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר היום כי "יש להקים כוח משימה בהשתתפות שר הפנים, שר האוצר, יו"ר ההסתדרות ויו"ר מרכז השלטון המקומי, שיקיים דיונים פרטניים על כל רשות מקומית בה קיימת הלנת שכר עד לפתרון הבעייה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i