כתב נושא: טייבה: הדרשנים במסגד מטיפים "לשלם" ארנונה  (נקרא 1419 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
ראש העירייה, חאג' יחיא עבד אל-חכים, מנסה - ולדבריו גם מצליח - להגדיל את אחוז משלמי המסים העירוניים. לשם כך רתם את אנשי הדת בטייבה, אבל אינו נרתע מנשק ניתוק המים לבתים. ברשויות רבות המלינות את שכר עובדיהן, בעיקר מהמגזר הלא-יהודי, שיעור משלמי המסים נמוך.

ברשויות המקומיות הערביות, שרבות מהן מלינות שכר לעובדים בשל מצבן הכספי הרעוע, מנסים לדרבן את התושבים לשלם מסי ארנונה ותשלומי מים. בעיריית טייבה מצאו דרך שכבר החלה להוכיח עצמה. לבקשת ראש העירייה, חאג' יחיא עבד אל חכים, החלו הדרשנים במסגדים לקרוא בדרשותיהם למשלמי המסים לפתוח את הכיס.

 

על-פי נתוני משרד הפנים, אחת הסיבות העיקריות להלנת שכר היא אי תשלום מסי ארנונה ומים. במחאה על הלנת השכר המתמשכת ברשויות המקומיות ובמועצות הדתיות הודיע אתמול יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, על שביתה רחבה במשק בהמשך השבוע.


לדברי ראש עיריית טייבה, אחוז נמוך מתושבי עירו משלמים מסים עירוניים, אך הוא מצביע על שיפור הדרגתי. "זה עניין של הרגל. בשנה וחצי שאני נמצא בתפקיד יש שינוי. כיום אנשים באים לשלם. במחלקת הגבייה יש תור כמו בקופת חולים. אנשים לוקחים מספרים כדי לשלם. אף פעם לא היתה אכיפה ואף אחד לא אוהב לשלם, אבל אנחנו משנים את המצב. בחודשים האחרונים אני אפילו מבצע ניתוקי מים. לפני שהתחלתי לנתק מים, נתתי הזדמנות לאנשים, התרעתי".

 

הוא מספר על מאמציו להגדיל את שיעור משלמי המסים: "ביקשתי מהדרשנים במסגדים לדבר בימי שישי על החובה ההלכתית לשלם מים וארנונה. המים שאתה שותה זה חוב שאתה צריך לשלם. מי שלא משלם הוא גנב. כך גם לגבי ארנונה. עכשיו אנחנו נמצאים בשלב האכיפה המאסיבי - ניתוקי מים".


 

"צריך להכניס ראשי מועצות לכלא"

ראש עיריית טייבה אמר את הדברים, בין השאר, בעקבות דברים קשים  שאמרו אתמול ל-ynet בכירים בחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי - גוף הידוע בנטייתו הימנית. "ראש המועצה הוא האחראי למצב של העירייה", אמר פרופסור יואל דן. "אם רק 20 אחוז מתושבי המועצה משלמים ארנונה, צריך להכניס את ראש המועצה לכלא.

 

"אפשרות שנייה היא שראש הרשות ישלם על הנזקים שנעשו לכלל המדינה בגלל השביתה. למה שדה התעופה והרכבת צריכים לשבות? מה הקשר? ההסתדרות תופסת כאן טרמפ ומחליטה על פעולות שמזיקות לכל המדינה ללא כל סיבה הגיונית".

 
 

עבד אל חכים הצביע על נתונים נוספים המוכיחים כי הוא מחולל מפנה הדרגתי בעיר שהוא מופקד עליה. "רק בפברואר גביתי חמישה מיליון שקל מסי עירייה. זהו תהליך. אנחנו היינו ברמה של תשעה אחוזים וכעת אנחנו מתקרבים לחמישים אחוז תשלומים. אני מבטיח שב-2007 נגיע ל-70 אחוז, אבל כל הכספים האלה נעלמים מיד בחובות העיקולים והריביות שיש לנו. זה לא פוטר את המדינה ומשרד הפנים שצריכים לעזור לנו".


 

מנכ"ל משרד הפנים, רם בלינקוב: "הגיע הזמן להסיר את המסיכה מעל פני הרשויות הללו. כפי שיש דאגה לרשויות אלו ודרישה מצדן להשוות את המענקים שמוענקים להם, הגיע הזמן שתבוא דרישה להשתתפות האזרחים בנטל, כמו ברשויות יהודיות".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i