כתב נושא: פרץ על המצב המדיני: הימים הם ימי ציפייה  (נקרא 1677 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בטקס לזכר חללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא ידוע, תקף פרץ את הפלשתינים שהעמיקו הקיפאון.
"העובדה שמוקמת ממשלה פלשתינית חדשה שלא מכירה בישראל ולא מחויבת להסכמים הקיימים מעמיקה את הקיפאון" – כך אמר בצהריים שר הביטחון, עמיר פרץ, בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע שנערך בהר-הרצל שבירושלים.
במהלך נאומו, התייחס פרץ בהרחבה לסוגיות המדיניות 
שעל סדר היום. שעה קלה לפני שהשרים ישמעו סקירות על כוונותיה של סוריה, אמר פרץ כי "הימים הם ימי ציפייה. מצפון אנו שומעים קולות היוצאים מסוריה, בצד קריאות לשלום והיערכות למלחמה. אנו חייבים להכין עצמנו לכל אפשרות של מלחמה ובאותה עת להשאיר פתח למשא ומתן".

שר הביטחון התייחס גם להקמתה של ממשלת האחדות הפלשתינית. "העובדה שמוקמת ממשלה פלשתינית חדשה בלי הכרה בישראל ובלי מחויבות להסכמים הקיימים, מעמיקה את הקיפאון", טען. "לא נכיר בממשלה כזו ולא ניתן לה לגיטימציה. יחד עם זאת נמשיך לשפר את מרקם החיים הפלשתיני. אין לנו מלחמה בעם הפלשתיני, יש לנו מלחמה בטרור".

פרץ גם התייחס לסוגית השבתם של השבויים והנעדרים. "אנו פועלים בדרכים נסתרות וגלויות להשיבם, ולא נשקוט עד אשר נעשה זאת", התחייב. "אנו פועלים מול כל הגורמים בנחישות ובאחריות מתוך כוונה להחזיר את הבנים לבתיהם".


"לכל נופל יש שם"
בפניה למשפחות השכולות אמר פרץ כי "ממשלות ישראל וצה"ל ראו לעצמם תמיד חובה קדושה לעשות כל אשר בידם להביא כל נופל לקבר ישראל".

שר הביטחון הוסיף כי "לדאבוננו לא בכל המקרים עלה בידינו להביא לוחמים להיטמן באדמת המולדת. הלב יוצא אל כל אחד ואחד מהם. לכל נופל יש שם שנתנו לו אביו ואימו, לכל חלל יש בית שנותר מיותם וקודר".

פרץ אף התחייב בפני המשפחות לעשות הכל כדי "להבטיח שהנדר שריר וקיים, עד אשר ישובו בנים לגבולם במדינת ישראל, נראה זאת כחובה עליונה למצות את כל הדרכים להביאם לקבר ישראל".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i