כתב נושא: דיווח: כת צבאית תשלוט בצפון קוריאה אחרי קים  (נקרא 1652 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מקורות בסין אמרו לסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית כי שליט צפון קוריאה הקים ועדה שתבחן שינוי של שיטת המשטר לאחר מותו. הוא כנראה לא יעביר את השלטון לבכורו אלא לכת צבאית.


שליט צפון קוריאה קים ג'ונג איל, יקטע את השושלת השלטונית במדינה הקומוניסטית ושוקל להורות על העברת השלטון לכת צבאית לאחר מותו - כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ.


קים ג'ונג איל ירש את השלטון במדינה מאביו, קים איל סונג, מייסד הרפובליקה הצפון קוראנית. במשך שנים טיפח קים את בנו הבכור ג'ונג נאם כיורשו, אולם מקורות בבייג'ינג אמרו ליונהאפ כי נמלך לפני מספר שנים בדעתו. "קים מכין כעת את השטח לשליטה בידי קבוצה ולא שליט יחיד", נאמר בדיווח.


קים בן ה-65 אמנם טרם הכריז על השינוי באופן רשמי, אך הקים על פי הדיווח ועדה שתבחן את שיטת המשטר החדשה.


על פי מידע שדלף למערב, סר חינו של הבן, ג'ונג נאם, לאחר שב-2001 גורש מיפן בחשד שניסה להיכנס למדינה באמצעות דרכון דומיניקני מזוייף. במערב ידוע כי לקים יש שני בנים נוספים -ג'ונג צ'ול בן 25 וג'ונג אן בן 23.
 

המודיעין הדרום קוריאני דיווח בדצמבר האחרון כי אם ימות קים ללא יורש ברור, ייקח אחד הגנרלים הבכירים של הצבא הצפון קוריאני את השלטון לידיו.

 
במערב מעוררים הדיווחים בסוגיית ירושת השלטון בצפון קוריאה סקרנות רבה נוכח העובדה שהמדינה מחזיקה בידיה ככל הנראה נשק גרעיני ואת הידע הדרוש לפיתוחו. יחסו של קים למערב ולארצות הברית בפרט הוא יחס עויין ולוחמני, שמקורו בחשש מפני פלישה ושינוי המשטר. מומחים במערב העריכו שגם אחרי קים לא תסטה המדינה מאופי המשטר הקומוניסטי המסוגר אולם ייתכן שעל רקע המצוקה הכלכלית החמורה שלה תגלה גמישות בסוגיות שבמחלוקת ובראשן המשבר הגרעיני.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i