כתב נושא: "חיל הרפואה מוכן לתרחישים עתידיים בצפון"  (נקרא 1688 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
קצין במערך הרפואה בפיקוד צפון אמר ל-ynet כי הושלמו הפערים באימונים והחוסרים בציוד הרפואי. במקביל, בעקבות מלחמת לבנון השנייה הגבירו בצה"ל את פעילות חיל הרפואה בבתי הספר התיכוניים, על מנת להגביר את המוטיבציה בקרב צעירים להצטרף לחיל.

חצי שנה לאחר הפסקת האש במלחמת לבנון השנייה, ממשיכים בפיקוד הצפון בתהליך הפקת הלקחים, במטרה להיות מוכנים לתרחישים בעתיד. בין היתר הוחלט לערוך רענון במערך הרפואה בפיקוד, על-מנת להשלים פערים וחוסרים. קצין במערך הרפואה בפיקוד צפון אמר היום (א') ל-ynet: "אנחנו משלימים את הפערים באימונים ומשלימים את החוסרים בציוד הרפואי. אין ספק שהשנה נהיה ערוכים יותר, בהשוואה לקיץ האחרון, לכל תרחיש אליו ניקלע בתחום הרפואה בזירה הצפונית". 


תוכנית העבודה של צה"ל לשנת 2007 כוללת בתוכה פרק שמוקדש לנושא חיל הרפואה. הקצין הבכיר ציין כי השנה אמורים בפיקוד צפון בפרט ובצה"ל בכלל, להשלים פערים הקשורים לכל מסגרות הרפואה. במסגרת האימונים של החיל יושם דגש על אימוני צוותי המילואים, לצד מילוי מערך התרופות ויתר הציוד הרפואי. "ישנם אנשי רפואה רבים שהתנדבו להתגייס ולסייע בבניית התוכניות ובמתן סיוע מניסיונם לצוותי הרפואה הסדירים", ציינו בפיקוד הצפון.


במהלך המלחמה בלבנון נפלו בקרבות 12 אנשי רפואה. רופא אחד, סרן (במיל.) ד"ר איגור רוטשטיין , רופא אורטופד מבית החולים פורייה בטבריה, תשעה חובשים ושני פרמדיקים. "זו היתה מלחמה שבה גילו הכוחות הרפואיים נחישות רבה וטיפלו בעשרות פצועים תחת אש. במלחמה הוזרם הציוד הרפואי לפי כל דרישה שהעלנו ובמקרים מסוימים, אנשי רפואה הביאו איתם את הציוד מהבית ותרמו רבות לתפעול המערך הרפואי", סיפר הקצין.

 

מהנתונים שנאספו מהלחימה בקיץ עולה כי כל הנפגעים קשה פונו לבתי החולים בנהריה, זיו בצפת ורמב"ם בחיפה בתוך שלוש שעות בממוצע, פרט למספר בודד של מקרים, בהם האש הכבדה עיכבה בכמה שעות נוספות את הפינוי. "צריך להבין שאנו לא מאמנים את הרופאים והפרמדיקים כיצד לעבוד. מדובר באנשי מקצוע, מרביתם מהשורה הראשונה, שיודעים את עבודתם ומבחינתנו הם לומדים במסגרת צה"ל, כיצד לפעול עם הכוח הצבאי העומד לרשותם בשדה הקרב, השונה בתכלית מצוות המחלקה המקיף אותם באזרחות", ציינו בפיקוד צפון.


כמו כן, מתכננים בחיל הרפואה לצייד את החיילים באפוד משוכלל שיעזור להם בשעת חירום. "האפוד יאפשר טיפול נוח בנפגעים בשטח וזאת לצד הגברת האימונים, שילוב כלי רכב ממוגנים ומאובזרים לטפל באירוע רב נפגעים, וכמובן נוכל להבטיח יותר את שלומם של אנשי הצוות הרפואי הצה"לי וגם להציל את חייהם של הלוחמים בשטח".


במקביל, בעקבות מלחמת לבנון השנייה הגבירו בצה"ל את פעילות חיל הרפואה במסגרת בתי הספר התיכוניים, במיוחד בקרב תלמידי כיתות י"א וי"ב. זאת על מנת להגביר את המוטיבציה בקרב צעירים להצטרף לצוותי הרפואה של צה"ל, העומדים בקו החזית עם הלוחמים בשדה הקרב.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i