בס"ד
פרשנות. לא כתוב בשום מקום שהוא נענש בגלל זה. לפי הפשט הוא נענש בגלל שלא ייבם.
אונן, נכון שלא ייבם את אחיו אך הוא היה דש מבפנים וזורה מבחוץ ועל זה נענש.
ציטוטים: "וידע אונן כי לא לו יהיה הזרע והיה אם בא אל אשת אחיו ושחת ארצה לבלתי נתן זרע לאחיו ", פרק לח', ספר בראשית
רש"י ושיחת ארצה-דש מבפנים וזורה מבחוץ.
וזהו זרע לבטלה אין מה לסלף כאן שום דבר דבריי תורה חיים הם.
ולמה עשה ככה אונן: מפני שאמר וידע אונן כי לא לו יהיה הזרע, ומה הרעה אשר תבא עליו עד כי השחית זרעו מפניה אם יקרא שם בנו כשם אחיו המת, ורוב בני האדם מתאוים לעשות כן. ולא אמר הכתוב "ויאמר אונן" אבל אמר וידע אונן כי לא לו יהיה הזרע, כי ידיעה ברורה הייתה לו בזה שלא יהיה לו הזרע (ופה מתן קרדיט לאלמ).
אגב, באותם ימים (עוד לפני שניתנה התורה לעם ישראל) מותר היה לאב לייבם את אשת בנו.