כתב נושא: "פוטנציאל ההתלקחות השנה - בגזרה הדרומית"  (נקרא 1272 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
ביום ראשון תשמע הממשלה במסגרת סקירת המודיעין השנתית כי לא צפויה מלחמה עם סוריה. במקביל, מדגישים בכירים במערכת הביטחון כי על אף הפסקת האש, ממשיכים ארגוני הטרור בפעילותם ומעצימים את כוחם.

מדרום תיפתח הרעה? גופי המודיעין של צה"ל, השב"כ והמוסד יניחו ביום ראשון את סקירת המודיעין השנתית בפני הממשלה. בראש הסקירה תופיע ההערכה - שנשמעה מספר פעמים מפי גורמים במערכת הביטחון - כי בשנה הקרובה לא צפויה להיפתח חזית מול הסורים, כפי שעלה החשש במהלך הקיץ האחרון. ההערכה היא כי דווקא הגזרה הדרומית היא שעלולה להתחמם.

 

מזה מספר חודשים חוזרים גורמים במערכת הביטחון, בצה"ל ובמודיעין על כך שהסורים אינם נוקטים צעדים כדי לפתח מלחמה. בחודש יולי - בעת המלחמה מול לבנון - הייתה מתיחות מסוימת בגזרה הצפון-מזרחית, אולם היא התפוגגה תוך הבהרות מדיניות משני הצדדים.

שנת 2007 הוגדרה בצה"ל כ"שנת מוכנות" והיערכות מחדש, ובמערכת הצבאית נערכים להשלמת יעדים אלו מתוך הנחה שלא צפוי עימות נרחב בטווח הזמן הקרוב. במהלך השנה יבצע צה"ל סדרת אימונים יסודית וישלים את מלאי החוסרים במחסני החירום, בעיקר נוכח לקחי המלחמה האחרונה.

 

בנוסף ייערכו אימונים מקיפים ליחידות המילואים וליחידות הצעירות, כפי שעשתה השבוע חטיבת הצנחנים שקיימה לראשונה מזה שש שנים אימון חטיבתי  מלא באש, תוך יישום לקחי מלחמת לבנון השנייה.


 

הגזרה עליה פוקחים עין היא כאמור הגזרה הדרומית - רצועת עזה - שם, אומרים בכירים במערכת הביטחון, על אף הפסקת האש, אינם קופאים ארגוני הטרור על שמריהם ונערכים היטב בכל הקשור לבניין הכוח והתעצמות. כל אירוע חריג, אומרים אותם בכירים, עשוי להביא להסלמת הפעילות של ארגוני הטרור והתלקחות האזור.

בנוגע לרצועת עזה מצביעים במערכת הביטחון על שני תהליכים: האחד, כאמור, התעצמות ארגוני הטרור מבחינת אמצעי הלחימה, והשני - ניסיון של ארגון החמאס לעבוד על פי שיטות החיזבאללה. על פי התסריטים הקיימים עשויים ארגוני הטרור לפעול נגד ישראל במספר דרכים, לרבות פיגועים באמצעות מנהרות שנחפרות מהרצועה לכיוון ישראל. במקרה כזה, כך אומרים, לא תוכל ישראל לשבת בחיבוק ידיים ולשמור על הפסקת האש, אלא תיאלץ להגיב גם במחיר כניסה חלקית לרצועת עזה.


גורמים במערכת הביטחון מציינים כי ארגוני הטרור אינם צוברים נשק וידע לחינם, ויש להניח כי בשלב מסוים יופעלו אמצעי הלחימה נגד ישראל ויש לתת על כך את הדעת.


משאירים עין פקוחה גם לכיוון צפון
בהיבט הסורי לא צופים במערכת הביטחון עימות בשלב זה בין ישראל לסורים. עם זאת החשש הוא שהאיראנים, שממשיכים במאמצים מוגברים להגיע ליכולת גרעיני מלאה, ינסו לחמם את הגזרה בעיקר באמצעות חיזבאללה וארגוני טרור פלסטינים שפועלים בתוך ישראל. במקביל נמשך המעקב אחר הנעשה בדרום-לבנון.

 


על אף שהשנה לא צפוי עימות, לפחות לא מהסוג שראינו בקיץ החולף, מגדירים במערכת הביטחון את 2007 כשנה קריטית ומשמעותית בכל הקשור להתפתחויות האזוריות - לרבות הקהילה הבינלאומית ופעילותה נגד האיראנים והציר הרדיקאלי שהיא מובילה, שעשוי להשפיע על האזור כולו כבר ב-2008.

 

כבר בחודש שעבר התייחס בשלילה הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף דן חלוץ, לסוגיית עימות אפשרי צבאי עם הסורים בשנה הקרובה, והשיב:

 
"לא מיני ולא מקצתי, אך אנו תמיד נערכים. גם הסורים שמעו את ההתבטאויות הללו (דיווחים מפי מקורות שונים על מלחמה קרבה). לעיתים ספקולציה עלולה להוביל לתוצאה שאף אחד לא רוצה בה".

 

גם שר הביטחון, עמיר פרץ, דחה בתוקף את ההתבטאויות על היערכות למלחמה שתפרוץ כביכול בקיץ הקרוב. "אין שום הערכה שישראל נערכת למלחמה בקיץ הבא", אמר בהתייחסו לדברים שנשמעו לפני כחודש מצד גורמים שונים על היערכות בצה"ל לקראת חידוש הלחימה בצפון כבר השנה. "אין שום נתון שמצביע על כך. אני קורא לכולם להיות זהירים בהתבטאויות".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i