כתב נושא: הרצוג קיבל הרווחה: "כל דרישותיי נענו"  (נקרא 1627 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הרצוג קיבל הרווחה: "כל דרישותיי נענו"
« ב- : פברואר 22, 2007, 12:51:20 »
שר התיירות כינס בצהריים מסיבת עיתונאים, במהלכה הודיע כי החליט לוותר על משרדו ולקבל את תיק הרווחה: "זה אתגר משמעותי", אמר. בכך מתקרב לסופו סבב התיקים בממשלה.

החלטתי לקבל על עצמי את תיק הרווחה, לאחר שהתברר לי שכל הדרישות הכספיות והביצועיות שלי התקבלו - כך הצהיר היום שר התיירות, יצחק (בוז'י) הרצוג, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בתל-אביב. בכך למעשה מתקרב לסיומו סבב התיקים בממשלה.

השר הרצוג הודיע בצהריים כי הוא מוותר על תיק התיירות ומסכים לקבל במקומו את תיק הרווחה. "זהו אתגר משמעותי לשקם משרד כה חשוב, לחזק אותו ולהוביל אותו לעידן חדש", אמר הרצוג. "זהו תהליך לא קצר, סיזיפי וקשה".

מלשכת רה"מ נמסר כי ראש הממשלה, אהוד אולמרט,  נפגש אמש עם השר הרצוג וביקש ממנו להסכים להתמנות כשר הרווחה. השר הרצוג נענה לבקשת ראש הממשלה, והפגישה הגיעה לאחר תהליך בירור מעמיק ומפורט שהחל בשבוע האחרון.

"ראש הממשלה הביע הערכה עמוקה לביצועיו של השר הרצוג כשר התיירות ולהישגיו בקידום התיירות לישראל, אך הואיל ובראש סדר עדיפותם של 
הממשלה וראש הממשלה מצויים המאבק לצמצום הפערים החברתיים וצמצום מימדי העוני, אמר ראש הממשלה שיהא זה נכון וראוי שהשר הרצוג יכהן כשר הרווחה", נמסר בהודעה ששחר משרד רה"מ.

השניים הסכימו כי ששמו של המשרד, בראשו יעמוד הרצוג, יהיה "משרד הרווחה והשירותים החברתיים" ובמקביל תוקם ועדת שרים בראשותו של שר הרווחה שתעסוק בענייני הרווחה והשירותים החברתיים. מעבר לכך, סיכמו השניים כי "לאור מחויבותו העמוקה של השר הרצוג לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות והיכרותו ופעילותו בתחום זה, ימונה השר הרצוג לשר המופקד על תפוצות חברה והמאבק באנטישמיות".

בסביבת רה"מ משבחים
החלטתו של הרצוג זוכה לשבחים מגורמים בסביבת ראש הממשלה. ל-nrg מעריב נודע כי מי ש"תפר" את המהלך הוא מזכיר הממשלה, ישראל מיימון. בכך נסללה למעשה גם סוגית המשרד הנוסף שתקבל סיעת ישראל ביתנו. מיימון ייפגש היום עם יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, ויסכם עימו כי רשות ועדת הכספים ותיק התיירות יועברו לידי מפלגתו.

לפני 10 ימים הפתיע יו"ר העבודה, עמיר פרץ, את הרצוג, כשהודיע כי בעבר סוכם עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שהעבודה תקבל את תיק הרווחה תמורת תיק המדע, התרבות והספורט, או תיק התיירות. לדברי פרץ, הסיכום כבר הושג כאשר יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, צורף לממשלה.

"ההכרעה על כך שהעבודה תקבל את הרווחה התקבלה במהלך ישיבת המרכז שהתכנסה להחליט על צירופו של ליברמן לממשלה", טען פרץ בישיבת סיעת העבודה. "הסיכום היה כי תיק הרווחה יימסר למפלגת העבודה, תמורת תיק אחר. אנחנו הודענו לראש הממשלה שאנחנו מעמידים את תיק המדע, התרבות והספורט או התיירות מול הרווחה".


הרצוג הופתע
השר הרצוג הופתע לשמוע את הדברים. "זו הפעם הראשונה שמישהו אומר לי באופן ברור שהיה סיכום כלשהו על תיק התיירות", הוא אמר. "הודעתי על כך כמה וכמה פעמים, וכולם היו מודעים לכך, לרבות השרים", השיב פרץ.

הדרישה כי מפלגת העבודה  תוותר על תיק התיירות עלתה כבר לפני כשלושה שבועות, אך השר הרצוג סירב בתוקף לפנות את משרדו. קודם לכן, אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה כי תיק התשתיות הוא התיק המועדף עליהם בתמורה לתיק הרווחה שיינתן לעבודה. אלא שבן-אליעזר הבהיר כי אינו מתכוון לוותר על התיק ולעבור למשרד הרווחה.

בעבודה העריכו בשבוע שעבר כי בסופו של דבר ייאלץ פרץ לוותר על תיק הרווחה, אך הוא יעשה זאת על ידי הטלת האשמה ונטישת הדגל החברתי על שרי העבודה שלא הסכימו לזוז מכיסאותיהם.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i