"תגדיר "מלאכיות". הרגע אמרת שאתה משיג בחורות "מהציבור המרוקאי". אני לא גזען אבל אני מבין מזה שאתה מתכוון לפרחות סתומות. אני בטוח שיש לך קריטריונים לבחורה, ואני בטוח שאותן ערסיות מרוקאיות עונות לקריטריונים שלך."
אני פשוט לא יודע איך להגיב לבהמיות הזאת שלך , ערסיות , זה דבר קיים כאופנה מסוימת לצד ערסים , בדיוק כמו שיש מטאליסטים ומטאליסטיות או פאנקיסטים ופאנקיסטיות , לצערי האופנה הזאת די נפוצה בנוער חילוני ,אבל לטעון שהן "מרוקאיות" דווקא ?
זה פשוט גזענות מטומטמת לשמה ...
"
אין לי בעיות עם המרוקאים עצמם. לא אכפת לי לצאת עם בחורה מרוקאית שהיא אשכנזיה באופיה (כמו שאני עיראקי אבל אשכנזי באופי). הבעיה שלי היא עם הסטריאוטיפ של המרוקאי"
אתה לא אשכנזי באופי , זה אחד , אם היית אשכנזי באופי , או שהיית מתפלא מהבורות והטמטום של הערבים ( חסיד ) או שהיית דן אם הם חייבים מלקות על הבורות והטמטום שלהם (ליטאי )
יש לך אופי של מי שמנסה להתנתק מהאשכנזיות - ולנסות להיות מזרח אירופאי , אולי , וגם זה אולי
אתה בוודאי לא עירקי באופי , כי ידע הלכתי של חכמי עיראק כנראה שאתה לא בקיא בו כל כך
ובקשר לסטירואטיפ המרוקאי -
"המרוקאי הטיפוסי הוא וולגרי וגס רוח. אשכנזי באופי הוא הרבה יותר מתורבת. לזה אני מתכוון. עכשיו, אם אני נחשב מתורבת או לא, אפשר להתווכח על זה, אבל אני יותר מתורבת מאיזה ערס מרוקאי, זה בטוח."
חח אין לי ספק שאתה מתכוון בוולגרי כביכול להתעקשות עניית "ברוך הוא וברוך שמו" בזמן ברכות החתן והכלה , אה רגע , בעצם אתה לא באמת מכיר את המרוקאים , אז כנראה שאתה סתם גזען אינפנטיל
המרוקאי הטיפוסי זה איש משפחה עם ערכים ויהדות מפוארת של אלף שנים מול עולם מוסלמי עוין מאד. הגרסא של המרוקאי הקרוע מיהדותו תודות לשיטת דיכוי היהדות של מפא"י - אכן הצמיחה - כמו באשכנזים הקרועים מיהדותם , לצערנו , שלל אופנות שהבסיס שלהם הוא כסף בחורות ומכוניות , בין עם זה ערס, או בחור משיינקין
אתה גס רוח , ההאשמות שלך מעידות בך עד כמה אתה צר עין ושונא לאחיך
אתה לא יותר מתורבת , אין לך תרבות בכלל, אתה לא יהודי שכחת ?(לטענתך)
"ברור שיש גם אשכנזים לא תרבותיים, אבל יש יותר מזרחיים מאשר אשכנזים שהם לא תרבותיים. רוב הרוצחים, האנסים, השודדים ושאר העבריינים למיניהם הם מזרחיים."
קודם כל , בכל "פשיעה חמורה" הגוים בארץ הם בטופ , לא "מזרחים" חתיכת גזען עלוב (שוב אתה מוכיח את השנאה העצמית שלך, לא רק ביהדות, אלא גם במה שאתה בכלל)
יש לצערנו פושעים יהודים, תוצאה של החינוך החילוני הקלוקל שמלמד אותם שכסף זה הערך העליון , ומכיוון שיש להם פחות מהחבר העשיר יותר עם אותם ערכים, קל להם מאד להדרדר לדרכים אחרות להשביע את המפלצת שהחילונות יצרה .
אותי מעניין , אם תחקור קצת היסטוריה , כמה פושעים תמצא בהיסטוריה של היהודים בארצות ערב? אני בספק אם תמצא מקרה שבו יהודי רצח אנשים בתימן, מרוקו, עיראק ,לוב וכו' , בכל ההיסטוריה של הגלות
זה לא פלא שאותם יהודים פושעים - "המזרחיים " כלשונך , התחילו לבצע פשעים - רק לאחר שהיהדות נקרעה מהם, וערכים חילוניים הולבשו עליהם בחסות בתי הספר של מפא"י (וכמובן שמי שלא שלח את הילד שלו ללמוד בקיבוצים, לא קיבל כרטיס הסתדרות, ולא יכל לעבוד ולפרנס את המשפחה שלו! וזה עוד במקרים הקלים, במקרים אחרים גם חתכו פאות והורידו כיפות ישירות לאחר שיצאו מהמטוס יהודים דתיים בשנים הראשונות של המדינה , כשמפא"י החליטו שלא מתאים להם אוכלוסיה דתית גדולה מדי , שעלולה חלילה לבחור בהליך "הדמוקרטי היחיד במזרח התיכון" במפלגה אחרת , שומו שמים, אולי אפילו דתית )
להאשים את העוני במצב? .... היה עוני חומרי רע מאד במרוקו תימן ועוד מקומות ... זה לא גרם לאף יהודי ללכת לבצע פשעים, כי היה לו תורה בראש
אבל ברגע שלא היה תורה בראש ... ובמקום זה אמרו לו שידאג רק לאיך הוא ירוויח כסף יתעשר וישיג מכונית ואמריקה אמריקה ועוד אמריקה והוא חוזר הבית ולא מוצא אפילו קמצוץ מזה , אבל הוא עכשיו "נאור" חלק מהחילונות הארורה שמטפחת את הרצון להשיג עוד ועוד ולהגביר את החומריות , כתחליף לא מתאים לערכים , והערכים המעטים שנתנו לו , הוא ראה אותם כמו שהם, קשקוש עלוב
אז הוא החליט שהוא רוצה , ואם הוא צריך לגנוב , אז הוא יגנוב .
להגיד שזה עניין של מזרחים ... זה בדיחה גרועה , זה בעייה של נוער חסר ערכים , בכל מקום , חלק ממנו מחליט לפנות גם לדרכים אפלים, עם זה עבריינות , סמים, או בוגדנות כמו שלך .
חלק מנסה להתאים את עצמו למסגרת , וחלק ברוך השם חוזר לשורשים .
"נכון שיש גם עבריינים אשכנזים (כמו זאב רוזנשטיין). אבל אלפרון, אברג'יל, אוחנה, כל אלה משפחות עבריינים וכולם ממוצא מזרחי. "
ומה עם מולנר , ומה עם גרגורי לרנר? גם הם מזרחים ?
רגע , לא שכחתי את חברים שלך ... המשפחות פשע האמיתיות , תרתי משמע , חמולות שלמות של בדוואים כמו עזאזמה , בעצם כשאני חושב על זה, כל השבטים בנגב מתעסקים בפשיעה כזאת או אחרת , אין בית ברהט שמתחתיו אין חדר סודי
שבטים שלמים שמתעסקים בפשיעה , סמים, העברת זונות מחו"ל לארץ , והפעלתם על ידי סרסורים בדרך כלל של חלק אחר של המשפחה שנמצא בצפון או במרכז .... סחר בלתי חוקי בנשק ואחזקה בלתי חוקית של נשק (ארבעים ושבע אלף רובים לערך, נמצאים אצל הבדוואים בנגב) ואמצעי לחימה אחרים , העברת מידע לאויב והעברת מחבלים מסיני לישראל , גניבת צאן ובקר וסוסים
ומה עם ג'וואריש , ומה עם טירה שיש בה לא מעט משפחות פשע ערביות ומוסלמיות , כנופיות שודדי סוסים בתל שבע , מאפיה של ממש באום אל פאחם שמופעלת על ידי שני אחים שחצי מהנערים בעיר הם חיילים שלהם (הייתה שם עוד משפחה "שגורשה" לעיר אחרת , כדי למנוע חיכוחים)
מה עם משפחות הכספומטים ברמלה ולוד (משפחות שלמות ערביות שמוכרות סמים דרך חור בדלת שמכיר כל נרקומן בסביבה)
מה עם ההברחות סמים הקיצוניות של ערבים מלבנון מצפון וממצרים בדרום
מה בקשר לעובדה שמיידית לאחר שהתחילה האינטיפדה והצבא הטיל סגרים - פתאום גניבת המכוניות ירדה בצורה דרסטית עד למקרים בודדים ( כי גם לערבים בקו הירוק לא היה למי למכור את המכוניות לגירוט (לסחור במרכיבי הרכב כחלפים) כמו כן נסיון למכור את האוטו בחזרה לבעלים, כשהמכונית נמצאת בשטחים עד שיקבלו את הכסף
בקיצור מר אוהב ערבים שונא מרוקאים , תתחיל להכנס לפרופורציות ותפסיק להיות דביל
אין שום הבדל בין יהודי ספרדי לאשכנזי , ההבדל היחיד הוא מסורות הלכה ושיטות תפילה\קריאה ... היהודים הספרדיים נקראים ספרדיים לא כי באו מהמזרח , אלא כי הם ממשיכים בדרך התנא הקדוש רבי עקיבא זצ"ל הי"ד , התורה הרי מורכבת מפשט רמז דרש סוד (פרדס)וזה גם היה הסדר לימוד הרגיל , לפי שיטתו הסדר קצת שונה , לא מחכים ללמוד את הסוד רק אחרי שלמדו את כל השאר ,אלא במשולב , לכן העבירו את הס' להתחלה וכך נוצרה המילה ספרד , אין הכוונה לארץ ספרד או "למזרח" שכן ארץ ספרד נקראה בעברית תרשיש , ו"ספרד" שמוזכרת בתנ"ך היא בכלל ארץ באסיה , הפינקים שבנו את דרום ספרד (תרשיש) קראו לה שפניא( שפן בשפתם) והשם ההוא השתבש לספיין כפי שהיא מוכרת היום
לו יהודים רצו לקרוא לעצמם על פי שם המקום ההוא , היו קוראים לעצמם ספיינים, או ספניולים (כמו שאכן מגורשי ספרד נקראו בארצות המזרח שהגיעו אליהן) לא "ספרדים"
אשכנז הוא שם של עם שחי בתקופת המקרא באיזור אררט ומיני (ארמניה של היום) ליד נהר הואן , הוא ושבט אחר שלו שחי בנהר הדון בקווקז התחברו לאחר מכן והתחילו את הפלישה שלהם צפונה בתקופה יותר מאוחרת, והקימו את העמים הסקנדינבים שאנחנו מכירים היום , מדובר על אותו עם ,ולכן האלילים של העם הזה בסאגות שלו חולקו לאלילים מהצד הואנירי , ומצד האסגרד(שם של עיר עתיקה של העם המדובר על נהר הדון, שנכנס למיתולוגיה שלהם כמקום האלילים הראשיים שלהם)
העם הזה נקרא במקורותינו אשכנז , האשורים קראו להם אסקוזה , והגותים גם אלף שנים אחרי כן עדיין קראו להם אסקנדזה (בכתבי ג'רדנוס ההיסטוריון הגותי) , הם עצמם קראו לעצמם אסייר ,ולמה זה קשור לענייננו ?
כידוע וזה מאד נפוץ בקהילות אשכנז , יהודים קראו לעצמם על שמות מקומות שגרו בהם ( ליטאים על שם ליטא, ברסלבים על שם ברסלב, וכו' ) וגם אבות אבותיהם , ששמרו על השיטה הקדמונית שלהם של יהדות ( צורת הקריאה והתפילה) כנראה הוגלו לאיזור ארמניה , וקראו לעצמם על שם המקום , שנקרא כך על שם העם הקדמוני שהרגע דיברתי עליו שגר שם בתקופת המקרא
זה המשמעות של השמות - שבאים לציין שתי "שיטות" ביהדות - של אותה יהדות
אין שום הבדל מבחינת הדת ומבחינת העם , זה אותו עם בדיוק , לכן לטעון שיש לו מנטליות שונה מעבר לשיטות והמסורות שלו ... זה פשוט אבסורד
היהודים בכל מקום שגרו - לא אימצו שום דבר מהסביבה המקומית והשתדלו לשמור על אורח חייהם " BUISNESS AS USUAL " (הדתיים כמובן)
ולמען האמת .... אם אתה אשכנזי מפולין , סבירות גבוהה שיותר מאחד מאבותיך היה מרוקאי , כי יהודים מרוקאים צעירים יצאו להסתובב בעבודות בכל העולם היהודי , מסוחרים עד עובדי גומי בברזיל בתחילת המאה הקודמת , לאורך מאות שנים !!! ובהחלט הם התחתנו עם יהודים מכל העולם , כי זה הייתה אחת מהקהילות הכי מקושרות של יהודים בעולם
לא היה בעולם היהודי בידוד גמור ... אפילו הקהילה הכי מבודדת כמעט בקוצ'ין , היה לה קשר עם יהודים מתימן ,
הקהילות הכי מבודדות שידוע עליהם, היו באתיופיה , ובסין ובמקומות מסוימים באפריקה הרחוקה מעבר לאתיופיה
וגם להם היה קשרים פה ושם עם יהודים מקהילות , למשל יהדות אתיופיה ... מבקר מהממלכה היהודית באתיופיה (שהייתה קיימת עד המאה ה13 לספירה הנוצרית) שנקרא אלדד הדני, הגיע בימי הביניים לקהילות היהודיות במזרח ודיבר איתם רק בעברית , הוא לא הכיר שום שפה מקומית (ערבית)
הקהילה ניסתה לשלוח משלחת גדולה לירושלים , לפני כמה מאות , נסיון שלצערנו לא כל כך צלח אבל העדויות עליו נשמרו
ובקיצור הרעיון שאני מנסה להעביר לך , היהודים כן התחתנו אחד עם השני כל הזמן , ביקרו אחד אצל השני כל הזמן ,יהודים מקהילות שונות היו כל הזמן מתעניינים בשאר היהודים בעולם
עוד קונספציה מוטעת היא לחשוב שאשכנזים חיו באירופה וספרדים חיו במזרח , הדבר הזה הוא טעות גדולה
אשכנזים חיו במזרח , וספרדים חיו באירופה , לצערנו השואה קצת טשטשה את זה , אבל בהולנד והונגריה היה קהילות ספרדיות ענקיות
במרוקו הייתה קהילה אשכנזית לא קטנה (לא מעט מהמרוקאים ששם המשפחה שלהם "אשכנזי" הם צאצאים של יהודים אשכנזים שכנראה שינו את השם משפחה כדי שהצאצאים שלהם ידעו שהנוסח שלהם הוא אשכנזי) בקהילות מסוימות במרוקו אפילו , באו בתקופה מסוימת גל של רבנים גדולים מצרפת , והיהודים שם כמובן שמו אותם לראשי ישיבות ומדרשות , וחלק מהקהילות אימצו מנהגים של אשכנזים כמו לא לאכול קטניות בפסח (כי באירופה היו מוכרים את החיטה והקטניות על אותו בסטה ולא היה הפרדה וזה הפך למנהג שלהם לא לאכול קטניות בפסח) כי הם ראו שהרבנים לא אוכלים קטניות בפסח והרגישו לא נעים לאכול לידם קטניות, בגלל זה יש יהודים מקהילת יהודי מרוקו (כמו המשפחה שלי) שלא אוכלים קטניות בפסח
למרות שאנחנו ספרדיים לחלוטין