כתב נושא: בית המשפט: יש סמכות לשפוט את רוצחי זאבי  (נקרא 1741 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
עירעורם של רוצחי השר זאבי על עצם העמדתם לדין בישראל נדחה. השופטים קבעו כי בהסכם הביניים עם הפלסטינים "נקבע כי למדינת ישראל נתונה סמכות שיפוט פלילית ייחודית על עבירות שנעשו בידי פלסטינים בשטח ישראל נגד ישראלים".


בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ד') את טענותיהם של רוצחי השר רחבעם זאבי כי לא ניתן להעמידם לדין בישראל משום שנשפטו כבר ברשות הפלסטינית. נגד חמדי קורען ובאסל אסמאר - רוצחיו של זאבי - יחד עם מתכנני הרצח, מ'גדי רחימה ועאהד ע'ולמה, הוגשו כתבי אישום בעבירות של רצח וחברות בארגון טרור. בין היתר מיוחסת לקורען ואסמאר עבירה של רצח זאבי .


לפני שהשיבו הארבעה על כתב האישום העלו עורכי דינם, ד"ר לאה צמל ועו"ד ריאד אניס, טענות בנוגע לסמכות בית המשפט לדון באישומים. עורכי הדין העלו את טענת "הסיכון הכפול", לפיה הואיל וכבר נשפטו על הרצח ונגזר דינם ברשות הפלסטינית, לא ניתן להעמידם לדין בישראל.


צמל ואניס טענו כי ישראל לא החילה את המשפט הישראלי על תושבי הרשות שנידונים בבתי דין צבאיים. בנוגע לאישום ברצח השר זאבי טענו הסניגורים: "אין לבית המשפט סמכות לדון את הנאשמים משום שזירת הרצח נמצאת בשטח הכבוש של מזרח ירושלים, שעליו חלים חוקים מיוחדים - דיני המשפט הבינלאומי הפומבי בכלל ודיני המלחמה בפרט".


לטענת הסניגורים, משפטם של הנאשמים בידי הרשות הפלסטינית נעשה על פי דרישה ישראלית ברורה, ולפיכך חל על נסיבות העניין האמור הסעיף בחוק העונשין שעל פיו אין מדינת ישראל יכולה להגיש כתב אישום חדש נגד הנאשמים.


בדיון בבית המשפט אמרו עורכי הדין: "הדרישה הישראלית להסגיר את ארבעת הנאשמים לידיה היתה דרישה בלתי חוקית, הואיל ונשלחה לעו"ד שאין ראיה כי הוא מורשה לקבל מסמכים בשם הרשות הפלסטינית". עורכי הדין אמרו כי העובדה שישראל נכנסה לכלא ביריחו והעבירה את ארבעת הנאשמים לתחומי מדינת ישראל לא יכולה לשנות את ההסכמות שנתנה מדינת ישראל לבריטניה וארצות הברית באשר לאופן החזקתם של הנאשמים בכלא יריחו. 


שופטי בית המשפט המחוזי, אורית אפעל-גבאי, אהרן פרקש ומשה רביד כתבו בהחלטתם: "דין הטענות להידחות... אשר לסמכות של בתי המשפט בישראל לדון את הנאשמים, ההלכה היא כי בית המשפט בישראל דן על פי הדין הפנימי (המוניציפאלי) של מדינת ישראל. על פי דין זה, המקום שבו נרצח רחבעם זאבי הינו חלק משטחהּ של מדינת ישראל, וזאת על פי ההכרז על בירת ישראל".


"בהסכם הביניים בדבר הגדה המערבית נקבע כי למדינת ישראל נתונה סמכות שיפוט פלילית ייחודית על עבירות שנעשו בידי פלסטינים בשטח ישראל נגד ישראלים, או בגין מעשה שפגע באינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i